Hi mede-tweakers,
Ik zoek een?
CPU / Moederbord / RAM (e.v.t. +GPU) combinatie
Wat is je budget?
+- €250 (??)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
N.v.t.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik neem hier even de vrijheid om het hele verhaal te vertellen;
Een tijdje geleden kocht ik een PC bij CD-ROM-LAND Breda met de volgende specificaties:
i3-4160 @3,6gHz
MSI H81-e34 moederbord
4GB DDR3-1600 RAM
Corsair Builder V450 PSU
1TB WD Blue HDD
Kingston V300 120GB SSD
Sharkoon MA-A1000 Case
Nu is het zo dat ik na een jaar of 2 mijn RAM wil upgraden. Daar komt dan weer het volgende probleempje bij kijken; het systeem in huidige staat ondersteunt geen DDR4 (zowel CPU als MB niet geloof ik).
Voor een upgrade naar DDR4 (ook naar 8GB) moet ik dus ook een nieuw moederbord en nieuwe CPU hebben.
De opties die ik tot zover zelf had bedacht:
AMD Ryzen 3 1300X
Eén of ander willekeurig B350 moederbord (Is er verschil tussen B350 en B350M-HDV, deels qua overclocking?)
1x8 óf 2x4GB DDR4-2400 RAM
En, omdat ryzen geen geïntegreerde GPU heeft, een GT 1030 erbij (ik ben niet van plan om veel te gaan gamen, maximaal minecraft of zo
)
óf:
Intel Core i3-7100 / Pentium G4620 (ook al komt coffee lake eraan, met quad core i3's)
Willekeurig B250 moederbord
1x8 óf 2x4GB DDR4-2400 RAM (zelfde als bij Ryzen)
Maar dan zonder extra GPU - eventueel nog ruimte voor upgraden voor later
Suggesties zijn welkom, over wat dan ook!
PS: De PC is dan wel zelf geconfigureerd, CD-ROM-LAND heeft het ding goed in elkaar gezet, daarom mag het niet te moeilijk zijn om in te bouwen (ik ben ook een noob qua pc's bouwen, eerste keer dit naast koelpasta vervangen)
Ik zoek een?
CPU / Moederbord / RAM (e.v.t. +GPU) combinatie
Wat is je budget?
+- €250 (??)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
N.v.t.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik neem hier even de vrijheid om het hele verhaal te vertellen;
Een tijdje geleden kocht ik een PC bij CD-ROM-LAND Breda met de volgende specificaties:
i3-4160 @3,6gHz
MSI H81-e34 moederbord
4GB DDR3-1600 RAM
Corsair Builder V450 PSU
1TB WD Blue HDD
Kingston V300 120GB SSD
Sharkoon MA-A1000 Case
Nu is het zo dat ik na een jaar of 2 mijn RAM wil upgraden. Daar komt dan weer het volgende probleempje bij kijken; het systeem in huidige staat ondersteunt geen DDR4 (zowel CPU als MB niet geloof ik).
Voor een upgrade naar DDR4 (ook naar 8GB) moet ik dus ook een nieuw moederbord en nieuwe CPU hebben.
De opties die ik tot zover zelf had bedacht:
AMD Ryzen 3 1300X
Eén of ander willekeurig B350 moederbord (Is er verschil tussen B350 en B350M-HDV, deels qua overclocking?)
1x8 óf 2x4GB DDR4-2400 RAM
En, omdat ryzen geen geïntegreerde GPU heeft, een GT 1030 erbij (ik ben niet van plan om veel te gaan gamen, maximaal minecraft of zo
óf:
Intel Core i3-7100 / Pentium G4620 (ook al komt coffee lake eraan, met quad core i3's)
Willekeurig B250 moederbord
1x8 óf 2x4GB DDR4-2400 RAM (zelfde als bij Ryzen)
Maar dan zonder extra GPU - eventueel nog ruimte voor upgraden voor later
Suggesties zijn welkom, over wat dan ook!
PS: De PC is dan wel zelf geconfigureerd, CD-ROM-LAND heeft het ding goed in elkaar gezet, daarom mag het niet te moeilijk zijn om in te bouwen (ik ben ook een noob qua pc's bouwen, eerste keer dit naast koelpasta vervangen)