Explorer.exe loopt constant vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste mensen,

Mijn Explorer.exe loopt constant vast, ik heb dit nu op windows 8.1 maar had dit hiervoor ook altijd met windows 7 met een andere laptop. Soms verdwijnen dan de iconen in de linker sidebar van de File Explorer, maar dat gebeurt niet altijd. Meestal merk ik het zodra ik op de windows knop druk om iets te zoeken, de Search vindt niets. Na een restart werkt de Search wel normaal maar na 1 zoekactie stopt deze weer.

Heel vervelend dus, ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Hartelijk dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je ons eens in blik kunnen geven op de lopende processen. B.v. middels:
https://download.sysinternals.com/files/ProcessExplorer.zip

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En dit heeft niets te maken met je andere probleem? Windows bug omtrent .wav bestanden
En gebeurt het ook als je een legale windows in bootcamp installeert?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aangezien de Search crasht zou je misschien eens naar de geinstalleerde iFilters kunnen kijken. Daar staat misschien iets tussen wat niet stabiel is.

Met SearchFilterView van Nirsoft kun je kijken wat er geinstalleerd is. Alles wat niet van Microsoft is, is een nader onderzoek waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zet eens alle services die je niet nodig hebt uit.
Je draait Bootcamp... dus het is een Windows op een Mac?
Zit er een bug in dat systeem?

Edit: komt wel vaker voor dat explorer.exe op Bootcamp crasht..
Kijk maar eens hiertussen en loop het systematisch na of het voor jouw situatie geldt
https://www.google.nl/sea...vwUIJSgA&biw=1223&bih=905

[ Voor 52% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Dank voor jullie hulp!

@Craven : zojuist getest, mocht niet baten

@Brahiewahiewa : ik denk niet dat het met de .wav bestanden te maken heeft want dit gebeurde ook toen de .wav bestanden wel normaal werkten. Ook heb ik een lagale versie van windows.

@downtime : zojuist getest, ik had alleen filters van Microsoft (gelukkig).

@route99 : hmm nu je het zo zegt zou het best een bootcamp probleem kunnen zijn, alhoewel ik dacht dat ik dit probleem met mijn vorige windows laptop ook had (maar durf het niet met zekerheid te zeggen). Ik zal de google link van jou eens doorspitten kijken of daar een oplossing voor mijn situatie te vinden is.

Ik dank jullie zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ok...

PS: vermeld een volgende keer jouw systeem, dus win via bootcaop op apple hardware..
Dat maakt nogal uit... Tis dat je een plaatje v/d processen had.. en waarbij ik nog heel veel moest inzoomen om een "vreemd" proces te zien... bootcamp...
Het is niet het eerste waar je aan denkt bij een posting on "Windows Clients" van het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
route99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:27:
Ok...

PS: vermeld een volgende keer jouw systeem, dus win via bootcaop op apple hardware..
Dat maakt nogal uit... Tis dat je een plaatje v/d processen had.. en waarbij ik nog heel veel moest inzoomen om een "vreemd" proces te zien... bootcamp...
Het is niet het eerste waar je aan denkt bij een posting on "Windows Clients" van het forum...
Zal ik doen, danku.
Pagina: 1