Geen wifi bij externe monitor resolutie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste mensen,

Ik heb de volgende 4k monitor besteld voor mijn Macbook pro (mid 2015)
pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

Op OSX runt alles netjes, maar ik gebruik veel Windows 8.1 op mijn macbook. Zodra ik de resolutie opschroef BOVEN 2560 x 1440 dan valt WiFi weg en loopt mn internet browser vast. Als ik de monitor loskoppel of de resolutie weer verlaag dan komt de wifi spontaan weer terug en alles werkt weer prima.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al 2 kabels geprobeerd en een verloop van MINI-DP naar DP.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke drivers heb je geïnstalleerd binnen de windows omgeving?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Zie: https://www.dropbox.com/s/n4lnca1y5s48qza/Drivers.jpg?dl=0

De oude driver was geleverd bij het aanmaken van de bootcamp partitie, waarbij de drivers worden gedownload die specifiek voor jou laptop bedoeld zijn via de bootcamp software van Apple.

Ik kon de videokaart driver nooit updaten, en blijkbaar hebben meer mensen dat met bootcamp dus ik heb vandaag de drivers van www.bootcampdrivers.com geinstalleerd maar helaas ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als plan B Kun je windows in Parallels of Vmware gebruiken. Dan blijft de monitor goed aangestuurd worden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat moet ik hier precies zien? Dit toont toch geen enkele info over de gebruikte drivers? Hooguit dat deze uit onofficiële bron komen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
gast schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:26:
Als plan B Kun je windows in Parallels of Vmware gebruiken. Dan blijft de monitor goed aangestuurd worden.
Is helaas geen optie gezien het feit dat ik zware programma's draai.
Switchie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:17:
[...]

Wat moet ik hier precies zien? Dit toont toch geen enkele info over de gebruikte drivers? Hooguit dat deze uit onofficiële bron komen.
Sorry, heb je hier meer aan?
https://www.dropbox.com/s...9fuv/Drivers%202.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sytrusze schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:13:
Is helaas geen optie gezien het feit dat ik zware programma's draai
Vertel eens wat meer als je wilt. Je vraagt ons nu enkel of wij een oplossing weten voor:
Wegvallende Wifi op een Macbook draaiende op het beroerde Windows 8.1 waarop je gemodificeerde drivers draait.... Met zo'n "cocktail" wordt het voor ons niet veel duidelijker
Integendeel. De bij de eerste post kon ik in ieder geval 1 downloadbron, namelijk die van de gemodificeerde GPU drivers, achterhalen.

Bottom line is jouw probleem: bij het opschalen van de resolutie ervaar je een wegvallend wifi en loopt de browser vast.
Logischerwijs zou er geen enkele link zijn tussen GPU drivers en "wegvallend" (sowieso geheel onduidelijk wat je hiermee bedoelt) wifi. Desondanks probeer je het probleem van een vastlopend proces en het "wegvallen" van wifi op te lossen door gemodificeerde GPU drivers.

Enfin. De link tussen GPU en wifi is al vrij vergezocht. Je hebt inmiddels meerdere kabels getest en bent aan het "experimenten" gegaan met gemodificeerde drivers. Tot dusver zonder succes.

Misschien zou je oorzaak dus best eens buiten de GPU drivers kunnen liggen *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Nieuwe ontdekking update:

Met mn macbook naar de MediaMarkt en getest op het showroom model in de winkel, alles verliep prima. Nieuw scherm mee naar huis meegenomen en beneden getest, alles verliep prima. Ik breng het scherm naar mn kantoor (zolder) en weer zelfde problemen. Ik heb boven een router (verbonden met de modem die beneden staat). Nou in ieder geval weer een stuk dichterbij het probleem (de router dus). Ik heb ingelogd op de linksys e900 router (met de nieuwste firmware) en alle kanalen van 1 t/m 13 getest. (zie https://www.dropbox.com/s...eless%20Settings.png?dl=0 ). Alle kanalen gaven hetzelfde probleem, behalve kanaal 4. Hier deed het scherm het wel mee, maar was de internet wel enorm traag en wilde telkens vastlopen maar na een paar seconden was dit weer over.

Super raar dat mn router mn scherm niet trekt, of vica versa natuurlijk. Mn andere 34" widescreen scherm had geen last van mn router en andersom ook niet.

Wellicht breng dit wat meer licht op de zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sytrusze schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 04:51:
Ik breng het scherm naar mn kantoor (zolder) en weer zelfde problemen. Ik heb boven een router (verbonden met de modem die beneden staat). Nou in ieder geval weer een stuk dichterbij het probleem (de router dus).
:?
Ik heb ingelogd op de linksys e900 router (met de nieuwste firmware) en alle kanalen van 1 t/m 13 getest. (zie https://www.dropbox.com/s...eless%20Settings.png?dl=0 ).
Wat moeten we hiermee?
Alle kanalen gaven hetzelfde probleem, behalve kanaal 4. Hier deed het scherm het wel mee, maar was de internet wel enorm traag en wilde telkens vastlopen maar na een paar seconden was dit weer over.
Is de monitor aangesloten op de Mac of op de router?
Op de Mac mag ik toch hopen? Zo ja, wat doet de router er dan toe?
Super raar dat mn router mn scherm niet trekt, of vica versa natuurlijk. Mn andere 34" widescreen scherm had geen last van mn router en andersom ook niet.
Even tussen ons hè...
Die
Beroep: Developer
Opleiding: Informatica
is een grapje toch?
Wellicht breng dit wat meer licht op de zaak.
Alles behalve :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sytrusze
@Switchie mr intelligent: verklaar jij eens nader waarom het scherm beneden het wel doet en boven niet? Dan is het toch logisch dat ik richting de router ga zoeken. Verklaar ook eens waarom kanaal 4 in mijn routerinstellingen het probleem deels verhelpt?

ps. nee ik heb het scherm op mn magnetron aangesloten. Dat hoort toch zo??

Veel bla bla weinig inhoud, blijf liever weg dan.
Modbreak:Laat het modereren aub aan de moderatoren over. Als je vindt dat een ander over de schreef gaat met posts, maak een topicreport aan. In-topic posten als dit gooit alleen maar olie op het vuur. Komt bij dat je zelf ook flink op de man speelt. Dat moet je helemaal achterwege laten.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 21-08-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dank u, dank u.... Maar jij mag gewoon Switchie zeggen hoor.
verklaar jij eens nader waarom het scherm beneden het wel doet en boven niet?
Brakke kabel? Brakke drivers? Brakke Windows install? Brakke GPU? Virus? Brakke voeding? Corrupt kernel? Fout in bios?
Verkeerde instelling in b.v. de firewall? Verkeerde instelling bij de netwerkinstellingen? Drivers uitgeschakeld in b.v. msconfig? Gemodificeerde sleutels in regedit? Conflicterende drivers? Geen officiële ondersteuning voor de hardware in win 8?
Dan is het toch logisch dat ik richting de router ga zoeken.
Ongeveer net zo logisch als de oorzaak zoeken in de overwoekerde klimop bij de buurman of bij de pasgeboren puppies op nummer 4. Doe Rex trouwens de groeten van mij.
Verklaar ook eens waarom kanaal 4 in mijn routerinstellingen het probleem deels verhelpt?
Is niet te verklaren zonder verdere context te kennen.
Veel bla bla weinig inhoud, blijf liever weg dan.
Aldus een wijs man die de oorzaak in het router zoekt. _/-\o_
Modbreak:Speeluur voorbij :/

Als je inhoudelijk goede punten hebt kun je ze ook zonder sneer brengen. Zo op de man spelen zoals je hier doet is zowel over de schreef als volstrekt contraproductief :o

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 21-08-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:45:
Brakke kabel? Brakke drivers? Brakke Windows install? Brakke GPU? Virus? Brakke voeding? Corrupt kernel? Fout in bios?
Verkeerde instelling in b.v. de firewall? Verkeerde instelling bij de netwerkinstellingen? Drivers uitgeschakeld in b.v. msconfig? Gemodificeerde sleutels in regedit? Conflicterende drivers? Geen officiële ondersteuning voor de hardware in win 8?
Dus de kabel breekt als ik mn laptop en monitor 2 trappen naar boven verplaats? De drivers gaan hierdoor ook stuk? De windows installatie en GPU worden plotseling brak? etc. etc. Ik zal de professionaliteit echter bewaren want ik waardeer alle hulp.

Dezelfde laptop (mijn macbook pro) en dezelfde monitor (Samsung) werken beide 2 trappen beneden volkomen vlekkenloos, met dezelfde kabels, dezelfde drivers, dezelfde windows etc etc. (ja, ook in hetzelfde huis). Het enige wat er verschilt is dat er beneden geen router aanwezig is maar deze zit er boven wel. Beneden maak ik dus gebruik van de wifi via de draadloze modem, boven is er een router verbonden met de modem voor optmale wifi snelheid 2 verdiepingen hoger.

Snap je nu waarom ik het probleem bij de router zoek? Ik snap ook wel dat het vreemd is en dat deze 2 normaal los van elkaar staan, vandaar dat ik hier ook om hulp vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sytrusze schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 03:56:
Snap je nu waarom ik het probleem bij de router zoek? Ik snap ook wel dat het vreemd is en dat deze 2 normaal los van elkaar staan, vandaar dat ik hier ook om hulp vraag.
Laten we concluderen dat we elkaar vanaf het begin verkeerd begrepen hebben. Zand erover en nu zorgen dat jouw probleem gefixed wordt! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 22-08-2017 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Switchie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 04:02:
[...]

Laten we concluderen dat we elkaar vanaf het begin verkeerd begrepen hebben. Zand erover en nu zorgen dat jouw probleem gefixed wordt! _/-\o_
Mee eens, lijkt mij een eerlijke deal d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Het omschreven probleem lijkt wel heel erg op: nieuws: 'Problemen LG-5k-monitor voor Apple komen door interferentie van router'

Ook al gaat het daar wel om een ander merk.
Daar was de oplossing het verplaatsen van de router. De problemen stopten als er meer dan 2 meter tussen setup en router zat. Kun je dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
@Tripple20 Dat verhaal komt inderdaad 100% overeen met mijn probleem. Zojuist getest op 4-5 meter afstand, maar mocht niet baten helaas :(

Het scherm wordt sowieso geretourneerd, maar toch wil ik nu graag weten wat de oorzaak is. Al is het puur om dit topic een oplossing te bieden voor mensen met een soortgelijk probleem in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

@sytrusze Jammer.

Als je het Wifi punt uitzet, dan is het probleem ook weg? Misschien komt de storing wel van de router van de buren in plaats van jou apparatuur.

Over de oorzaak durf ik niet iets te zinnig zeggen. Misschien stoort de Wifi wel op een kloksignaal ergens op de printplaat.*

Ik weet niet of het bedekken van de achterkant met aluminium folie helpt, maar een nieuwe monitor moet het gewoon doen. Zonder fratsen.

Wat zei de fabrikant van dit probleem?
Misschien dat de klantenservice je nog kan helpen, anders weet ik het ook niet.

*Bron: benji83 in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op'

[ Voor 15% gewijzigd door Tripple20 op 25-08-2017 23:30 . Reden: Toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Het scherm is middels geretourneerd. Klantenservice was even verbaasd als ons, die konden mij helaas ook niet verder helpen. Samsung zal het scherm verder onderzoeken maar daar krijg ik helaas geen resultaat meer van dus het ziet er naar uit dat dit probleem onopgelost blijft.

Toch bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1