Excel Lookup meerdere resultaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perbrethil
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-12-2023
Okay ik heb een vraag voor excel en ik krijg niet echt gevonden of het kan, laat staan hoe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tSdoBa.png

ik heb hier een versimpelde versie van het rooster dat ik probeer aan te pakken. wat ik wil is dat als ik een datum opgeef (1tue, 2wed enz), ik een overzicht krijg welke personen dan vrij zijn. er zijn verschillende verlofcodes maar alles wat niet leeg is telt.

is dit mogelijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

lasharor

7 december 2004

Dit kan prima,

Dit is een combinatie van een Array formula en ISBLANK

Je kan het ook wat simpeler doen door gewoon de IF functie te combineren met verticaal zoeken. Dan moet je onderaan wel een extra lijstje maken met de waardes in A en krijg je de volledige lijst terug inplaats van alleen een lijst met de mensen waarbij niets staat.

=IF(VLOOKUP(A:A,A:G,4)="";"Yes";"No")

"4" kan je dan ook nog koppelen aan een bepaalde column die je in een andere cell opgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even een tikje door naar Client Software Algemeen, daar zitten net ff meer Excel kenners dan hier in Programming

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney