Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming Laptop - €1500-€2000.

Pagina: 1
Acties:

• JVL88
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-10-2022
Hi guys,

Ik ben momenteel informatie aan het verzamelen voor de aankoop van een nieuwe gaming laptop. Thuis heb ik een stevige desktop staan waar nog steeds het meeste van mijn gaming zal doorgaan, maar de laptop zou ik gebruiken voor als ik op reis ga en op zakenreis ga voor mijn werk.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen en voor dagdagelijks gebruik (surfen, Netflix, Youtube, etc.).

Qua games speel ik heel specifiek voornamelijk World of Warcraft (en hiervoor zal deze ook het meest gebruikt worden). Ik speel dit spel ietwat competitief in een top 150 guild wereldwijd, dus is de performance in een 20-man Mythic raid de doorslaggevende factor in mijn aankoop.
Verder speel ik zowat alle Blizzard games en zal ik deze ook gebruiken om wat minder high end games te spelen in mijn Steam library.

Ik speel niet echt de laatste nieuwe games, behalve enkele uitzonderingen zoals Mass Effect Andromeda onlangs. Het is natuurlijk mooi meegenomen als ik deze ook zou kunnen spelen op mijn laptop, maar is geen absolute vereiste. Daarvoor zou ik hoogstwaarschijnlijk nog mijn desktop gebruiken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn budget gaat tot een maximum van €2.000. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit alles moet gespendeerd worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, maar ik zal deze zelden gebruiken wanneer ze niet aan het netsnoer hangt. Ik ga de laptop relatief vaak meenemen op de trein/vliegtuig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Even in bullets waar ik nog aan denk:

- Ik zou toch graag een ietwat future proof model hebben. Om enkel World of Warcraft te spelen raak ik er waarschijnlijk wel met een GTX 1050 voor €1000-1200, maar dan heb ik te weinig zekerheid omtrent de toekomst. Ik zou de laptop zeker een jaar of 4-5 willen gebruiken vooraleer ik aan een vervanging denk.

- Ik heb in Maart een vreselijke ervaring gehad met MSI. Ik heb toen de MSI GT72VR 7RE Dominator Pro gekocht: de GPU werkte maar half, kon zelfs amper WoW draaien, de laptop oververhitte regelmatig en wou uiteindelijk niet meer opstarten. Dit met een unit die 1 week oud was en waar amper iets op geïnstalleerd stond. Hierdoor sta ik zeer weigerachtig tegenover een volgende MSI.

- Het liefst zou ik bestellen via Coolblue omdat ik ook in Maart dankzij hun uitstekende service nog een volledige refund heb ontvangen (na de officiële refund periode zelfs). Andere webwinkels met een goede reputatie komen ook in aanmerking, levering is voor in België.

- Het zou aangenaam zijn moest de laptop er niet teveel uitzien als een halve transformer. Ik kwam tijdens mijn zoektocht uit op de Acer Predator G5-793-76E3, maar deze ziet er echt vreselijk uit.

Verwijderd

Dit het allernieuwste MSI (aluminium) model. Wellicht wekt zoiets jouw interesse?

pricewatch: MSI GE63VR 7RE-007NL (Raider)

Check de review eens zie zie zelf hoe koel hij overall blijft:

YouTube: New Product Showcase! MSI GE63VR Raider with GTX 1070 – Review...

• JVL88
Op Notebookcheck zijn ze precies toch iets minder enthousiast. Voor €100 meer heb ik ook al 1070s en het is een MSI waar ik toch wat sceptisch tegenover sta na mijn meest recente ervaring.

Is dat 120hz scherm dan zo de moeite vergeleken met een GSync IPS panel? De games die ik speel zijn in principe relatief statisch.

Verwijderd

JVL88 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:40:
Op Notebookcheck zijn ze precies toch iets minder enthousiast. Voor €100 meer heb ik ook al 1070s en het is een MSI waar ik toch wat sceptisch tegenover sta na mijn meest recente ervaring.

Is dat 120hz scherm dan zo de moeite vergeleken met een GSync IPS panel? De games die ik speel zijn in principe relatief statisch.
Heb je een link betreffende die review?

Als je in principe alleen statische games speelt, dan ben je inderdaad beter af met G-Sync. Een IPS scherm is per definitie niet altijd beter dan een TN scherm. Dan doel ik met name op de RGB en zwart waardes.

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Een Clevo P670 met GTX 1070 en 'oude' 6700HQ voor rond de € 1400 is wellicht ook interessant, zie:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Dit model is ook te bestellen bij oa Xnotebooks en BTO.

• JVL88
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:57:
[...]
Heb je een link betreffende die review?

Als je in principe alleen statische games speelt, dan ben je inderdaad beter af met G-Sync. Een IPS scherm is per definitie niet altijd beter dan een TN scherm. Dan doel ik met name op de RGB en zwart waardes.
Thanks.

Is er een groot verschil tussen deze 2:
https://www.alternate.be/.../product/1367485?lk=17201

https://www.alternate.be/.../product/1367475?lk=17201

De Raider met een 1070 ligt in principe iets buiten mijn budget, maar als ik wat meer moet uitgeven om een signifcant beter product te hebben dan ben ik hiertoe wel bereid.

Of heeft het weinig zin voor mij om te kijken naar 1070 modellen aangezien ik hoofdzakelijk World of Warcraft zal spelen (vooral veeleisend voor de CPU) en occasioneel eens een nieuwe game, maar niet noodzakelijk op Ultra quality, hoeft voor mij niet. Aangezien ik op een 15.6" ga gamen maakt dat allemaal niet zo heel veel uit lijkt me, het scherm is hiervoor toch te klein om te focussen op alle kleine details.

Ben nog even aan het twijfelen om toch niet voor een 17 inch te gaan, extra schermgrootte is wel mooi meegenomen en dit zal voor mij niet te storend zijn als het op draagbaarheid aan komt.

Deze blijf ik toch ook bijzonder aantrekkelijk vinden qua prijs: https://www.alternate.be/.../product/1321144?lk=17201 en scoort ook niet slecht in reviews: https://www.notebookcheck...book-Review.187314.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door JVL88 op 16-08-2017 10:51 ]

• JVL88
Na wat informatie te verzamelen online zal ik MSI een 2e kans geven en zal het de Raider worden. Nu enkel nog twijfelen of €300 extra betalen de stap van 1060->1070 waard is.

Ik denk het niet voor het type games dat ik meestal speel, maar ik wil ook geen spijt hebben dat ik niet het beste gekocht heb dat ik kon betalen:

https://www.laptopshop.be...304-1250875540.1500280926

of

https://www.laptopshop.be...304-1250875540.1500280926

[ Voor 6% gewijzigd door JVL88 op 16-08-2017 15:39 ]

Verwijderd

@JVL88 Ja dat verschil is er zeker. De Raider is namelijk het nieuwste model en volgens mij zelfs de opvolger van de Apache serie. Tevens is de Raider nog beter geworden qua koeling dan de Apache al was.

De Acer Predator scoort zeker niet slecht, maar hij is van kunststof en niet van aluminium zoals de Raider. De kleur van de toetsen zijn bij Acer niet te veranderen. Deze zijn rood en het numerieke gedeelte is blauw verlicht. Bij de Raider kun je alles helemaal zelf samenstellen qua toetsenkleurverlichting. Tevens blijft de Raider van zichzelf heel koel waardoor de fans nooit voluit hoeven te blazen. De Acer kan nogal wat fan-noise gaan produceren tijdens game play.

De Raider is dus echt wel significant beter dan de Acer.

• JVL88
Koeling is zeer belangrijk voor mij net als de aluminium body. Ik heb weinig vertrouwen in kunststof behuizingen voor laptops, zeker niet voor eentje die toch relatief vaak in mijn rugzak zal zitten.

De Raider ziet er ook gewoon minder uit als een gaming laptop in het algemeen. Enkel mijn ene slechte ervaring met MSI houdt me tegen, maar met de uitstekende service van Coolblue durf ik het toch nog eens wagen.

Verwijderd

JVL88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:41:
Koeling is zeer belangrijk voor mij net als de aluminium body. Ik heb weinig vertrouwen in kunststof behuizingen voor laptops, zeker niet voor eentje die toch relatief vaak in mijn rugzak zal zitten.

De Raider ziet er ook gewoon minder uit als een gaming laptop in het algemeen. Enkel mijn ene slechte ervaring met MSI houdt me tegen, maar met de uitstekende service van Coolblue durf ik het toch nog eens wagen.
Hoeveel kost de Raider met een 1060 GPU, want volgens mij heb je daar echt genoeg aan hoor. :)

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 16:21
JVL88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:41:

Als je de Raider 15" bestelt, zou je je bevindingen hier kunnen melden/korte review schrijven?

Zit enorm te twijfelen of de 300€ extra van de Raider tov. de Leopard Pro de moeite zijn voor een 120Hz scherm, 8gb Ram meer en 3 GB VRAM meer + algemeen nieuwer model qua aansluitingen.

1060 model:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/858745;851701/

Verwijderd

@Jelloz Vergeet niet dat de Leopard (slechts) een 60hz scherm heeft en de Raider een 120 hz scherm. ;)

Tevens is de Raider voorzien van een Moederbordchipset Intel Mobile HM175 en de Leopard niet.

(Moederbordchipset:

De chipset bestaat uit de twee belangrijkste chips op het moederbord, de northbridge en de southbridge. Samen controleren zij de apparaten die op het moederbord zijn aangesloten. De northbridge en de southbridge kunnen als aparte chips op het moederbord zitten, maar kunnen ook geïntegreerd zijn in 1 chip.)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 15:52 ]

• JVL88
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
Hoeveel kost de Raider met een 1060 GPU, want volgens mij heb je daar echt genoeg aan hoor. :)
Het is €1899 vs. €2199. Ik denk dat ik de €300 gewoon lekker op zak hou en voor de 1060 settle. Als blijkt dat deze binnen 2-3j zo verouderd is dat hij niets meer draait koop ik gewoon een nieuwe.

Uiteindelijk moet ik gewoon eerlijk zijn en:
a) Ga ik waarschijnlijk niet meteen games spelen waar het verschil tussen 1060 & 1070 een significante factor is.
b) Maakt High vs. Ultra voor mij helemaal geen verschil uit (performance boven grafische kwaliteit) en zal de 1060 nog steeds alles aan een acceptabel mooi niveau kunnen renderen vergeleken met de 1070 die dan alles fantastisch mooi weergeeft.

Daarenboven zal de 1060 waarschijnlijk nog iets koeler draaien dan de 1070.

@Jelloz : Wil ik zeker doen hoor. Ik neem de laptop mee op vakantie voor 3 weken, dan zal ik er voldoende gebruik uit gehaald hebben om een mening te vormen.

Verwijderd

JVL88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Het is €1899 vs. €2199. Ik denk dat ik de €300 gewoon lekker op zak hou en voor de 1060 settle. Als blijkt dat deze binnen 2-3j zo verouderd is dat hij niets meer draait koop ik gewoon een nieuwe.

Uiteindelijk moet ik gewoon eerlijk zijn en:
a) Ga ik waarschijnlijk niet meteen games spelen waar het verschil tussen 1060 & 1070 een significante factor is.
b) Maakt High vs. Ultra voor mij helemaal geen verschil uit (performance boven grafische kwaliteit) en zal de 1060 nog steeds alles aan een acceptabel mooi niveau kunnen renderen vergeleken met de 1070 die dan alles fantastisch mooi weergeeft.

Daarenboven zal de 1060 waarschijnlijk nog iets koeler draaien dan de 1070.

@Jelloz : Wil ik zeker doen hoor. Ik neem de laptop mee op vakantie voor 3 weken, dan zal ik er voldoende gebruik uit gehaald hebben om een mening te vormen.
Een prima keuze kerel, en ook ik kijk uit naar jouw persoonlijke ervaring. :)

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Bijna € 1900,- betalen voor een laptop met 'slechts' een GTX 1060? Heb je ook gekeken naar de Clevo P650/P670 serie?

[ Voor 54% gewijzigd door evert1982 op 17-08-2017 09:22 ]

• JVL88
Ik ben niet te sterk onder de indruk van de bouwkwaliteit en de temperatuur. In de tests op notebookcheck gaat de Clevo651 tot 59°C aan de onderzijde en de hardware gaat ook relatief hoog in temp.

Als ik iets meer moet betalen voor een laptop met uitstekende bouwkwaliteit en een 120hz scherm (GSync maakt voor mij eigenlijk weinig verschil), dan lijkt mij dit wel zijn prijs waard.

De suppliers voor dergelijke producten in België ken ik ook niet zo goed. Met mijn vorige ervaring hou ik me toch liever bij Alternate/Coolblue omwille van de uitstekende customer service die deze 2 bieden.

Ik vraag mij ook af hoe ze zo goedkoop kunnen zijn. Als ik kijk op https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Dan kan ik het volgende samenstellen voor €1844 :

- 15.6" FHD IPS G-Sync
- GTX 1070 Max-Q
- 16GB DDR4 RAM
- 1TB SSHD 5400rpm (maar pover)
- 128 GB M.2 SSD
- Killer Wireless LAN
- 150W adapter (deze kan dit toch amper voeden?)
- 2j Pickup & Return Garantie
- OS

Zelfs de 650HS-G met een 15.6" 120hz TN panel incl. G-Sync kost maar €1.923, quasi de prijs van de MSI Raider.

[ Voor 83% gewijzigd door JVL88 op 17-08-2017 14:31 ]

Verwijderd

@JVL88 Je bent qua koeling met de Raider beter af en lees dit maar eens betreffende de Max Q GPU.

https://www.notebookcheck...s-and-Specs.224732.0.html ;)

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 14:54 ]

• JVL88
Die 650HS-G is echter wel €300 goedkoper dan de 1070 Raider en bevat eigenlijk nog betere specs. Er moet een catch zijn natuurlijk: de behuizing is van kunststof, maar dat is niet per se een nadeel, en hij draait niet zo koel (wel belangrijk).

BTO is wel iets meer gekend in België, maar die Clevo van Laptopparts4less lijkt mij wel iets obscuur. Hoe doen ze dit? Ik ben nu wat reviews aan het lezen van mensen die een Clevo op BTO besteld hebben.

Ik was net dat artikel aan het lezen over Max-Q :D. Ik ben toch altijd ietwat cynisch als het gaat over "ultra thin design" etc, vaak voor mij synoniem met "bijzonder traag en heet".

[ Voor 26% gewijzigd door JVL88 op 17-08-2017 14:57 ]

Verwijderd

@JVL88 BTO is gewoon te duur. Ja ze hebben een goede naam opgebouwd, maar de Clevo's van BTO, Laptopplus en Laptopparts4less zijn allemaal gelijk en komen uit dezelfde fabriek.

Laptopparts4less is een eenmansbedrijf, waardoor hij dus geen personeel hoeft te betalen zoals dat wel het geval is bij BTO en laptopplus. Zoals gezegd...neem GEEN Max Q GPU. De prestaties zijn lager dan de reguliere 1070 GPU en de GPU wordt inderdaad heter.

Lees dit ook maar eens hoe tevreden mensen zijn over Laptopparts4less: https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 15:04 ]

• JVL88
Zeer goede reviews wel. Ik ga dat toch nog eens goed bekijken, dank je voor de snelle feedback.

Verwijderd

JVL88 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:04:
Zeer goede reviews wel. Ik ga dat toch nog eens goed bekijken, dank je voor de snelle feedback.
Ik zou het zonde vinden als je gewoon teveel betaalt. Mijn devies luidt dan ook dat de prijs/kwaliteit verhouding moet kloppen. ;)

• JVL88
€1924 voor de volgende specs vind ik dan wel zeer aantrekkelijk. De hamvraag is hoeveel kwaliteit zal ik inboeten vergeleken met de MSI Raider GTX1070 (hypothetisch). Moeilijk te kwantificeren aangezien de Raider nog zeer nieuw is.

Clevo P650HS-G
- 15.6" FHD TN 120hz + G-Sync. 5ms.
- nVidia GTX 1070 8GB
- i7 7700HQ
- 16GB DDR4 RAM 2666Mhz
- Seagate SSHD 1TB (5400rpm)
- Samsung SM961 120GB M.2 SSD
- Killer Wireless N-1535
- Windows 10 PRO NL
- 230W Adapter
- 2j Pickup & Return garantie

Verwijderd

Deze https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen is wel van aluminium toch? Wel alleen in 1060.

Is die Killer Wireless de meerprijs van 39 euro waard? Zelf heb ik geen problemen met Realtek wifi gehad, wel met Intel.

Verwijderd

JVL88 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:11:
€1924 voor de volgende specs vind ik dan wel zeer aantrekkelijk. De hamvraag is hoeveel kwaliteit zal ik inboeten vergeleken met de MSI Raider GTX1070 (hypothetisch). Moeilijk te kwantificeren aangezien de Raider nog zeer nieuw is.

Clevo P650HS-G
- nVidia GTX 1070 8GB
- i7 7700HQ
- 16GB DDR4 RAM 2666Mhz
- Killer Wireless N-1535
- Windows 10 PRO NL
- 230W Adapter
Je hebt een betere GPU, maar qua koeling zal de MSI beter zijn. Ik heb geen flauw idee hoe de bodemplaat van de Clevo eruit ziet qua ventilatie openingen, maar weet wel zeker dat deze niet zo 'open' is als bij de MSI.

De MSI heeft daarnaast een High End TN scherm, welke RGB waardes haalt van 98%. De Clevo schermen zijn gewoon minder goed daarin, ondanks dat het een IPS scherm is. Ook het geluid uit de Dynaudio speakers en de subwoofer van de MSI is echt super, daar waar de Onkyo speakers in de Clevo erbarmelijk slecht klinken, en de subwoofer niet eens bas produceert. Als je echter altijd een koptelefoon gebruikt, dan vormt dit geen probleem.

Clevo is dus qua specs goedkoper samen te stellen, maar je levert wel in op het geluid, de koeling en het beeld ten opzichte van de MSI. Je moet voor jezelf dus de keuze maken of je concessies wilt doen...of een betere GPU, of een betere koeling, beeld en geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 15:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:23:
Deze https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen is wel van aluminium toch? Wel alleen in 1060.

Is die Killer Wireless de meerprijs van 39 euro waard? Zelf heb ik geen problemen met Realtek wifi gehad, wel met Intel.
Als je veel online speelt middels Wifi dan zeker. De ping blijft namelijk relatief laag bij de Killer kaarten.

• Jelloz
JVL88 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:11:

Clevo P650HS-G
- nVidia GTX 1070 8GB
- i7 7700HQ
- 16GB DDR4 RAM 2666Mhz
- Killer Wireless N-1535
- Windows 10 PRO NL
- 230W Adapter
Als je al extra future proof gaat met de 1070 kun je dan niet ook beter een grotere SSD erin zetten? Of minimaal een 7200 rpm HDD als dat je voornaamste bron van games is in het begin?
120 GB is windows plus 1-2 grote games momenteel en dat zal in de komende jaren echt niet minder worden.
Heb zelf ook naar de config van Clevo gekeken en voordeel is wel dat je er stuk meer SSD slots in hebt voor later (wellicht makkelijker upgradebaar) maar als je meteen voor 250 gb ssd en 7200 rpm hdd gaat, je heel snel op vrijwel zelfde prijs als de Raider zit (voor de 1060 variant althans).

• JVL88
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:23:

Voor de zekerheid wil ik de allerbeste. Op hotel (waar ik veel ga gamen door mijn werk) is de verbinding vaak zwak.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
JVL88 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Voor de zekerheid wil ik de allerbeste. Op hotel (waar ik veel ga gamen door mijn werk) is de verbinding vaak zwak.
Ik ga zit ook redelijk vaak voor werk en prive op een hotel kamer en ik gebruik een simpele wifiversterker. het werkt uitstekend, maar online gamen zit er vaak sowieso niet in omdat het internet in het hotel gewoon te zwak is.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
JVL88 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Wat @spijkerhoofd al zegt, de wifi zelf is te zwak. De Killer heeft een lagere PING (echt een advies voor gaming) maar gaat in Hotels niet het verschil maken als je maar 2MB/s hebt :(.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• JVL88
Het is deze geworden: https://www.laptopshop.be...627-1250875540.1500280926

Ik ben toch voor de 1070 gegaan, ik wil geen spijt hebben. Bedankt voor het advies :)

• Jelloz
JVL88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:

Ik ben toch voor de 1070 gegaan, ik wil geen spijt hebben. Bedankt voor het advies :)
Dikke bak! Korte review wordt gewaardeerd :)

Verwijderd

JVL88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:

Een hele goede keuze. Heel veel plezier ermee en laat ons even weten wat je algemene indrukken zijn nadat je hem volledig in gebruik hebt genomen, en er dus ook een mooie game op gespeeld hebt. :)
Pagina: 1