Wat voor gamemonitor voor mijn PS4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik heb een PS4 (geen pro versie) daarbij heb ik een gaming monitor gekocht van BenQ namelijk de RL2755HM. Hier was ik toen der tijd circa 200 euro voor kwijt. Ik ben helaas niet helemaal tevreden.
Voor mijn idee mis ik scherpte en de echte mooie beelden die je kan krijgen van een game als B1 of Destiny.

Ik wil dus een nieuwe kopen maar weet niet welke. Hij moet 27" zijn en de kosten maken niet zoveel uit.
Ik wil simpelweg het beste beeld en geen vertraging als ik me tegenstander dood schiet ect ect. Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!

Gr,

Jens

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
Ik ben geen expert maar het kan zijn dat je huidige scherm gewoon te goed is om console beelden goed weer te geven voor de afstand waarop jij je van de monitor bevindt. Consoles zijn doorgaans geoptimaliseerd voor TV schermen.
Het kan zijn dat ik er volledig langs zit, in welk geval ik je alleen maar kan aanraden om met je console in de hand een betere monitor te gaan zoeken. Hoe ik het zie moet je huidige 1080p monitor toch volstaan voor elke console.

[ Voor 9% gewijzigd door zwiep op 11-08-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de PS4 zelf wel op 1080P ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee op automatic, is 1080P beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-07 19:28
Ik ben ook op zoek naar een 27" monitor i.c.m. een PS4 (Pro). Heb nu de BenQ GW2270 (22") en wil een groter scherm. Eergister de Philips 278E8QJAB gehaald maar die vind ik onscherp. De genoemde BenQ is echt een stuk strakker en scherper dus de Philips gaat morgen weer retour naar Coolblue. Ben er alleen nog niet over uit wat voor monitor het dan moet worden. Voorlopig misschien maar gewoon weer even op de BenQ. Een monitor vind ik trouwens een stuk prettiger dan een (50Hz) led tv. Het beeld is veel rustiger, zeker als je er minder dan 1 meter op zit en ook een anti-reflecterend is fijn, maar das wellicht persoonlijk.

Heb de LG 27MP68HM-P op het oog maar wellicht wordt het een 27" BenQ of zoals al zei blijf ik voorlopig even bij m'n huidige BenQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat beter is... een 1080p scherm blijft hetzelfde. Je hebt ook geen PS4 Pro, dus een 4k scherm gaat dan ook geen verbetering geven.

minder inputlag gaat ook niet, immers zijn deze gaming schermen al top in (1ms zag ik)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
Je zou nog wat kunnen spelen met de opties RGB range en Deep colour output.
Misschien krijg je op deze manier nog iets beter beeld.

Geeft de monitor op de PC wel mooi scherp beeld?
Wellicht heeft de monitor zelf ook nog een sharpening functie in het menu zitten?

Op je huidige monitor zou je namelijk gewoon goed en scherp beeld moeten krijgen i.c.m. een ps4
Ik zie trouwens dat de monitor 2 HDMI ingangen heeft, heb je op allebei de poorten hetzelfde beeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Equazor_ op 12-08-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10-2023
27 inch is volgens veel gamer te groot voor 1080p. 24 inch is de aangeraden groote. Wat helpt is iets verder van je monitor af gaan zitten.

Misschien dat je een IPS monitor ook mooier gaat vinden. Heeft net iets mooiere en kleurige weergave.

Stelexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ik zou eerst even goed kijken of je het scherm en de PS4 op 1080P hebt staan via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
verplaatst naar Problemen en Vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1