Paypal fraude, wil geen geld teruggeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Dag allemaal,

Ik heb net paypal aan de lijn gehad, omdat er met mijn paypal rekening meerdere malen betaald is aan Uber, terwijl ik daar nooit gebruik van heb gemaakt.
Er is in de periode van 24 juli tot en met 6 augustus, meerdere malen geld afgeschreven van mijn rekening, waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Ik heb daarom op 25 juli gebeld met paypal en daarin zeiden ze dat het inderdaad vreemd is en dat mijn geld teruggestort zou worden.
Dat is uiteindelijk ook gedaan. Hierop heb ik mijn wachtwoorden allemaal veranderd, virusscanners gedraaid op mijn computer en telefoon (waar niets uit kwam).
Toen ik op 30 juli er achterkwam dat er nog steeds betalingen werden gedaan aan uber, heb ik mijn rekening stil proberen te zetten. De klantenservice was helaas niet bereikbaar, waardoor ik mijn rekening stop wilde zetten online. Dit was niet mogelijk door technische problemen (ik heb hier een screenshot van).
Ik heb de 31e gebeld naar Paypal, waarin ze zeiden dat de vorige persoon eigenlijk mijn rekening had moeten bevriezen, maar dat ze dat nu zouden doen. Ook zouden ze een onderzoek starten.

Nu heb ik vandaag gebeld en ze vertelden me, omdat het geen ongeautoriseerde betaling is (wat ik vreemd vind), ik het geld niet terug krijg. Dit vind ik erg vreemd. Toen ik vroeg waarom ik de andere bedragen wel terug heb gekregen, vertelden ze me dat ik "daarmee geluk had en dat dat eigenlijk niet had gemoeten".

Wat kan ik hier nu tegen doen? Ik vind het erg vreemd?
Heeft een van jullie ook een idee hoe iemand nogmaals in heeft kunnen breken op mijn paypal rekening?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Misschien had die persoon nog een sessie openstaan bij Paypal? Of er wordt ergens op je netwerk gesnift naar gegevens.

EDIT: Evt. zou je de schuld bij Paypal kunnen leggen voor de 2de set betalingen, omdat er was aangegeven dat Paypal op dat moment de rekening al zou moeten hebben bevroren. Als Paypal correct had gehandeld, waren die betalingen dus niet uitgevoerd.

[ Voor 51% gewijzigd door Stoelpoot op 11-08-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heb je ook wachtwoorden van je email ed veranderd? Lijkt erop dat iemand anders nog steeds toegang tot je Paypal heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Alles veranderd. Emails, paypal, ebay, alles.

De jongen van paypal zegt eigenlijk dat ik schuldig ben, gezien: "Jij moet aantonen dat het een ongeautoriseerde transactie is".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 20:53
Kan je niet bij uber navraag doen, op welk account de ritten en betalingen zijn gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Net gedaan. Die verwijzen me naar help.uber.com toe. Ik ga het daar eens proberen.

Thanks voor het meedenken allen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thonz op 11-08-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:11:
Net gedaan. Die verwijzen me naar help.uber.com toe. Ik ga het daar eens proberen.

Thanks voor het meedenken allen.
Zijn het incasso's geweest of echt overboekingen vanuit jouw account?
In dat laatste geval is er wel iets te zeggen voor de laatste reactie van PayPal. Je hebt als consument ook een bepaalde verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te springen met logingegevens.
Heb je b.v. al multi factor authenticatie ingesteld?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Het zijn automatische incasso's geweest. Ik heb mijn paypal account gekoppeld aan mijn bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dit soort dingen zijn dus de reden dat ik die koppeling heb opgeheven en nu betaal vanuit mijn creditcard

heb nu ook een zaak lopen via paypal, al weken bezig en het lijkt erop dat ze me wel gelijk geven maar omdat ik iets niet volgens blalllala gedaan heb niet gaan vergoeden.

Visa gebeld en zij gaan het wel oplossen.

enig nadeel is nu als ik een vrienden betaling doe, dat kost geld

of ik moet er nog achter komen hoe ik beide kan koppelen maar mijn cc primair hou of kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:16:
Het zijn automatische incasso's geweest. Ik heb mijn paypal account gekoppeld aan mijn bankrekening.
Iemand heeft nog steeds 'vrij' toegang tot je account, maar in de betalingdetails van die uber betalingen, is daar te zien of het een eenmalige betaling is of een autorisatie tot machtiging?

Bijvoorbeeld Steam kan je autoriseren, 1x inloggen en akkoord gaan, daarna kan je alles betalen in Steam zonder opnieuw meer te hoeven inloggen.

Ik neem aan dat je sms-code niet hebt aan staan? (beveiligingssleutel).

Loop je settings door, kijk bij de digital goods (tot $4), websites voor inloggen en bij geactiveerde browsers/apparaten, iemand kan blijkbaar nog steeds bij je PayPal. Kijk ook onder 'mijn geld' welke geautoriseerde bedrijven daar tussen staan, dat zijn alle diensten die direct mogen afschrijven zonder opnieuw in te loggen.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-08-2017 12:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als ik kijk bij Paypal heb ik Steam 1 keer geauthoriseerd en vervolgens kan ik deze onbeperkt gebruiken.
Maar daar staat "Betalingen van www.steampowered.com beheren" bij, als ik daarop klik kan ik de authorisatie annuleren.

Kun jij dit ook bij de Uber betalingen?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anders via je bank de incasso storneren, heb je in ieder geval het geld terug.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:25:
Anders via je bank de incasso storneren, heb je in ieder geval het geld terug.
En dan heeft Paypal een reden om een incasso traject te sturen, dus nee, oplossen via Paypal ism Uber is de weg die doorlopen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vorkie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

En dan heeft Paypal een reden om een incasso traject te sturen, dus nee, oplossen via Paypal ism Uber is de weg die doorlopen moet worden.
Dat ze een incasso traject starten betekent niet dat je daadwerkelijk moet betalen. Laat ze maar aantonen dat ze een legitieme claim hebben. Ze hebben zelf al aangegeven onjuist gehandeld te hebben na de eerste frauduleuze handelingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Dat ze een incasso traject starten betekent niet dat je daadwerkelijk moet betalen. Laat ze maar aantonen dat ze een legitieme claim hebben. Ze hebben zelf al aangegeven onjuist gehandeld te hebben na de eerste frauduleuze handelingen.
Als er gewoon ingelogd is van een 'niet zwarte lijst IP', sta je bijzonder zwak.

Zoals eerder gezegd, 99% kans dat uber gewoon op de geautoriseerde automatische betalingen staat en daarvanuit nog steeds kan worden betaald, dat zijn zaken die je gewoon zelf online kan regelen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Uber staat niet bij de pre-approved payments. Ik heb via mijn bank de incasso teruggeboekt.

Ze zeggen zelf dat het niet om een ongeautoriseerde betaling gaat (waarschijnlijk omdat er direct voorafgaand aan elke betaling €1,- is afgeschreven).

Uber was overigens niet behulpzaam. Ze verwezen me door naar een site die alleen was bedoeld voor bestaande klanten en nu nemen ze de telefoon niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vind overigens wel dat het verhaal op meerdere fronten rammelt.
1. Als het incasso's zijn, wat is dan de noodzaak om massaal wachtwoorden e.d. te wijzigen?
2. Als het incasso's zijn, is het bevriezen van je rekening dan niet een veel te radicale oplossing en is het simpelweg laten blokkeren van toekomstige incasso's niet veel logischer en minder ingrijpend?
3. Als die persoon op de 31e juli vertelt dat de rekening eigenlijk al bevroren had moeten worden. Waarom verzuimt die persoon in kwestie het dan vervolgens zelf ook?
4. Als je op de 30e juli, wegens technische problemen, je account niet op kunt heffen, dan probeer je het logischerwijs een dag later gewoon nog een keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 11-08-2017 12:55 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Switchie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:52:
Vind overigens wel dat het verhaal op meerdere fronten rammelt.
1. Als het incasso's zijn, wat is dan de noodzaak om massaal wachtwoorden e.d. te wijzigen?
2. Als het incasso's zijn, is het bevriezen van je rekening dan niet een veel te radicale oplossing en is het simpelweg laten blokkeren van toekomstige incasso's niet veel logischer en minder ingrijpend?
3. Als die persoon op de 31e juli vertelt dat de rekening eigenlijk al bevroren had moeten worden. Waarom verzuimt die persoon in kwestie het dan vervolgens zelf ook?
4. Als je op de 30e juli, wegens technische problemen, je account niet op kunt heffen, dan probeer je het logischerwijs een dag later gewoon nog een keer.
Incasso volgt uit een PayPal betaling, PayPal betaling volgt uit inloggen in PayPal. Dus iemand heeft toegang tot z'n PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
1: dat werd me aangeraden door paypal zelf. Ze zeiden zelf dat er waarschijnlijk iemand toegang had gekregen tot mijn rekening. Het advies was daarom om de wachtwoorden te veranderen en scanners te draaien.
2: Ik maakte destijds zelf regelmatig gebruik van mijn paypal rekening. Ik dacht dat het een geïsoleerd incident was, dus dat het bevriezen niet nodig was. Ook werd dat me niet aangeraden.
3: De rekening is destijds geblokkeerd. Ik op het moment wel geld eraf halen, maar heb niets van een blokkade gezien. Is deze nog aanwezig? Waar kan ik dit zien?
4: ik maakte dus redelijk wat gebruik van de rekening, opheffen was naar mijn idee niet de ideale oplossing. Bevriezen leek me beter (wat dus ook gebeurd was).

[ Voor 12% gewijzigd door Thonz op 11-08-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

SinergyX schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Incasso volgt uit een PayPal betaling, PayPal betaling volgt uit inloggen in PayPal. Dus iemand heeft toegang tot z'n PayPal.
Ja oké, dan snap ik het. Ben niet bekend met Uber dus dacht dat het wellicht mogelijk was om Uber te machtigen voor incasso's.

In dat geval lijkt het mij geen slimme zet om het incasso van PayPal te storneren.
PayPal staat volledig in zijn recht om openstaande schulden te incasseren. In dit geval is het erg vervelend dat die schulden voortkomen uit ongewenste betalingen maar die 2 zaken moeten wel los van elkaar worden gezien.

Als ik iemand 100 euro uitleen en die persoon wordt 2 minuten later beroofd is dat heel erg vervelend voor hem maar doet niets af aan het feit dat ik die 100 euro gewoon terug moet krijgen.

PS. Uiteraard is een stukje coulance vanuit PayPal ook wel gewenst maar denk niet dat je echt veel goodwill kweekt door voor eigen rechter te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 11-08-2017 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13

WCA

Voortaan paypal 2 factor authentication aanzetten, dan moet je elke betaling verifieren met een SMS

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 23:25
Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:49:
Uber staat niet bij de pre-approved payments. Ik heb via mijn bank de incasso teruggeboekt.

Ze zeggen zelf dat het niet om een ongeautoriseerde betaling gaat (waarschijnlijk omdat er direct voorafgaand aan elke betaling €1,- is afgeschreven).

Uber was overigens niet behulpzaam. Ze verwezen me door naar een site die alleen was bedoeld voor bestaande klanten en nu nemen ze de telefoon niet meer op.
"Ik heb via mijn bank de incasso teruggeboekt. "

Iemand had het al gezegt, maar ik zou dat dus never nooit niet doen. Volgens mij kunnen ze (als het uit de hand loopt) gewoon een deurwaarder sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Moet het nog doorzetten. Laat het dan voor nu wel staan.

edit:

Ik zie nu dat het telefoonnummer dat bij de overboekingen staat, niet in gebruik is. Zou ik hiervan gebruik kunnen maken?

[ Voor 54% gewijzigd door Thonz op 11-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:42
Even een kanttekening, Uber is toch illegaal verklaard in NL/EU? Dan faciliteert Paypal betalingen aan illegale activiteiten en dat is tegen hun eigen voorwaarden....

Storneren is in sommige gevallen een legitiem middel om bedrijven aan te zetten tot actie. Motiveer je actie richting Paypal en roep ze op tot actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:28
Ik heb ooit eens ergens gelezen (dacht op GoT, maar niet zeker meer) dat PayPal gewoon een aanmaning stuurt met 25 euro extra kosten en het dan doorsturen naar een incassobureau.

Als het geen schrikbarend bedrag is had ik het via PP/Uber zelf opgelost ipv straks via een incassobureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Uber is nagenoeg niet te bereiken. De klantenservice was ronduit onvriendelijk en verwijst me door naar een site waar mijn vraag niet op staat. Als ik dat zeg, dan zeggen ze dat het de receptie is, niet de helpdesk.

Zelfs als ik wil kijken of het nummer dat bij de afschrijving staat ( +44 18772238023 ) wel bij uber hoort, wordt ik halverwege mijn zin afgekapt.
Dit nummer is overigens niet in gebruik. Kan ik daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Om deze onzin heb ik de koppeling met mijn bankrekening weggehaald. Toen hadden ze ook nog geen 2factor authentificatie (nu schijnbaar wel). Ik gebruik het als een soort pre-paidaccount, dat werkt ook prima. Als je met ideal of bankcontact (Belgie) er geld op zet staat het er ook meteen op. Alleen Netflix en dergelijke accepteren dat niet (die eisen een gekoppelde creditcard, dan kan ik net zo goed netflix direct betalen met mijn creditcard zonder paypal).
Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:40:
Uber is nagenoeg niet te bereiken. De klantenservice was ronduit onvriendelijk en verwijst me door naar een site waar mijn vraag niet op staat. Als ik dat zeg, dan zeggen ze dat het de receptie is, niet de helpdesk.

Zelfs als ik wil kijken of het nummer dat bij de afschrijving staat ( +44 18772238023 ) wel bij uber hoort, wordt ik halverwege mijn zin afgekapt.
Dan vraag je toch of ze je doorverbinden met de helpdesk? Elke receptie van een normaal bedrijf kan dat, maar het zou me niks verbazen als uber geen helpdesk heeft die je kunt bellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 11-08-2017 13:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dat nummer is voor zover ik kan zien van hun hoofdkantoor:
http://www.uberpartnersupport.com.ipaddress.com/
Wellicht dat ik het verkeerd heb, maar als ik het zo plak in google, kom ik daar op uit.
Staat op die site zonder +44 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Dank je voor de tip. Zou het een aanknoping zijn dat er gebruik wordt gemaakt van een +44 nummer, ipv het officiele, echte +001 nummer?

Ik heb nu uber gemaild via hun site help.uber.com Als het goed is bellen ze me terug, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik weet nu niet meer precies wat ik kan doen.

edit: Uber heeft naar eigen zeggen geen helpdesk. Ze verwijzen me door naar help.uber.com waar mijn vraag niet bij staat (ook is het alleen gericht aan bestaande uber klanten, wat ik niet ben).

[ Voor 24% gewijzigd door Thonz op 11-08-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

+44 18772238023
44 is voor Engeland... ??? https://www.google.nl/sea...ra&q=country+code+england
USA is +01 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
PROnline schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:37:
Even een kanttekening, Uber is toch illegaal verklaard in NL/EU? Dan faciliteert Paypal betalingen aan illegale activiteiten en dat is tegen hun eigen voorwaarden....
Nee Uber pop is illegaal verklaart. Uber black is een legitieme taxidienst vziw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ja, dat is ook wat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je zou kunnen overwegen aangifte te doen bij de politie. Mocht paypal een incasso procedure tegen je starten vanwege het storneren van het geld, heb je daardoor iets dat je daar tegen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:05:
Alles veranderd. Emails, paypal, ebay, alles
Hoe weten ze dan je nieuwe wachtwoord?
Heb je een keylogger oid op jouw systeem zitten...
Ik zou een schone installatie doen.....
Als je nu even geen tijd hebt: Of start op met een bootable CD/DVD, login en verander alle wachtwoorden nog een keer.
Dus wil je zelf tussendoor kijken moet je dat wel vanf de bootable CD doen, USB kan ook.. gaat sneller..
Maar: schone install lijkt me beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Is dit op dezelfde manier van toepassing op OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Theoretisch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Oke, top. Ik heb echter wel met meerdere scanners een scan uitgevoerd. Zou het mogelijk zijn dat die het probleem over het hoofd hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Yep... een scanner is nooit 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

da_PSI schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

"Ik heb via mijn bank de incasso teruggeboekt. "

Iemand had het al gezegt, maar ik zou dat dus never nooit niet doen. Volgens mij kunnen ze (als het uit de hand loopt) gewoon een deurwaarder sturen.
Ze kunnen de honden van de incassobureau laten blaffen, ze kunnen je dagvaarden.
Maar dan moet de vordering wel goedgekeurd moeten worden door de rechter voordat de deurwaarder iets kan doen, het is dan ook de vraag in hoeverre je in je recht staat en hoe graag je in de toekomst nog zaken wilt doen met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

https://discussions.apple.com/thread/5979383?tstart=0
Eight credit cards stolen from my macbook pro and iphone
https://blog.malwarebytes...-keydnap-steals-keychain/
Mac malware OSX.Keydnap steals keychain
https://www.intego.com/ma...-from-mac-os-x-computers/
Ventir Trojan Intercepts Keystrokes from Mac OS X Computers
Nog meer... :(

Je moet je nooit veilig wanen, het blijft een kwestie van hoe groot de doelgroep is, er komen meer mac systemen, dus meer kans op dit soort zaken.....In principe maken ze gebruik van fouten in de software, niet anders dan bij Windows.

PS: "ze" hebben bij een keer een Linux system stuk gemaakt omdat er niks te halen viel.. was er super blij mee, weg die versie en heb later een betere gebouwd sinds 2011, afkloppen nog...

[ Voor 56% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Geen idee eigenlijk hoe ik dat heb geregeld. Ik zal deze vakantie dan maar eens mijn laptop leegmaken en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 23:25
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Ze kunnen de honden van de incassobureau laten blaffen, ze kunnen je dagvaarden.
Maar dan moet de vordering wel goedgekeurd moeten worden door de rechter voordat de deurwaarder iets kan doen, het is dan ook de vraag in hoeverre je in je recht staat en hoe graag je in de toekomst nog zaken wilt doen met PayPal.
En dan blijkt PayPal in zijn recht te staan en krijg je lekker de incassokosten op je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ai... laat dat maar niet weten aan Paypal dat je dat op een mogelijk besmet systeem gedaan hebt.
Bij de meeste banken ligt dat vast
https://www.consumentenbo...9d-466f-bec8-793c1972f9c1
Per 1 januari 2014 hanteren de Nederlandse banken uniforme regels voor veilig internetbankieren. We stelden zelf ook wat tips op voor veilig internetbankieren. Als je goed oplet en deze adviezen opvolgt, dan kun je er wel van uitgaan dat internetbankieren veilig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Thonz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:40:

Vul in ieder geval dit vast in:
https://help.uber.com/h/fe547761-4384-42d4-8531-4cfb0e0e523e
ADDG schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:56:
Je zou kunnen overwegen aangifte te doen bij de politie. Mocht paypal een incasso procedure tegen je starten vanwege het storneren van het geld, heb je daardoor iets dat je daar tegen kan gebruiken.
Zou zeker aangifte doen maar hoe zie jij het voor je om deze te gebruiken als 'wapen' tegen een incasso van Paypal? Er is niets onwettigs aan het incasso van Paypal.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:07:
In beginsel staat de vordering van Paypal los van de frauduleuze betalingen. Deze nemen namelijk niet weg dat TS gewoon een schuld in te lossen heeft.
Een rechter kan echter wel bepalen dat TS volledig schadeloos gesteld moet worden maar tot die tijd heeft Paypal gewoon recht om een incasso te starten.
Dit betreft b.v. in Safari opgeslagen wachtwoorden. @Thonz heeft zijn wachtwoord niet opgeslagen.
Hij heeft namelijk, door akkoord te gaan met de voorwaarden, toegezegd dit niet te doen:
9.2 Uw betaalmiddel veilig houden. U stemt ermee in de volgende acties te ondernemen om uw betaalmiddel te beschermen:

Afzien functionaliteit te gebruiken die uw wachtwoord of pincode opslaat op het apparaat waarmee u toegang heeft;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
[quote]PROnline schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:37:
Uber is toch illegaal verklaard in NL/EU?
[/quote]
Alleen UberPop is illegaal verklaard, omdat het in feite een snordersdienst is. Uber opereert momenteel gewoon legaal in Nederland, maar de chauffeurs moeten wel een taxi vergunning hebben.

(nevermind, zie dat iemand anders dit al gepost had)

[ Voor 8% gewijzigd door Lapa op 11-08-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 16:28

MrMonkE

★ EXTRA ★

Welke gek gaat er nu met een gestolen paypal account ritjes van Uber bekostigen? Dit stinkt echt aan alle kanten. Ik zou eerder verwachten dat het nep-Ubers zijn die met geo-hacks nepritjes doen en incasseren via Uber vanuit gehackte paypal accounts.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
MrMonkE schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:29:
Welke gek gaat er nu met een gestolen paypal account ritjes van Uber bekostigen? Dit stinkt echt aan alle kanten. Ik zou eerder verwachten dat het nep-Ubers zijn die met geo-hacks nepritjes doen en incasseren via Uber vanuit gehackte paypal accounts.
Ik hoop dat uber mij verder kan helpen in deze. Als het nu blijkt dat deze ritjes niet echt zijn geweest, of in een stad waar ik aantoonbaar niet was op dat moment, dan zou het mogelijk nog te verhelpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Switchie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Dit betreft b.v. in Safari opgeslagen wachtwoorden. @Thonz heeft zijn wachtwoord niet opgeslagen.
Hij heeft namelijk, door akkoord te gaan met de voorwaarden, toegezegd dit niet te doen:
9.2 Uw betaalmiddel veilig houden. U stemt ermee in de volgende acties te ondernemen om uw betaalmiddel te beschermen:Afzien functionaliteit te gebruiken die uw wachtwoord of pincode opslaat op het apparaat waarmee u toegang heeft;
Uuuuuh, hoe weet je dat hij Safari gebruikt... :(
Ik gebruik onder (Mackintosh) OSX mooi Chrome of Opera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Switchie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:25:
Zou zeker aangifte doen maar hoe zie jij het voor je om deze te gebruiken als 'wapen' tegen een incasso van Paypal? Er is niets onwettigs aan het incasso van Paypal.
Er is zeker niks onwettigs aan het incasso van Paypal maar als je kan aantonen dat Paypal niet mee heeft willen werken met het oplossen van dit probleem en je een aangifte bewijs hebt van de politie heb je een iets sterker dossier bij het incassobureau en is de kans dat dit op een correcte manier opgelost gaat worden een stuk groter. Ik bedoelde het dus ook niet als een aangifte tegen paypal maar misschien iets van diefstal of computer vredebreuk of zo gewoon om aan te tonen dat het een frauduleuse transactie was.

[ Voor 12% gewijzigd door ADDG op 11-08-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Paypal heeft wel mee willen werken eraan, maar heeft na onderzoek vastgesteld dat het om een niet ongeautoriseerde transactie gaat. De andere transacties van precies dezelfde aard (ook uber, allemaal snel op elkaar volgend) hebben ze wel terugbetaald. Dit is het grootste bedrag, dus wellicht willen ze niet meer dan een bepaald bedrag vergoeden?
Ze zeiden in ieder geval dat het om een fout in mijn voordeel ging, bij die andere transacties die wel terug zijn gestort.

Ik gebruik overigens Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-08 15:27

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

GreNade schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:13:
Voortaan paypal 2 factor authentication aanzetten, dan moet je elke betaling verifieren met een SMS
off-topic: Goede tip, deze wist ik nog niet. Direct aangezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Lawwie op 11-08-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik ook. Meteen ook voor gmail.

[ Voor 20% gewijzigd door Thonz op 11-08-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij maakt het in dit geval niet heel veel uit, maar ik lees dat iedereen er van uit gaat dat de "fraudeur" taxi ritjes heeft gemaakt met Uber. Uber heeft sinds een tijdje UberEATS, zoals Deliveroo en Foodora enzo. Dus misschien kan het ook zijn dat er eten is besteld ipv ritten. Ik weet nog dat aan de afschrift via PayPal niet te zien was of het een Uber of een UberEATS betaling was, maar volgens mij is dit ondertussen wel veranderd.

Handig om hier te lezen dat PayPal ook Tweestapsverificatie heeft, was hier ook niet van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bel je bank,of zet online je rekening op slot voor incasso's !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Maakt voor dit verhaal toch helemaal niets uit.
Ik zei ook b.v. Safari.
Het gaat om opgeslagen wachtwoorden die weggeschreven staan in de keychain. Of dit nou voor een Twitter app is of een Chrome browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:42
https://help.uber.com/nl_...84-42d4-8531-4cfb0e0e523e

Hier kan je de betalingen melden bij uber. Als ze fraude detecteren worden ze terug geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
ook die moet je instellen of later je wachtwoorden wissen, welke browser ook. Dat werd bedoelt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 08:37
Over hoeveel geld gaat het hier?

Veel => Een formele aangifte bij de politie lijkt me dan verstandig.
Weinig => beveiliging aanscherpen, eventueel nog wat moeite doen via uber om je geld proberen terug te krijgen maar ook niet te veel, je tijd is ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Het gaat om ongeveer 50 euro. Genoeg om mijn tijd de moeite waard te maken. Ik heb de links van uber ingevuld. Hopelijk komt daar wat uit.

Nogmaals dank voor het meedenken allemaal. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.

Edit: zo te zien heeft uber mijn aanvraag gelezen en in mijn voordeel gehandeld! Ik ben erg blij dat het toch goed is gekomen.
Voor de geïnteresseerden hier hun antwoord. Ik denk echter wel dat ze het hier over een credit card hebben, terwijl het over mijn paypal account gaat, wat gekoppeld is aan een normale bankrekening.

----

ER IS EEN BEDRAG AFGESCHREVEN DAT IK NIET HERKEN

Hi there,

I am sorry to hear about the trouble you are having here. I was able to locate this charge for you and have gone ahead and refunded this charge to you. Please allow one to three business days for funds to appear in your bank account.

I strongly recommend reaching out to your financial institution to cancel this card number and request a new one. Though I understand that this is a hassle, it's the best way to prevent any other unauthorized charges. On my end I can block this Uber account from using your card (and I've gone ahead and done that) but I can not prevent this person from attempting to use it elsewhere. In order to add a card to an Uber account this person had to have the full card number, the security number on the back of the card and the billing zip code for the card or the physical card to scan in app. This is the same information that would be needed to use the card with most companies. Canceling the card number will insure that this does not happen.

If you have anymore questions for me don't be afraid to reach out. I'll be happy to help.

Best regards,

----

Wat denken jullie dat de beste manier is om nu verder te gaan? Moet ik naast mijn laptop leegmaken nog iets doen?

[ Voor 78% gewijzigd door Thonz op 12-08-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 05:46

MikeVM

- Baloo -

bij dienstverlening komt paypal inderdaad niet tussen. een jaar of 2 geleden werd mijn paypal gehacked, hierbij werd voor 2000 euro aan goederen gekocht, en ook skype-tegoed aangekocht, ik heb alles van paypal teruggehad behalve het skype-tegoed. Microsoft heeft dit dan uiteindelijk vergoed, met het bericht erbij dat dit eenmalig is, dat ik in de toekomst me beter moet beveiligen.

(mn Teamviewer had een zwak wachtwoord wat al reeds op het internet stond, ik was me niet bewust van het risico dat met Teamviewer men access krijgt tot al je accounts (als je ingelogd bent op je pc))

dus lesje voor iedereen in veiligheid:
- sterke wachtwoorden gebruiken
- uniek wachtwoord voor alle kritieke services
- Fysieke Access tot al je devices beveiligen (laptop/tablet/telefoon zonder wachtwoord. of als je device gestolen word)
- virtuele access tot je devices (teamviewer of via trojans)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Thonz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 01:39:

Wat denken jullie dat de beste manier is om nu verder te gaan? Moet ik naast mijn laptop leegmaken nog iets doen?
Ze denken dat het je creditcard is? Voor paypal betalingen geef je_juist_ je CC gegevens niet af.

Pluis je hele paypal door, alle opties, alle automatische betalingen en zeker niet vergeten andere accounts (je kan onder een paypal account meerdere inlogs maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

to cancel this card numbe
Zou ik zeker doen, schoon schip maken, net als de laptop.
Ik zou geen vertrouwen meer hebben in die installatie.
De Rabo bank heeft ooit het plan gehad om een aangepaste CD uit te geven om daar bij bankzaken vanaf te booten. Ze hebben het niet doorgezet omdat ze opzagen tegen de support (hoeveel mensen wisten nu destijds hoe je vanaf CD moest booten... en nog... )..

Het (simpele) idee erachter is uiteraard dat na elke herstart je een schoon systeem hebt..een mogelijk virus/trojan kan zich nooit nestelen op de CD..

Eigenlijk super veilig...

Je zou ook een dual boot met Linux kunnen maken. Windows kan in principe geen ext3/ext4 paritities lezen/beschrijven (alleen met hele speciale tools). De kans dat je op die Linux versie, die je alleen gebruikt voor bankieren, een besmetting krijgt (of een keylogger krijgt) is wel zeer klein.
Maar blijf dan strikt in het gebruik van Linux.., klaar met bankieren, niet even verder surfen... stoppen met Linux en herstarten in Windows.
Linux draaien in een VM omgeving? Zou ook kunnen?

Mss doe ik zelf dit ook nog wel een keer (dual boot), ook al heb ik tot nu toe nog geen last gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 12-08-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Thonz Wacht even, in de reactie van Uber spreken ze over een creditcard (nummer) blokkeren. Jij geeft aan dat je bankrekening gekoppeld staat aan je PayPal account.

Hoe kan het dat zij een creditcard (nummer) zichtbaar hebben?
Is dat een verspreking van hun kant of kloppen hier meer dingen niet? Misschien heel extreem maar eventueel een creditcard op jouw naam/account aangevraagd?

Ik ben het met de rest eens dat je mogelijk (nog steeds) gegevens lekt.
Check overal gekoppelde accounts, secondairy logins, enz, wijzig overal je wachtwoorden, log overal uit & zet zo mogelijk 2FA aan. Wis als laatste de complete HDD van je laptops/pc's (ja allemaal).
Zijn er tevens familieleden e.d. die je accounts gebruiken of apparaat uur van anderen waar jij zaken op regelt?

[ Voor 58% gewijzigd door LocK_Out op 12-08-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bedrijven ontvangen een betaling van PP en dat kan zijn dat hun systeem dat als cardnumber herkent. heeft niks met jou eigen CC te maken. Dus PP doet in feite de betaling en niet jij

• aag
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08-2024

aag

Heb nu ook zo'n geintje met PayPal. Voor € 500,00 bel en gamekaarten besteld via mijn Gmail en PayPal account. Via mijn IP adres besteld, hoe ze het geflikt hebben, heb geen idee. Kaarten zijn geleverd op mijn mailadres, heb er nooit wat van gezien.Heeft 3 dagen geduurd, 11 bestellingen. Ben de enige die de computer gebruikt. Leveranciers en PayPal blijven zeggen dat het legale bestellingen zijn. Heb de betalingen gestorneerd maar sta 500 Euro bij PayPal die wil incasseren. Ik heb geen poot om op te staan lijkt het maar laat toch niet zo maar dat geld afpakken. Wilde een rechtsbijstandsverzekering afsluiten maar die weigeren me als ik uitleg wat er gaat komen. Heb ik juridisch enige kans van slagen? Wat zijn de argumenten? Aangifte gedaan maar daar verwacht ik ook niet al teveel van. De opstelling van Paypal is ronduit beledigend als je ze te pakken kan krijgen. De moraal van het verhaal, kappen met PayPal allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:29
aag schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:38:
Heb nu ook zo'n geintje met PayPal. Voor € 500,00 bel en gamekaarten besteld via mijn Gmail en PayPal account. Via mijn IP adres besteld, hoe ze het geflikt hebben, heb geen idee. Kaarten zijn geleverd op mijn mailadres, heb er nooit wat van gezien.Heeft 3 dagen geduurd, 11 bestellingen. Ben de enige die de computer gebruikt. Leveranciers en PayPal blijven zeggen dat het legale bestellingen zijn. Heb de betalingen gestorneerd maar sta 500 Euro bij PayPal die wil incasseren. Ik heb geen poot om op te staan lijkt het maar laat toch niet zo maar dat geld afpakken. Wilde een rechtsbijstandsverzekering afsluiten maar die weigeren me als ik uitleg wat er gaat komen. Heb ik juridisch enige kans van slagen? Wat zijn de argumenten? Aangifte gedaan maar daar verwacht ik ook niet al teveel van. De opstelling van Paypal is ronduit beledigend als je ze te pakken kan krijgen. De moraal van het verhaal, kappen met PayPal allemaal.
Oei, wat vervelend!
Als ze kunnen aantonen dat jij de transactie hebt gedaan heb je hele slechte kaarten
Je zegt dat het via jouw IP is gegaan en de digitale goederen naar jouw email zijn gestuurd, dat zijn wel erg overtuigende bewijzen.

Je geeft aan dat je het geld terug hebt geboekt, je staat zoals je zelf al zegt bij PayPal in de min en bent in gebreke, ze kunnen als ze willen je aanmaningen sturen ( met extra kosten ) of een incasso bureau op je af sturen.
Ik zou zo snel mogelijk ( bij voorkeur telefonisch ) contact met PayPal opnemen en ze uitleggen dat je deze transactie echt niet hebt gedaan.
Als ze nog steeds niet toegeven en je het geld niet terugstort op je PayPal, besef je dan dat je PayPal account permanent bevroren/beperkt blijft, als je nieuwe accounts aanmaakt gaan ze je waarschijnlijk ook weer linken aan je oude account en die ook beperken.

Ik zou als PayPal je geld niet teruggeeft dat je dan een jurist/advocaat vraagt over dit probleem.
Een goede gratis optie zou zijn om naar een van de locaties van het Juridisch Loket te gaan.
Je kunt misschien ook beter een eigen topic hier openen.
Ben echter bang dat je de €500.- moet gaan betalen + eventuele andere kosten als je het tot een rechtszaak laat komen.
Je bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden van PayPal ( leest überhaupt iemand die? staan namelijk hele belangrijke dingen in )
Behalve als je zou kunnen aantonen dat je niet akkoord bent gegaan met de voorwaarden, wat niet kan want je hebt gewoon zelf het account aangemaakt en bent dus akkoord gegaan, sta je heel erg zwak.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:29
Hackus schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:49:
Bel je bank,of zet online je rekening op slot voor incasso's !
Als iemand een aankoop doet via jouw PayPal account en PayPal kan dusdanig aantonen dat jij de transactie hebt gedaan ben je alsnog in gebreke.
Je kunt je bank dan wel mooi blokkeren voor incasso's, de aankoop(= betalingsverplichting) is dan al gedaan en staat nog steeds totdat deze volledig is betaald.
De verkoper heeft dan waarschijnlijk ook al zijn geld, voorgeschoten door PayPal die dan een automatische incasso uitvoert op je rekening die pas een paar dagen later daadwerkelijk word afgeschreven van je rekening of in dit geval niet.
Je gaat dan waarschijnlijk in de min staan bij PayPal omdat de verkoper al zijn geld heeft en dus al de goederen heeft verstuurd.
Omdat TS zijn rekening heeft gekoppeld en een SEPA incasso machtiging heeft afgegeven en volgens mij nog niet heeft ingetrokken heeft hij gewoon een betalingsverplichting naar PayPal ook al blokkeert hij zijn rekening voor incasso's ( van PayPal )

Wat TS zou moeten doen als hij dat nog niet heeft gedaan is de SEPA machtiging voor automatische intrekken in PayPal.
Dit zou eigenlijk voldoende moeten zijn om niet voor een betalingsverplichting moeten opdraaien door een of andere hacker/oplichter, echter kun je door 2 knoppen te toetsen weer de machtiging accepteren.
Een hacker kan dat dus ook zo makkelijk aanzetten, dus ben ik bang dat PayPal hierover wel wat heeft staan in haar voorwaarden.
Dus zou TS zijn bankrekening moeten verwijderen van het account en dan kun je als aanvulling nog PayPal incasso's blokkeren in je bank.

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1