Acer vs Peaq

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 17:37
Hi all,

Ik heb te kiezen tussen de volgende twee laptops:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/668765;516189/

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor programmeer doeleinden voor school en wat algemeen gebruik.

Dat de Peaq touch en draaibaar is vind ik opzich wel leuk, alleen weet ik niet of dat het waard is aangezien ik nog nooit een Peaq in bezit heb gehad. Kan iemand me hier wat meer over vertellend die ervaring heeft met dit merk?

[ Voor 5% gewijzigd door sheetka op 11-08-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb zelf ook geen ervaring met het merk Peaq, maar heb zelf toevallig ook een laptop nodig (voor m'n HBO ICT opleiding) en ik kwam op Tweakers ook een laptop van Peaq tegen. Ik kon de desbetreffende laptop niet vinden, dus ik googelde maar op het merk Peaq en volgens de reviews op de meeste sites kwam het merk niet al te best uit de verf. Dat wilt niet zeggen dat het met de Peaq laptop die jij daar linkt ook het geval is. Daar kom je pas achter als je 'm koopt of je moet iemand kennen die de desbetreffende laptop ook heeft :)
Misschien kun je zelf even op het merk Peaq googelen en dan een oordel vellen of dit wel of niet betrouwbaar is. ;)
Succes nog met het maken van een keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Klaasy99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:11:
Ik heb zelf ook geen ervaring met het merk Peaq, maar heb zelf toevallig ook een laptop nodig (voor m'n HBO ICT opleiding) en ik kwam op Tweakers ook een laptop van Peaq tegen. Ik kon de desbetreffende laptop niet vinden, dus ik googelde maar op het merk Peaq en volgens de reviews op de meeste sites kwam het merk niet al te best uit de verf. Dat wilt niet zeggen dat het met de Peaq laptop die jij daar linkt ook het geval is. Daar kom je pas achter als je 'm koopt of je moet iemand kennen die de desbetreffende laptop ook heeft :)
Misschien kun je zelf even op het merk Peaq googelen en dan een oordel vellen of dit wel of niet betrouwbaar is. ;)
Succes nog met het maken van een keuze!
Heb inderdaad ook al gegoogled maar kon helaas weinig vinden. Ik ga denk ik voor de zekerheid toch maar voor de acer. Er zal wel een reden zijn dat ze vaak goedkoper zijn voor de specs die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:59

HugoBoss1985

Xenotech

Ze komen wel met 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-04 16:47
Van wat ik heb gevonden is het een merk van MediaMarkt, welke de productie uitbesteed aan een ODM. De laptops van Peaq verschillen dus waarschijnlijk onderling flink qua bouwkwaliteit. Maar zoals HugoBoss1985 al zei, krijg je wel 3 jaar garantie.

Volgens mij zijn het wel redelijke laptops, echt veel goedkoper dan de andere merken vind ik ze overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Toxic_Dreams schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14:
Van wat ik heb gevonden is het een merk van MediaMarkt, welke de productie uitbesteed aan een ODM. De laptops van Peaq verschillen dus waarschijnlijk onderling flink qua bouwkwaliteit. Maar zoals HugoBoss1985 al zei, krijg je wel 3 jaar garantie.

Volgens mij zijn het wel redelijke laptops, echt veel goedkoper dan de andere merken vind ik ze overigens niet.
In deze prijsklasse is er geen draaibaar/touchscreen laptop beschikbaar met deze specs behalve die van Peaq dus. Ergens krijg ik een gevoel dat er een addertje onder het gras zit, maar ben toch ook wel benieuwd. Helemaal omdat ik er net achter kom dat de acer een TN scherm heeft en de Peaq een IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Tja, een merk als Peaq bezuinigd natuurlijk al enorm op marketing, Acer maakt reclame, Peaq niet. En een ODM heeft natuurlijk ook een behoorlijk groot schaalvoordeel, het kan best zijn dat dezelfde laptop elders wordt verkocht met een compleet andere naam.

En dan zullen ze vast ook nog wel een wat kleinere, goedkopere accu gebruiken, en goedkopere materialen, en als ze ook nog eens minder winst per laptop hoeven te pakken, kun je een laptop best wat goedkoper maken dan eentje van een "echt merk".

Heb er zelf overigens totaal geen ervaring mee, en een draaibaar scherm en touchscreen lijken mij ook niet echt handig of nuttig op een echte laptop, iets van meer dan 2kg kun je niet als veredelde tablet gebruiken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
Filmpje over Peaq:
YouTube: Vier laptops van het nieuwe merk Peaq review - Hardware.Info TV (Dutch)

Peaq en Medion zijn een merk van Lenovo.

Lenovo is al verschillende malen negatief in het nieuws geweest:
https://www.security.nl/s...frontpage&keywords=lenovo

Vermoedelijk heeft dat wat marktaandeel gekost in de USA, je ziet dat merk nu in vrijwel elke Nederlandse computerwinkel liggen.

Als je de specificaties vergelijkt tussen Lenovo en ander merken is Lenovo meestal de winnaar.
Pagina: 1