Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Homeplug(?) voor iTV in woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Andreas96
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-12-2022
Goedemiddag,

Ik heb mijn router in de meterkast staan en de iTV mediabox in de woonkamer. Momenteel loopt er een kabel van de meterkast naar de woonkamer, uiteraard wil ik daar vanaf en nu is mijn vraag; wat is de beste optie? Kabel wegwerken is out of the question (Huisbaas dingen). Ik heb een aantal dingen gelezen over Homeplugs en vrij weinig positieve berichten. Echter moet ik erbij vermelden dat ik niet verwacht dat er al te veel storing op het elektriciteitsnetwerk is. Aangezien ik in een vrij rustige omgeving woon met vooral grijze bevolking.

Kunnen jullie mij helpen met deze kwestie?

Ik zit aangesloten bij Telfort. Modem Experiabox v10. Mediabox HMB2260 v2

Ik heb nog niks geprobeerd qua hardware dus ik sta voor alles open.

Alle reacties

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat wil je weten dan ? Er zijn tig topics over... Bestel een set en test.

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 13:31
Ik heb een soortgelijke situatie, een homeplug met av2.0 interface was voor mij voldoende. (data gaat dan ook via de aardelijn, met av1.0 haalde ik echter maar 50 mbps van de gewenste 80mbps)

Sommige 1000mbit modellen gebruiken de av2.0 standaard, sommige niet, vanaf 1200mbit zijn alle modellen av2.0 (je kunt dit in de pricewatch bij de buren van hwi iets makkelijker vergelijken ;) )

Als je wat meer gaat researchen zie je dat bijna alle homeplug adapters hetzelfde netwerkchipje (per snelheids groep dan) gebruiken, zo maken bijvoorbeeld alle 1200mbit sets gebruik van Qualcom QCA7500. Op internet lees je dat veel mensen last hebben van dropouts met deze chip. (iets met energiebesparing).
Misschien slimmer om voor een Broadcom chip te gaan (1000mbit/2000mbit sets)

Zelf had ik eerst een netgear pl1000 (lekkergoedkoop, maar av1.0 standaard) en deze heb ik omgewisseld voor een D-Link DHP-601AV (1000mbit, met av2.0 standaard) en deze werkt voor mij goed.

Het is voor mijn voor mn pc dus ik wilde graag mn internet verbinding vol trekken, als het puur voor tv streaming is kan ik me voorstellen dat dit niet perse hoeft, als het maar streamt toch?

Kijk dus vooral naar of je een ding wil met een passthrough voor stroom en hoeveel uitgangen LAN uitgangen er nodig zijn, want verder verschilt het allemaal niet bijzonder veel!

[ Voor 37% gewijzigd door junneh op 11-08-2017 14:26 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
junneh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:15:
Ik heb een soortgelijke situatie, een homeplug met av2.0 interface was voor mij voldoende. (data gaat dan ook via de aardelijn, met av1.0 haalde ik echter maar 50 mbps van de gewenste 80mbps)

Sommige 1000mbit modellen gebruiken de av2.0 standaard, sommige niet, vanaf 1200mbit zijn alle modellen av2.0 (je kunt dit in de pricewatch bij de buren van hwi iets makkelijker vergelijken ;) )

Als je wat meer gaat researchen zie je dat bijna alle homeplug adapters hetzelfde netwerkchipje (per snelheids groep dan) gebruiken, zo maken bijvoorbeeld alle 1200mbit sets gebruik van Qualcom QCA7500. Op internet lees je dat veel mensen last hebben van dropouts met deze chip. (iets met energiebesparing).

Zelf had ik eerst een netgear pl1000 (lekkergoedkoop, maar av1.0 standaard) en deze heb ik omgewisseld voor een D-Link DHP-601AV (1000mbit, met av2.0 standaard) en deze werkt voor mij goed.

Het is voor mijn voor mn pc dus ik wilde graag mn internet verbinding vol trekken, als het puur voor tv streaming is kan ik me voorstellen dat dit niet perse hoeft, als het maar streamt toch?

Kijk dus vooral naar of je een ding wil met een passthrough voor stroom en hoeveel uitgangen LAN uitgangen er nodig zijn, want verder verschilt het allemaal niet bijzonder veel!
En als je een met meerdere poorten wilt, denk er dan om dat deze IGMP Snooping doet, of je rekening houdt met wat je op die poorten aansluit. Anders kan het zijn dat je TV hapers (door apparaten in standby) of je TV over WiFi gooit (als je een AP daarop aansluit)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Heb je er geen coax kabel liggen? Deze kun je ook gebruiken ipv homeplugs. Iets duurder maar wel stukken sneller en stabieler.

• Andreas96
junneh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:15:

Het is inderdaad enkel voor iTV. Internet gaat gewoon via wifi en LAN boven. Maar dan ga ik opzoek naar eentje met zo'n broadcom chip. Ik ben totaal geen techneut dus als je er nog een aan te raden hebt voor enkel iTV dan is dat hartstikke welkom. Hoeft ook maar 1 LAN kabel uit te komen.
Hartstikke bedankt voor de reactie.

• Andreas96
gastje01 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:43:
Heb je er geen coax kabel liggen? Deze kun je ook gebruiken ipv homeplugs. Iets duurder maar wel stukken sneller en stabieler.
Het hele kabelgebeuren is nu juist het probleem, ik wil van de kabels af 😭

• Andreas96
RobinF schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:47:
[...]
En als je een met meerdere poorten wilt, denk er dan om dat deze IGMP Snooping doet, of je rekening houdt met wat je op die poorten aansluit. Anders kan het zijn dat je TV hapers (door apparaten in standby) of je TV over WiFi gooit (als je een AP daarop aansluit)
Ik heb enkel 1 poort nodig dus dat is voor mij niet nodig, volgensmij kan de tv niet via wifi. Redelijk oud ding namelijk. Zit nu voor 2 weken aan boord dus kan het ook niet checken :/

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Andreas96 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:07:
Het hele kabelgebeuren is nu juist het probleem, ik wil van de kabels af 😭
Ik bedoelde meer als die er toevallig al lag.Veel huizen hebben wel coax in de muren/leidingen liggen maar geen ethernet. Dan hoefde je geen kabels te trekken/leggen.

• Andreas96
gastje01 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Ik bedoelde meer als die er toevallig al lag.Veel huizen hebben wel coax in de muren/leidingen liggen maar geen ethernet. Dan hoefde je geen kabels te trekken/leggen.
Ja die ligt er ook, maar aan de andere kant van de woonkamer. En ik kan hem niet wegwerken in de plinten helaas. En langs de muur is geen optie.
Pagina: 1