Toon posts:

Laptop accu hangt op <100% bij laden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een MSI laptop (typenummer kan ik vanavond updaten, nu even niet thuis en via telefoon dit berichtje.)

Met een vervelende storing, het is niet consistent nog volgt het een vast patroon, maar het irriteerde me best wel en toen mijn laptop een 2e mankement kreeg naar de winkel gegaan voor een garantieclaim.

De situatie:
Accu laad tot 82% als je er met de muis over hooverde melding in de strekking van '82%, laden gestopt' dus stekker eruit gebruiken tot 15% melding en de stekker er weer in nu laad hij 1x tot 30x weer gewoon tot 100%. Maar dan ineens '93% opladen gestopt' etc etc met steeds een ander % en nooit zegmaar 2x op rij zelfde lagere %

Telefonisch bevestigd gekregen dat beide problemen geconstateerd waren (aanlopen de coolfan en laden tot random % van de accu.) Werd opgestuurd naar de fabriek.

Vorige week een mailtje. Fan vervangen accu niet geconstateerd in fabriek. Je mag hem afhalen.

Dus ik terugmailen hoe dat zit met de accu. Ja wij hebben dat zelf niet geconstateerd (in tegenstelling tot wat ze telefonisch aangeven) dus je mag het afhalen, waarop ik aangaf kan het nogmaals getest worden dan hoef ik niet nog een keer terug te komen hiervoor.

Week later, ja hij bleef hier nu ook hangen op 97% maar dat is juist goed voor de accu. Je mag hem ophalen.

....

Is het normaal dat een accu dit doet?

Mijn vorige laptops hadden dit nooit, en heb nu dus naast telefonisch ook schriftelijk bevestiging dat ze zelf ook constateren dat hij niet altijd de 100% haalt.

Dus wat is nu de vervolgstap?

Meenemen en vragen welk % niet meer acceptabel is, dan screenshotten en dan terug met de verwachting dat als zij testen hij waarschijnlijk nooit datzelfde % meer blijft hangen?

(Miniupdate: laptop is net een jaartje geleden gekocht)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 23:17

rdejongjr

Gnome

Meh, mijn Asus n53 doet af en toe ook rond de 80/90 stoppen met laden.
Denk inderdaad beveiliging van de accu.

Kan zijn dat de slijtage pas bij de volgende keer laden wordt geregistreerd en het tellertje dan wel weer op 100% komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Let ook eens op de temperatuur van de accu, kan zijn dat hij erg warm is geworden en daarom stopt met laden tot hij afgekoeld is.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet iets waar je je direct zorgen om zou maken?
Gewoon natuurlijk verloop, en/of beveiliging bij gebruik van de accu dus.

Gelijk verder denkend, misschien was de Coolfan inderdaad al eerder in neerwaartse spiraal gegaan voor dat ratelen begon en vandaar misschien al eerder dat 'problemen' met de accu. Want als die een temperatuur bescherming heeft klapt die misschien al in voor dat de fan echt uit z'n lagers liep. (Speculatie van mijn kant nu)
Mocht iemand nog zoiets hebben van hey vraag hier nog even naar of laat ze dit checken, laat het even weten.
Kan pas eind vd middag of morgen naar de winkel namelijk.
Bedankt in ieder geval voor de reacties ben ietsje geruster nu.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 10:55 ]