• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op mijn nieuwe systeem. Games als Football Manager, PUBG, BF1 en binnenkort COD WWII. Uiteraard zullen er in de toekomst games uitkomen die ik ook wil spelen. Het liefst op zo hoog mogelijke settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1500,- en dat is absoluut het maximale. Ik kom al van een budget van €1300,- af en wil echt niet hoger gaan dan €1500,- totaal (inclusief verzenden en overige bijkomende kosten). Assemblage ga ik zelf doen, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor de PC build zelf niet. Ik neem 2 beeldschermen, een muis en een toetsenbord mee. Er hoeft dus alleen een volledige PC te komen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat ik met 1 SSD van 500 GB voldoende storage heb om alles op te slaan wat ik nodig heb. Momenteel verbruik ik 350 GB aan storage en ik verwacht dus dat ik goed uit kom zonder een extra HDD. Naast deze SSD heb ik een externe HDD van 2 TB die ik zou gebruiken voor foto's, muziek, video's etc.

Ik heb heel lang een GTX 1070 in mijn build willen stoppen omdat dit in mijn ogen voldoende was. Echter valt het me op dat een GTX 1080 tegenwoordig nog maar zo'n €100,- duurder is terwijl je hier bij de meeste games toch een aardige stijging is performance ziet. Hierdoor is mijn budget ook omhoog gegaan naar €1500,-. Met een GTX 1080 verwacht ik ook langer door te kunnen en verwacht ik een mogelijke upgrade in beelscherm resolutie aan te kunnen (werk momenteel met 2x 1080p, wil mogelijk naar 14440p).

Ik heb een mobo gekozen waar minimaal 4 case-fan pins aanwezig zijn. Dit omdat ik 2 (RGB LED) fans wil gebruiken als exhaust fans, en 2 (normale fans) als intake fans. Hierdoor heb ik dus minimaal 4 case-fan pins nodig. Als er alternatieve (goedkopere) oplossingen zijn hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kort maar krachtig; nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enigszins stil zou wel fijn zijn.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben al blij als ik een PC in elkaar kan bouwen en wil me dus niet wagen aan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat tips te krijgen waar ik mogelijk nog betere / voordeligere componenten kan gebruiken. Gaat alles met elkaar werken en is alles ook goed op elkaar afgesteld? Ik hoor het graag!

Voor de oplettende onder ons; onderstaande tabel komt boven de €1500,- uit. Ik reken echter de RGB pack niet mee in de totaalprijs aangezien ik dat eerder opmaak vind dan iets wat daadwerkelijk bij de PC hoort.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 599,-€ 599,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 89,00€ 89,00
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.450,32

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 76,46€ 76,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 76,46

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je hebt de verkeerde Windows. Dit is de juiste Windows: Pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL

Verder op zich prima build lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Maypole op 10-08-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinikben
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Niks om verder op aan te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Niets toe te voegen op @Maypole en @Calvinikben .

Mooi gebalanceerd systeem waar je de komende tijd erg veel game-plezier aan zult beleven! d:)b

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
@Switchie en @Calvinikben Bedankt voor jullie reactie!

@Maypole Wat bedoel je precies met de verkeerde versie? Ik denk dat ik geen W10 PRO nodig heb en als je de prijs bedoeld (dat had ik er misschien even bij moeten zetten 8)7) daar heb ik bewust gekozen voor de versie van €89.

Ik lees bij de goedkopere aanbieders namelijk veel recensies waar staat dat de code reeds eerder is gebruikt en dat je via een rare omslachtige manier een mannetje van Microsoft overtuigen dat je eerlijk bezig bent.

Mijn broertje heeft eerder een licentie gekocht bij Alternate en hij kreeg een gesealde enveloppe. Dat kost wat meer, maar dan weet ik zeker dat ik geen rare fratsen hoef uit te halen om mijn W10 geactiveerd te krijgen en dat ik in de toekomst geen rare problemen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als ze Windows maken, dan is de versie die af is de Pro versie. Vervolgens gaan ze er onderdelen uit slopen of uit zetten en dat noemen ze de Home versie. Home is dus eigenlijk een 'verminkte' versie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Maypole schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:23:
Als ze Windows maken, dan is de versie die af is de Pro versie. Vervolgens gaan ze er onderdelen uit slopen of uit zetten en dat noemen ze de Home versie. Home is dus eigenlijk een 'verminkte' versie van Windows.
Bedankt voor je reactie. Alleen twijfel ik toch nog of ik de pro versie wel nodig heb.

De OEM versie van W10 pro is al snel €50,- duurder en als ik op de website van Microsoft kijk (https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/compare) dan lijkt het vooral dat de pro versie bericht is op zakelijke gebruikers. Verschillende andere websites geven ook aan dat je voor thuisgebruik genoeg hebt aan W10 home, terwijl je voor zakelijk gebruik beter voor W10 pro kan gaan.

Zijn er nog mensen die eventueel aanmerkingen hebben op de build of ben ik daadwerkelijk zo goed bezig voor me eerste keer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25
Maypole schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:23:
Ja iets minder features dat klopt... Maar deze worden toch niet gebruikt voor een Game PC. Dus als je hier kunt besparen waarom niet? (persoonlijk een hekel aan de NL versie van windows ;) )

Win 10 Pro
HyperV
Domain controller
Remote desktop host
+ wat andere bedrijfs dingen.

Verder mooi systeempje hoor, kan je de komende tijd mee vooruit.
Zit zelf ook een systeem samen te stellen, maar ik wacht nog even op de VEGA bundles aangezien een Freesync scherm+ de extra korting ook niet verkeerd is.

Maar in hardware land kan je blijven wachten op iets nieuws. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
AlxRoelofs schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:41:
Zijn er nog mensen die eventueel aanmerkingen hebben op de build of ben ik daadwerkelijk zo goed bezig voor me eerste keer? :+
Build is oké. Je zou voor 3200mhz geheugen kunnen gaan of eventueel voor een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G, omdat die kaart een stukje goedkoper is. Geen idee of die koeler goed en stil is, maar scheelt wel €60,-. Heb zelf ook een MSI kaart met een Twin Frozr VI en daar ben ik tevreden mee.

En zelf heb ik ook een W10 Pro key gekocht, net als velen hier gok ik, en de installatie met een USB stick gedaan. Heb hier 0,0 problemen mee gehad. Zie alleen dat de keystore waar ik heb gekocht geen W10 meer heeft momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:20:
@Maypole Wat bedoel je precies met de verkeerde versie? Ik denk dat ik geen W10 PRO nodig heb en als je de prijs bedoeld (dat had ik er misschien even bij moeten zetten 8)7) daar heb ik bewust gekozen voor de versie van €89.

Ik lees bij de goedkopere aanbieders namelijk veel recensies waar staat dat de code reeds eerder is gebruikt en dat je via een rare omslachtige manier een mannetje van Microsoft overtuigen dat je eerlijk bezig bent.

Mijn broertje heeft eerder een licentie gekocht bij Alternate en hij kreeg een gesealde enveloppe. Dat kost wat meer, maar dan weet ik zeker dat ik geen rare fratsen hoef uit te halen om mijn W10 geactiveerd te krijgen en dat ik in de toekomst geen rare problemen krijg.
Tja, wat je wil. Ik bouw voor familie, vrienden en kennissen pc's en heb nu zo'n 10 codes besteld bij game-card.net de goedkoopste uit het rijtje en nog geen enkel probleem gehad. Alleen duurde het bij één van de bestellingen wel 10 minuten voor ik de code kreeg :O

En voor die prijs wil je echt Pro hebben! Bitlocker voor privacy gevoelige data en de mogelijkheid om updates een paar dagen uit te stellen zijn geweldig. Dat laatste heeft me al een keer elende bespaard toen een update toch problemen bleek te geven. Ondanks dat die al in de fast ring getest zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Tjidory schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:19:
[...]
Verder mooi systeempje hoor, kan je de komende tijd mee vooruit.
Zit zelf ook een systeem samen te stellen, maar ik wacht nog even op de VEGA bundles aangezien een Freesync scherm+ de extra korting ook niet verkeerd is.

Maar in hardware land kan je blijven wachten op iets nieuws. :X
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken. Het valt me op dat je dan perse een bepaald Samsung scherm moet kopen die (zelfs met korting) niet bepaald goedkoop is. Ik sla over :).
TheBrut3 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Build is oké. Je zou voor 3200mhz geheugen kunnen gaan of eventueel voor een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G, omdat die kaart een stukje goedkoper is. Geen idee of die koeler goed en stil is, maar scheelt wel €60,-. Heb zelf ook een MSI kaart met een Twin Frozr VI en daar ben ik tevreden mee.

En zelf heb ik ook een W10 Pro key gekocht, net als velen hier gok ik, en de installatie met een USB stick gedaan. Heb hier 0,0 problemen mee gehad. Zie alleen dat de keystore waar ik heb gekocht geen W10 meer heeft momenteel.
Ik heb mijn 3000mhz geheugen veranderd naar een 3200mhz pakketje. Die kost maar een €10tje extra en ik lees dat Ryzen wel voordeel heeft van snel DDR4 RAM en ik lees ook dat mijn mobo 3200mhz aan kan.

Helaas lees ik in een aantal reviews (bijvoorbeeld van de buren van Tweakers, Hardware.info) dat de Gigabyte onder load toch wel veel geluid maakt (zo'n 23% / 10 db meer dan de MSI). Of je dit heel erg merkt weet ik niet, de vraag is dus of die MSI die €60,- waard is. Dat ga ik even uitzoeken.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:55:
[...]
Tja, wat je wil. Ik bouw voor familie, vrienden en kennissen pc's en heb nu zo'n 10 codes besteld bij game-card.net de goedkoopste uit het rijtje en nog geen enkel probleem gehad. Alleen duurde het bij één van de bestellingen wel 10 minuten voor ik de code kreeg :O

En voor die prijs wil je echt Pro hebben! Bitlocker voor privacy gevoelige data en de mogelijkheid om updates een paar dagen uit te stellen zijn geweldig. Dat laatste heeft me al een keer elende bespaard toen een update toch problemen bleek te geven. Ondanks dat die al in de fast ring getest zou zijn....
Heb je bij geen enkele code problemen gehad met de melding dat de code reeds eerder is gebruikt? Dit lees ik namelijk veel op recensies van Tweakers leden waardoor ik de beslissing had genomen om voor een duurdere optie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Heb je bij geen enkele code problemen gehad met de melding dat de code reeds eerder is gebruikt? Dit lees ik namelijk veel op recensies van Tweakers leden waardoor ik de beslissing had genomen om voor een duurdere optie te gaan.
Bij geen enkele. Nu is dat natuurlijk net als bij beleggingsresultaten geen garantie voor de toekomst, maar mijn ervaringen zijn positief.

Als ik naar de beoordelingen kijk op tweakers zie ook alleen maar positieve beoordelingen.

In het slechtste geval heb je vier kansen voor je duurder uit bent en dan heb je wel de pro versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goed systeem wat er nu staat. Heb alleen wel een opmerking. Je weet dat aankomende maandag RX Vega er eindelijk is? Leverbaarheid in NL lijkt nog even op zich te gaan wachten, maar even tot maandag wachten qua reviews lijkt me een logische stap. AMD heeft de neiging om onder de prijs van Nvidia te gaan zitten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Bij geen enkele. Nu is dat natuurlijk net als bij beleggingsresultaten geen garantie voor de toekomst, maar mijn ervaringen zijn positief.

Als ik naar de beoordelingen kijk op tweakers zie ook alleen maar positieve beoordelingen.

In het slechtste geval heb je vier kansen voor je duurder uit bent en dan heb je wel de pro versie ;)
De positieve recensies zijn voornamelijk recensies van mensen die de recensies doen ''tegen beloning'''. Ik vraag me bij dat soort recensies altijd af of ze wel daadwerkelijk een code gekocht hebben.

Als ik kijk naar de recensies die daadwerkelijk onderbouwd zijn dan zijn die voornamelijk terughoudend en geven opmerkingen dat de code in eerste instantie niet werkt. Ze moeten dan met een Microsoft telefoonnummer bellen om W10 alsnog geactiveerd te krijgen.

Dit ga ik nog even uitzoeken.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:
Goed systeem wat er nu staat. Heb alleen wel een opmerking. Je weet dat aankomende maandag RX Vega er eindelijk is? Leverbaarheid in NL lijkt nog even op zich te gaan wachten, maar even tot maandag wachten qua reviews lijkt me een logische stap. AMD heeft de neiging om onder de prijs van Nvidia te gaan zitten. ;)
Ik wist niet dat de Vega a.s. maandag al kwam. Bedankt voor de opmerking!

Dan wacht ik in ieder geval tot maandag om te kijken of er veel verschil zit tussen de Vega en de GTX 1080 qua performance en qua prijs. Wellicht is de Vega een betere optie qua prijsvoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

De positieve recensies zijn voornamelijk recensies van mensen die de recensies doen ''tegen beloning'''. Ik vraag me bij dat soort recensies altijd af of ze wel daadwerkelijk een code gekocht hebben.
Ik kreeg een mail met daarin een windows code en een 'bestellingsnummer'. De beloning was een kortingskaart oid en die kreeg je door een recensie te plaatsen en de link aan hen door te geven met daarbij je bestellingsnummer.

Die mensen hebben dus hoogst waarschijnlijk echt een bestelling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AlxRoelofs schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:27:
Ik wist niet dat de Vega a.s. maandag al kwam. Bedankt voor de opmerking!

Dan wacht ik in ieder geval tot maandag om te kijken of er veel verschil zit tussen de Vega en de GTX 1080 qua performance en qua prijs. Wellicht is de Vega een betere optie qua prijsvoordeel.
Ga er wel vanuit dat je even zal moeten wachten, want beschikbaarheid bij launch lijkt niet bepaalt optimaal te zijn. Verder let op RX Vega 56. AMD zegt zelfs dat hier de nadruk op gelegd moet worden. Dit kan een €400 a €450 kaart worden die tegen de GTX1080 aanzit als een paar gelekte benchmarks kloppen. ;)
https://www.techpowerup.c...tize-vega-56-over-vega-64

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Bij launch is de Vega 64 meer dan 600 euro, AMD wil ze zo duur mogelijk verkopen en de webshops pakken ook nog een leuke marge erbovenop. Bovendien wordt Vega eerst in bundels verkocht en waarschijnlijk pas in september komen de eerste aftermarket Vega's uit. Dan moet je nog een maand wachten. Daar komt nog bij dat de Vega iets langzamer is dan de GTX 1080 volgens real-life benchmarks.

Tot nu toe een groot deel speculatie, maar verwacht niet dat dit een klapper van AMD gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door wouterg00 op 11-08-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wouterg00 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Bij launch is de Vega 64 meer dan 600 euro, AMD wil ze zo duur mogelijk verkopen en de webshops pakken ook nog een leuke marge erbovenop.
Nee, de RX Vega AIO lijkt zo duur te gaan worden.
Bovendien wordt Vega eerst in bundels verkocht
Helemaal niet, ook los te krijgen.
en waarschijnlijk pas in september komen de eerste aftermarket Vega's uit.
Dat was al bekent, en is niet ondragelijk lang.
Dan moet je nog een maand wachten. Daar komt nog bij dat de Vega iets langzamer is dan de GTX 1080.
Hoe weet je precies dat die trager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Nee, de RX Vega AIO lijkt zo duur te gaan worden.

[...]

Helemaal niet, ook los te krijgen.

[...]

Dat was al bekent, en is niet ondragelijk lang.

[...]

Hoe weet je precies dat die trager is?
https://nl.hardware.info/...ark-fire-strike-even-snel
http://wccftech.com/amd-r...-599-usd-reference-model/
http://wccftech.com/amd-r...imited-quantities-launch/

Ik verwacht dat Vega bij launch zeker wel 600 euro kost, hetzelfde als de 1080 nu, en volgens benchmarks is hij iets langzamer. Een aftermarket koeler lijkt me wel aan te raden met het hoge TDP, en dat moet je nog tot half september wachten. Zelfs dan is de beschikbaarheid aan het begin nog laag, dankzij de grote vraag en waarschijnlijk miners. Als je nu wilt gamen is een GTX 1080 nog steeds de beste optie, hoe jammer het ook is voor AMD.

Ja, ik ben een AMD fan, bezit zelfs aandelen van AMD, en hoop dat er meer concurrentie komt, maar Vega valt tegen. Daar komt bij dat de driver support van Vega slechter is dan die van Nvidia. Als je nu wilt gamen is Nvidia de betere keus, maar als Vega in prijs gaat dalen wordt het wel een goede keuze. Alleen ik zou het risico niet afwachten om nog weken zonder GPU te zitten zodat je misschien een paar tientjes hoeft uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
@DaniëlWW2 @wouterg00 Hmh, lastig dus. Ik wacht in ieder geval een aantal reviews af die ongetwijfeld a.s. maandag zullen komen. Wachten tot september vind ik in principe geen probleem, ik heb momenteel een PC staan waar ik prima op kan gamen.

Als ik echter lees dat er verwacht word dat half september pas de aftermarket koeler kaarten komen, en de beschikbaarheid daarvan ook laag zou zijn (dus waarschijnlijk hoge prijs) dan schrik ik daar toch wel van. Wachten tot eind september vind ik geen probleem, maar als het eind oktober / november word dan moet er toch wel een prijsverschil en enigszins gelijkwaarde prestaties zijn tussen de Vega en de GTX.

Daarnaast hoop ik ook dat de prijzen voor GTX kaarten ook (een klein beetje) dalen wegens de komst van Vega. Zeker als de Vega kaarten gelijkwaardig zijn maar goedkoper, dan zouden de GTX kaarten hier toch in mee moeten?
Pagina: 1