Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
ik heb voor familie een bluboo maya smartphone gekocht maar ze krijgt de hele tijd reclame op haar scherm terwijl ze bezig is en dat is best irritant voor een smartphone-beginner

weet iemand vanwaar dit probleem zou kunnen komen en hoe ik dit zou kunnen oplossen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik [google=bluboo maya remove ads], kom ik onder andere uit op het forum van Bluboo: http://www.bluboo.hk/community/viewtopic.php?t=378

Kortgezegd moet je vinden welke app de ads laat zien, en die uitschakelen. Dit kan normaalgesproken bij "settings - apps". Klik de app aan die je wil uitschakelen en klik op "disable" (en evt "stop now" en remove data"). Ik weet alleen niet hoe dat precies genoemd wordt bij Bluboo

https://androidforums.com...sociated-with-it.1135528/ hier wordt aangeraden om NoRoot firewall te installeren. Daarmee kan je kijken welke app/proces internet toegang vraagt en krijgt, en de volgende apps worden alvast genoemd:
CWeather has Android/Trojan.HiddenApp.ck detected in /system/priv-app/KST_LTX_SCweather/KST_LTX_SCweather.apk
Wireless Update has Android/PUP.Adware.YeMobi.a detected in /system/app/AdupsFota/AdupsFota.apk
Bluboo BeautySnap has TapJoy type adware detected in it.

[ Voor 44% gewijzigd door gwystyl op 11-08-2017 11:15 ]

• jonas-ventje
ok erg bedankt ik ga na de middag vragen om teamvieuwer te installeren en dan zal ik het proberen dat eerste van 'je moet zoeken welke app de reclame verspreid en die uitschakelen' leek me best logisch maar ik weet niet welke app de reclame verspreid en hoe ik dat moet zoeken.

of moet ik dat programma installeren en in dat programma zoeken naar de app die de reclame verspreid en uitschakelen. dan is het normaal opgelost of wat?

• jonas-ventje
ik wil voor die gsm met teamvieuwer werken maar ik vind precies geen add-on voor dat merk kan ik dan toch noch als afstandsbediening met teamviewer werken

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Als je de reclame melding in de balk bovenin inhoud kun je zien welke applicatie de melding geeft, hierdoor kun je de juiste applicatie deinstalleren.

• jonas-ventje
@ExilaaHH hoe bedoel je moet "bovenin inhoud"
en ik kom niet meer direct bij die persoon is er dan geen mogelijkheid om het toch op afstand te bedienen?

[ Voor 4% gewijzigd door jonas-ventje op 11-08-2017 16:56 ]

• ExilaaHH
Je kunt geloof ik je telefoon overnemen middels teamviewer, het installeren hiervan maakt het dan overneembaar. Daarnaast heb je de meldingen in de balk bovenin. Wanneer de melding wordt ingedrukt kan je zien welke applicatie de melding geeft. (ik heb het dus over de balk die je van boven naar beneden sleept, ik neem namelijk aan dat hier de reclame in staat).

Daarnaast kun je ook gewoon overbodige applicaties uitschakelen of verwijderen.

• jonas-ventje
@ExilaaHH Ten eerste heb je geen add-on van TeamViewer voor bluboo dus kan je dit niet overnemen (allé Da lukt mij toch niet zonder add-on) en wat je zegt over de reclame kan wel kloppen maar ik krijg geen reclame in de meldingen-balk maar gewoon op het scherm, het overlapt gewoon alles waar je mee bezig bent

• ExilaaHH
jonas-ventje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:16:
@ExilaaHH Ten eerste heb je geen add-on van TeamViewer voor bluboo dus kan je dit niet overnemen (allé Da lukt mij toch niet zonder add-on) en wat je zegt over de reclame kan wel kloppen maar ik krijg geen reclame in de meldingen-balk maar gewoon op het scherm, het overlapt gewoon alles waar je mee bezig bent
Sorry, maar je kunt gewoon uit de Playstore Teamviewer downloaden lijkt me. Desnoods de APK. Doorzoek de telefoon desnoods op locatie naar vreemde applicaties.

• jonas-ventje
Ja ik kan verbinden met de smartphone maar niet overnemen (ik kan alleen de informatie van de telefoon bekijken)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:06
Als je graag die reclame van de telefoon wilt hebben, moet je admin rechten daarvoor hebben.
Dus je moet de telefoon rooten.

Want deze fijne 'service' van Bluboo zit altijd verstopt in het ROM.
En vrijwel altijd zijn dat system apps. Die kan je niet verwijderen zonder root.

Ik heb een vergelijkbare smartphone van Cubot.
Die doen precies hetzelfde. Hardware is prima, software zit vol malware.
Nu ik heb alle slechte apps verwijderd en zijn alle reclame uitingen gestopt.

Alternatieve oplossing is om een andere ROM zelf erop te flashen.
Dan ben je in een keer van alle ellende af.
Maar dan moet je wel enige ervaring hebben daarmee.
Voor beginners zou ik dat niet adviseren.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 15-08-2017 20:30 ]

• jonas-ventje
ja ik denk dat ik het al klaar heb gekregen hoor
Pagina: 1