Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNoMoreHero
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 18:28
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje last van het feit dat mijn telefoon niet kan verbinden met specifieke servers (Nike Training Club & Snapchat). Ik krijg dan het bericht dat de app de servers niet kan bereiken terwijl mijn vriendin wel deze apps kan gebruiken. Ik had voorheen een adblocker geinstalleerd op mijn telefoon, maar na deinstalleren heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Hebben jullie hier een oplossing voor?

OS: CyanogenMod 13.0-20160819-SNAPSHOT-ZNH5YAO0IN-bacon

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via TheNoMoreHero op 25-08-2017 19:34)

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:23
TheNoMoreHero schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:11:
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje last van het feit dat mijn telefoon niet kan verbinden met specifieke servers (Nike Training Club & Snapchat). Ik krijg dan het bericht dat de app de servers niet kan bereiken terwijl mijn vriendin wel deze apps kan gebruiken. Ik had voorheen een adblocker geinstalleerd op mijn telefoon, maar na deinstalleren heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik zou persoonlijk geen snapshot versies gebruiken van software op mijn dagelijkse apparaat, en al helemaal niet zulke oude. Voor de leek: Snapshot betekent in feite "testversie".

Er is in ieder geval een stabiele versie van CM13 (20 of 21 december 2016, weet ik niet meer precies) beschikbaar, plus natuurlijk het nieuwe LineageOS. Als je het niet erg vindt om een keer een dag te besteden aan het opnieuw inrichten van je telefoon, zou ik daarnaar upgraden. Zeker omdat je nu al bekend ben met root en custom ROMs. Dan heb je ook gelijk het nieuwe Android 7 "Nougat".

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebeurt dit op alle netwerken?

- dus op WiFi thuis?
- op WiFi bij de McDonalds?
- op je data-verbinding met je eigen SIM kaart?
- op je data-verbinding met de SIM van je vriendin?
- heb je niet ergens in Apps (onder Settings) bepaalde permissies voor de apps ingetrokken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Weet je zeker dat die adblocker volledig is verwijderd?
Om een addblocker werkend te krijgen moet je op android vaak dingen als een proxy instellen. En die instellingen gaan niet automatisch weg als je de app weer verwijderd.

Mocht je die niet kunnen vinden. Probeer dan eens een reset naar fabrieksinstellingen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoi,

Alvast bedankt!
Heeft die adblocker niet alsnog een aangepast host bestandje achtergelaten waardoor eea richting 127.0.0.1 wordt geduwd?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
Switchie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Heeft die adblocker niet alsnog een aangepast host bestandje achtergelaten waardoor eea richting 127.0.0.1 wordt geduwd?
als je bv Adaway hebt gebruikt dan is dit aan de hand.

Adaway haalt wat recente blacklist gegevens op en past daarmee je host bestand aan om adressen van reclame om te leiden naar niks. Op het moment dat je adaway verwijderd wordt niet vanzelf je orginele host bestand terug gezet. Je zou kunnen proberen je adblocker weer te installeren en via de blocker de boel weer te herstellen.

Alternatieven:
- handmatig host bestand leeg kieperen
- factory reset haalt niks uit, reflash van je huidige rom (of een nieuwe) wel. Je host bestand staat namelijk op je systeem partitie en niet op je data partitie (welke bij een reset alleen gewiped wordt)

Maar wie weet is dit allemaal onzin omdat je een adblocker hebt gebruikt die op een andere manier werkt, dus als je die relevantie info nog even kan toevoegen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNoMoreHero
Het gebeurt inderdaad op alle netwerken, zover ik kan zien zijn er geen permissies ingetrokken voor apps. De adblocker die ik gebruikte was AdAway, net het weer geinstalleerd en de originele host file herstelt maar dat heeft niets opgelost helaas.

Edit: Ik heb het probleem met Nike opgelost (was een probleem met mijn email adres) alleen het probleem met Snapchat bestaat nog

[ Voor 21% gewijzigd door TheNoMoreHero op 11-08-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Dirty flash je rom eens? Dan wordt /system/ overschreven en dan weet je zeker dat de adblocker weg is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• arjan1995
Hoi,

Alvast bedankt!
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik zou persoonlijk geen snapshot versies gebruiken van software op mijn dagelijkse apparaat, en al helemaal niet zulke oude. Voor de leek: Snapshot betekent in feite "testversie".

Er is in ieder geval een stabiele versie van CM13 (20 of 21 december 2016, weet ik niet meer precies) beschikbaar, plus natuurlijk het nieuwe LineageOS. Als je het niet erg vindt om een keer een dag te besteden aan het opnieuw inrichten van je telefoon, zou ik daarnaar upgraden. Zeker omdat je nu al bekend ben met root en custom ROMs. Dan heb je ook gelijk het nieuwe Android 7 "Nougat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNoMoreHero
Thanks voor je antwoord! Ik kan de stabiele versie van CM13 niet vinden, maar wel een snapshot van 20 december, is dit diegene die je bedoelt?

[ Voor 8% gewijzigd door TheNoMoreHero op 25-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
TheNoMoreHero schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:37:
Thanks voor je antwoord! Ik kan de stabiele versie van CM13 niet vinden, maar wel een snapshot van 20 december, is dit diegene die je bedoelt?
Ja, dat klopt. CM noemde hun stabiele uitgaven al heel lang "Snapshot", ook al is dat eigenlijk een incorrecte term. (In software-ontwikkeling is een Snapshot namelijk een test- of betaversie!).
Pagina: 1