Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvwer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-11-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een Medion Akoya P5113d pc. Deze computer was al best oud en wilde hem ook gebruiken voor wat zwaardere games zoals (gta V en RocketLeague). Nadat ik de GTX 1060 6G gaming en een nieuwe voeding van 600 watt heb geïnstalleerd, wilt mijn computer niet meer opstarten. Ik verbind mijn videokaart met een HDMI kabel naar mijn monitor. Als ik de computer opstart zie ik heel even beeld(Medion opstart BIOS gebeuren). Daarna geeft mijn monitor "No signal" aan. Maar dit knippert heel snel. Elke tiende van een seconde verandert het beeld van "no signal" Naar zwart beeld. 1 keer is het gelukt om vloeiend beeld te houden tot het Windows 10 laadscherm, maar daarna verdween het beeld weer. Als ik de videokaart weer uit mijn pc haal, start de computer gewoon normaal op en heb ik de hele tijd weer beeld.

Dit zijn mijn specs:
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz 33 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8.00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MEDION H81H3-EM2 (SOCKET 0) 28 °C
Grafisch
LCDTV14 (1440x900@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Elitegroup)
Opslag
1863GB Western Digital WDC WD20EZRX-22D8PB0 (SATA) 30 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216DB
Geluid
Realtek High Definition Audio

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ik heb er niet heel erg bij stil gestaan bij het kopen van een videokaart, dat dit probleem kon voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:26
Dat klinkt als een BIOS black/white list, kun je daar even op zoeken? Of als dat het niet is, drivers volledig verwijderen met DDU en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvwer
Ik heb op het internet gezocht en kwam er inderdaad achter dat medion een soort lijst heeft met videokaarten die niet (volgens hun) op een medion moederbord mogen worden aangesloten... Drivers volledig verwijderen en opnieuw installeren zou denk ik niet werken omdat ik nog nooit eerder een videokaart in mijn computer heb gehad. Is het mogelijk om die "whitelist" te omzeilen of te blokkeren ofzo?

PS: Ik kon nergens vinden welke videokaarten er wel of niet geaccepteerd worden in mijn pc. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Dan kan ik misschien mijn videokaart retourneren en ruilen voor een andere.

[ Voor 20% gewijzigd door Jvwer op 11-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Heb je de nieuwe kaart wel van extra PCI-E (6- of 8-polig, ken de kaart niet) stroom voorzien?
En omdat je overstapt van de integrated GPU van de i5 naar een externe PCI-E kaart, kun je dit beter even in het BIOS wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvwer
Ik heb de videokaart inderdaad van een 6 pins stroom kabel voorzien. Hoe kan ik dat in de BIOS wijzigen? Ik heb niet heel veel verstand van de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Bij het opstarten van de PC, voordat Windows laadt, meestal op DEL of F2 (afhankelijk van soort BIOS, meestal krijg je daar wel een melding over) drukken om in het BIOS te komen.
Bij North Bridge instellingen krijg je dan wel iets met Graphics. Dat zal nu op PEG/PCI staan. Dat moet je omzetten naar PCI/PEG.
Ook zonder deze omzetting zou het moeten werken, maar e.e.a. zal wat sneller opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvwer
Met de Bios instellingen wijzigen gaat het niet lukken. Als ik dit moederbord koop?
MSI H81M-P33 Intel H81 Socket H3 (LGA 1150) Micro ATX moederbord (bol.com)
Kan mijn Gtx 1060 hier wel in en word deze ook geaccepteerd? Is mijn intel i5 4460 niet vastgelijmd aan mijn moederbord? Hoe kan ik dat checken?

Thanks voor de hulp zover! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:13

Nemesizz

Untouchable

GTX 1060 6G gaming
+
Ik heb de videokaart inderdaad van een 6 pins stroom kabel voorzien
Als ik op afbeeldingen zoek van de GTX 1060 6G Gaming, moet er een 8 pin PCI-e stekker in.
Ik zou dat eens controleren, 6 pin is mogelijk niet genoeg.

Medion heeft/had wel eens van die 'whitelist' (vendorlock), maar gezien je aangeeft een fractie van een seconde toch het Medion logo te zien, ga ik er vanuit dat het hier niet meteen de oorzaak is van het 'no signal'.
Meestal bij een 'whitelist' of vendorlock gebeurt er helemaal niks (blanco scherm).

*EDIT*
Is mijn intel i5 4460 niet vastgelijmd aan mijn moederbord? Hoe kan ik dat checken?
De 4460 is er alleen in formaat LGA (land grid array), dus kan niet 'vastgelijmd' of gesoldeerd zitten ;)
(als er wel lijm in de socket zit, maken de pinnen geen contact meer, dus had het systeem niet gewerkt)

[ Voor 21% gewijzigd door Nemesizz op 11-08-2017 19:28 ]

Pagina: 1