Op een subdomein heb ik een aantal landingpagina's dat in verschillende directory's staat.
lp.domein.nl/landingpagina1
lp.domein.nl/landingpagina2
etc.
Voor één van deze landingpagina's wil ik graag friendly url's gebruiken. Deze LP is dynamisch en serveert per vestiging van ons bedrijf andere content:
lp.domein.nl/landingpagina/?vestiging=amsterdam
Ik wil graag bezoekers naar lp.domein.nl/landingpagina/amsterdam kunnen verwijzen. Daarvoor heb ik na veel kunst en vliegwerk deze code in de htaccess geplakt:
Dit is een stukje code dat mij tot nu toe eindelijk geen internal server errors of oneindige doorverwijsloops instuurt, maar tegelijkertijd levert het geen drol op. lp.domein.nl/landingpagina/amsterdam levert een 404 op.
Kan iemand mij een duw in de goeie richting geven?
//edit: belangrijk detail is dat de andere LP's niet geraakt mogen worden. De regel moet alleen gelden voor de subdirectory /landingpagina/
lp.domein.nl/landingpagina1
lp.domein.nl/landingpagina2
etc.
Voor één van deze landingpagina's wil ik graag friendly url's gebruiken. Deze LP is dynamisch en serveert per vestiging van ons bedrijf andere content:
lp.domein.nl/landingpagina/?vestiging=amsterdam
Ik wil graag bezoekers naar lp.domein.nl/landingpagina/amsterdam kunnen verwijzen. Daarvoor heb ik na veel kunst en vliegwerk deze code in de htaccess geplakt:
code:
1
2
3
| RewriteEngine On RewriteBase /landingpagina RewriteRule ^http://lp\.domein\.nl/landingpagina/^([^/]*)$ /http://lp.domein.nl/landingpagina/?vestiging=$1 [L] |
Dit is een stukje code dat mij tot nu toe eindelijk geen internal server errors of oneindige doorverwijsloops instuurt, maar tegelijkertijd levert het geen drol op. lp.domein.nl/landingpagina/amsterdam levert een 404 op.
Kan iemand mij een duw in de goeie richting geven?
//edit: belangrijk detail is dat de andere LP's niet geraakt mogen worden. De regel moet alleen gelden voor de subdirectory /landingpagina/
[ Voor 6% gewijzigd door Rexomnium op 11-08-2017 15:00 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.