Vraag

• Reko_
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Mijn vraag

Beste Tweakerzzz
Ik ben bezig met een nieuwe pc build :
Full Tower Case : Cougar Panzer max
Asus Strix gtx 970 (Tijdelijk)
Samsung m.2 ssd 500gb
Asus X299 Prime Deluxe
I7 7820x Socket 2066 <---
Hyperx 16 gb ddr4-3200mhz
Enermax revolution X't 2 ERX750WAT

Ik ben opzoek naar een goeie waterkoeling set of kit, Hebben jullie enig idee of ervaring voor een waterkoeling set met socket 2066? ik heb niet echt een budget op waterkoeling. Aan gezien goeie koeling een must is.
ik ben misschien van plan in de toekomst mijn i7 over te klokken.

ik zat zelf te kijken naar Swiftech h320 x2 als AIO set maar volgens mij past die niet op socket 2066.
ik zat ook te kijken naar EKWB EK-KIT G240

ik hoop dat jullie verder misschien betere suggesties hebben.

hoor t graag

thx :)

[ Voor 11% gewijzigd door Reko_ op 10-08-2017 22:56 ]

Beste antwoord (via Reko_ op 12-08-2017 14:16)

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als je toch een AIO koeler wil zou ik gaan voor de pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)

Is de koning van de waterkoeling setjes oogt super mooi en past op socket 2066.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Om even bij het begin te beginnen.
Vanwaar de obsessie voor waterkoeling?
Een degelijke luchtkoeler presteert beter dan menig AIO waterkoeling. De 7820x is een behoorlijk heethoofdje maar Noctua NH-D15 kan dit beestje beter temmen dan b.v. een duurdere Corsair h100i v2

Dan wat betreft jouw plannen op gebied van overclocken. Waarom heb je uberhaubt die ambitie?
Overclocken doe je logischerwijs voor een stukje prestatiewinst.
Welke winst denk je te behalen door de CPU een paar 100mhz omhoog te schroeven?

Kijkende naar de GTX 970 neem ik voor het gemak even aan dat je het systeem vooral gebruikt om te gamen. Als je dan al wilt overclocken om prestaties omhoog te krikken, zou ik eerst naar de GPU kijken. Die zal waarschijnlijk eerder bottlenecken dan de CPU.
Mocht je dus toch perse willen "spelen" met waterkoeling, zou ik beginnen om de GPU van een deftiger blokje te voorzien

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sowieso is ~600,- aan CPU naast een GTX970 wel erg mismatched...
TS: Wat wil je exact met dit systeem doen en wat is het budget? Heb je onderdelen al gekocht?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reko_
,, Zoals er staat is de GTX 970 tijdelijk tot de pc build af is en dan zal ik upgraden richting de Gtx 1080 TI. Op het moment heb ik mijn Moederbord,Processor,M.2 ssd en de video kaart heb ik nog in mijn oude pc hangen dus daarom die 970 Momenteel tijdelijk in die nieuwe build. Ik ben opzoek naar een goeie waterkoeler omdat ik persoonlijk meer vertrouwen heb in een waterkoeling dan een Luchtkoelertje. Ik heb daarom ook een Full tower case gekocht.

mijn pc build budget zit aan zo'n 2000euro Ex de gtx 1080 ti die nog later dit jaar gaat komen. en voor waterkoeling het liefst zit ik max tegen de ~300-350euro aan voor een echt goede waterkoeling. Hebben 1 van jullie menig ervaring met Corsair Waterkoeling sets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Reko_ schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:21:
,, Zoals er staat is de GTX 970 tijdelijk tot de pc build af is en dan zal ik upgraden richting de Gtx 1080 TI.
Er staat inderdaad tijdelijk maar blijkbaar weet je al precies welke vervanger er gaat komen. Wees dan zo vrij dit direct te vermelden. De meer info wij hebben de beter wij mee kunnen denken.
Ik ben opzoek naar een goeie waterkoeler omdat ik persoonlijk meer vertrouwen heb in een waterkoeling dan een Luchtkoelertje. Ik heb daarom ook een Full tower case gekocht.
Sorry, maar wij kunnen niet adviseren op basis van jouw persoonlijke vertrouwen.
"Wij" kijken naar feiten en o.a. ik concludeer daaruit dat eerder genoemde luchtkoeler, betere prestaties levert voor minder geld, dan een AIO waterkoeler.
Hebben 1 van jullie menig ervaring met Corsair Waterkoeling sets?
Ik geef hierboven nota bene een vergelijking waarin een goedkopere luchtkoeler gehakt maakt van een duurder Corsair setje. Wat wil je nog meer weten?

Ben overigens nu wel erg benieuwd.... Als legio benchmarks aantonen dat b.v. de genoemde Noctua luchtkoeler, beter koelt voor minder geld. Waar is jouw vertrouwen in waterkoeling dan precies op gebaseerd? Logischerwijs put je die conclusie uit eerder onderzoek maar in dat geval weet je toch ook welk wc-setje jou zozeer aanspreekt?! :?

Enfin.... Noem mij cynisch. Maar het is wel een tikkeltje ironisch dat je jouw vertrouwen uitspreekt over waterkoelers en tegelijkertijd niet zeker weet of een Swiftech moddeletje op jouw socket 2066 past

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 12-08-2017 08:53 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tjm De Groot
Als je toch een AIO koeler wil zou ik gaan voor de pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)

Is de koning van de waterkoeling setjes oogt super mooi en past op socket 2066.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:23
AiO waterkoeling koop je als je eventueel geen ruimte hebt. Of omdat je de looks aanspreekt. Maar voor beide opties betaal je flink extra en lever je in op geluid/koeling.

Custom loop kan je zo mooi en zo duur maken als je zelf wilt. Maar moet je wel pas doen als je er ook onderhoud aan wil plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
[quote]loki504 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:
AiO waterkoeling koop je als je eventueel geen ruimte hebt. Of omdat je de looks aanspreekt. Maar voor beide opties betaal je flink extra en lever je in op geluid/koeling.

Voor de looks ben ik het met je eens, maar de kraken x62 koelt super vooral als je een push/pull configuratie hebt zoals ik. de fans laat ik draaien op 600 pwm heerlijk stil. Dus inleveren op geluid/koeling ben ik het niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waterkoeling word pas leuk bij 3x120mm radiatoren. 2x120mm is ongeveer gelijk of net wat minder dan een goede luchtkoeler. 1x120mm gaat nergens over omdat iedere fatsoenlijke luchterkoeler beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reko_
Ik zat te kijken naar een 2x140 of 3x120, het liefst heb ik zelf ook een 320mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tjm De Groot schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:33:
[quote]loki504 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:

Voor de looks ben ik het met je eens, maar de kraken x62 koelt super vooral als je een push/pull configuratie hebt zoals ik. de fans laat ik draaien op 600 pwm heerlijk stil. Dus inleveren op geluid/koeling ben ik het niet met je eens.
Waarbij je een gelijk presterende luchtcooler 80 euro kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
loki504 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:
AiO waterkoeling koop je als je eventueel geen ruimte hebt. Of omdat je de looks aanspreekt.
Veel mensen hebben een case met een window en vinden zo'n koelblok van 1M*1M te lelijk voor woorden. Waterkoeling zit dankzij goede AIO oplossingen van de laatste jaren dik in de lift. Met name de laatste Kraken serie met zijn prima prestaties heeft daar aan bij gedragen. Zodoende zien we ook steeds meer van die kits van EKWB etc populair worden.
X62 hier in push/pull, ik begrijp niet waar je het over hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kaap schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 06:42:
[...]

Veel mensen hebben een case met een window en vinden zo'n koelblok van 1M*1M te lelijk voor woorden. Waterkoeling zit dankzij goede AIO oplossingen van de laatste jaren dik in de lift. Met name de laatste Kraken serie met zijn prima prestaties heeft daar aan bij gedragen. Zodoende zien we ook steeds meer van die kits van EKWB etc populair worden.

[...]

X62 hier in push/pull, ik begrijp niet waar je het over hebt :?
Ik bedoel dat je bij luchtkoeling voor de looks betaalt of je levert in op geluid/koeling. En 90% van de AiO zijn bagger tov luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
loki504 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 06:49:
[...]

Ik bedoel dat je bij luchtkoeling voor de looks betaalt of je levert in op geluid/koeling.
Ik begrijp je nog steeds niet. Mooiere luchtkoelers zijn stiller en koeler :?

Wat betreft AIOs, de Predator van EK, X62 van NZXT, die h110 van corsair en die nieuwe serie van fractal zijn allemaal prima koelers. Als je iets wilt zeggen over prijs/prestatieverhouding, dan ja, maar ik zie alleen maar klakkeloos als slecht bestempelen van AIOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kaap schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Ik begrijp je nog steeds niet. Mooiere luchtkoelers zijn stiller en koeler :?

Wat betreft AIOs, de Predator van EK, X62 van NZXT, die h110 van corsair en die nieuwe serie van fractal zijn allemaal prima koelers. Als je iets wilt zeggen over prijs/prestatieverhouding, dan ja, maar ik zie alleen maar klakkeloos als slecht bestempelen van AIOs.
Nee die bestaan niet. Wil je de looks dan zal je of je meer geld moeten neer leggen(de x62 is de enige AIO die de noctua bij kan houden). Of je neemt een cheap ass AIO ala pricewatch: Corsair Hydro H45 maar die koelen voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Er zijn wel meer AIOs die prima koelen. Er zijn ook meer dan voldoende luchtkoelers die prima koelen.

Als je echt elke graad wilt min/maxen en het beste eruit halen, dan kun je beter naar custom waterkoeling kijken mijn inziens.
Pagina: 1