Iwill KK266-R probleem!!

Pagina: 1
Acties:

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-08 18:30
Ik heb vorige week een Iwill KK266-R moederbord gekocht en ik loop bij het installeren van Windows 98 steeds tegen
hetzelfde probleem aan. Na installatie vanaf de CD-ROM wordt mijn DVD-speler niet herkend door Windows en staat dus niet in Mijn Computer. Onder Apparaatbeheer staan uitroeptekens bij de primaire IDE-controller, secundaire IDE-controller en bij multimedia-apparaat (dit is de onboard-sound). Bij prestaties staat dat alle drives via MS-DOS compatibiliteitsmode worden aangestuurd. Gelukkig heb ik nog mijn oude PC om drivers van internet te downloaden en op floppy te zetten.

Mijn pogingen om dit probleem te verhelpen op een rijtje:

Nieuwste BIOS geflashed (15/05/2001)
VIA IDE busmaster driver geinstalleerd, versies 2.15, 3.11
VIA 4in1 drivers geinstalleerd, versies 4.23, 4.25a, 4.32.
HD op IDE0, DVD op IDE1
HD op RAID-IDE0, DVD op IDE0
HD(master) + DVD(slave) op IDE0
Gezocht naar NOIDE switch in register, niet gevonden.
autoexec.bat, config.sys uitgeschakeld.

Tot nu toe geen succes, ik heb meerdere malen de search gebruikt, zes keer Windows 98 geinstalleerd. Ik kom er niet uit. Bijkomend probleem: Mijn nieuwe IBM DTLA-307030 30gb harddisk weigert zelfstandig op te starten, ik laat de CD

van Windows 98 SE steeds in de DVD-drive, dan start de PC tenminste op. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb voorlopig een WD harddisk van 6.4Gb gebruikt voor het testen om een bruikbare windows-installatie te verkrijgen.

Mijn configuratie:

Antex SX830 kast met Antec 300W voeding
Iwill KK266-RAID moederbord
Duron 650Mhz
Agilent Arcticooler
256Mb Corsair CAS2 SDRAM
Gigabyte GA-660 TNT2 videokaart
IBM DTLA 307030 30Gb HD
WD Caviar 6.4Gb HD
Aopen DVD-1240 DVD-ROM

Ik heb nog wat spullen klaar liggen om in het systeem te zetten (netwerkkaart, SCSI-kaart+Plextor writer, geluidskaart).

Maar ik laat het systeem eerst maar zo kaal mogelijk om eerste deze problemen op te lossen. De rest (plus overklokken!)

komt later wel.

Het BIOS herkent de harddisks en DVD-speler correct. Is mijn veronderstelling dan juist dat het moederbord in principe

helemaal in orde is en dat het hier gaat om een software(windows)-probleem?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik begin een beetje de moed te verliezen :(

Steam

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb he de onboard sound gedisabled? Dat was bij mij een bron van ergernis...

Succes :)

• tallstoi
Heb ik nu ook geprobeerd. Maakt niks uit.

Iemand anders nog tips?

Steam

• tallstoi
Anyone?

Steam

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

star-saber

Ryzen

Via drivers ?

dit bord bevat volgens mij geen via chipset
maar een ali chipset.

http://www.iwill.net/products/spec.asp?ModelName=KA266-R&SupportID=

• tallstoi
Jawel hoor, het is een Iwill KK266-R en die heeft wel degelijk een VIA chipset, de KT133A.
http://www.iwill.net/products/spec.asp?ModelName=KK266-R&SupportID=

Ik heb ook maar een mailtje naar Iwill in Taiwan gestuurd, maar dat gaat 5 werkdagen duren :(

Steam

Verwijderd

installeer eens 2000 en/of Me en kijk of de problemen blijven, weet je meteen of het HW of SW is
probeer het ook eens met alleen de CD, alleen de DVD, of ze eens omdraaien (master/slave)

JC

• tallstoi
Bedankt. Ga ik proberen. Ik zet er ook een andere DVD-drive in (Pioneer 103S). De Aopen DVD-1240 doet 't zonder problemen in m'n oude PC, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.

Steam

• tallstoi
By the way: Het opstartprobleem met de IBM 30Gb HD is opgelost. Primaire partitie was niet aktief :o

Steam

• tallstoi
Windows 2000 geeft ook problemen. Vanuit DOS de setup gestart. Na het copiëren van de benodigde bestanden en een reboot komt de setup met een blauw scherm (UNEXPECTED KERNEL MODE TRAP). Dat ziet er dus niet goed uit. Het begint nu toch steeds meer te lijken op een hardware-probleem, iets met de chipset/IDE controller :(
Ik hou mij sterk aanbevolen voor tips wat ik nog meer zou kunnen proberen.
Het moederbord komt van Dutondata in Den Haag, erg veel vertrouwen heb ik niet in de garantieafhandeling aldaar. Iemand nog een tip hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken? Misschien m'n complete systeem maar meenemen en het probleem ter plekke laten zien?

Steam

Verwijderd

Ik heb ook zo'n plank. En het werkt perfect hier. Ik zou gauw garantie claimen als ik jou was.

Je hebt alleen maar een video kaart, hd en dvd speler op je comp aangesloten. Dan mogen er zich niet zulke problemen voordoen.

Iwill kk266r is een uitstekend mobo. Maar denk dat je beetje brakke hebt nu.

Ik mag aannemen dat je toch wel geprobeerd hebt een andere cdrom speler ipv dvd te gebruiken :? En of dat wel werkte :?

• tallstoi
Toen ik 'm kocht zei die vent van Dutondata door de telefoon dat het de laatste van z'n voorraad was. Hij had hem in de winkel in de etalage gehangen vlak achter het raam. Daar was ik op dat moment niet zo blij mee. Maar ja, ik wachtte al maanden op dit moederbord (ik was in juni met vakantie), en besloot hem toch maar te nemen. Al had ik wel mijn twijfels over de invloed van direkt zonlicht op het moederbord, kunnen chips hierdoor beschadigen???
Nu is mijn conclusie natuurlijk: ik had het nooit moeten doen, maar ja, da's achteraf...

Ja, ik heb nu m'n andere DVD-speler (de Pioneer A103) erin gezet, maar dat maakt geen verschil. En de Aopen DVD-1240 draait nu als een zonnetje in m'n oude PC. Ik heb nog wel een SCSI-combo (Plextor reader+writer) in m'n oude PC zitten, maar die ga ik niet overzetten, hij zou het gewoon moeten doen met een IDE CD/DVD-ROM speler.
Bij de laatste keer opstarten tijdens de setup-procedure herkent hij de DVD-speler niet meer, hierdoor wordt een hele waslijst aan DLL's en andere files niet gecopieerd, niet erg bevordelijk voor een goed draaiend systeem lijkt me :(

Ik ga Dutondata maar 's bellen, wish me luck!!!!

Steam

• tallstoi
Vraag aan Softice:
Werd jouw Toshiba DVD-speler wel vanaf het begin goed herkend door Windows? Is mijn aanname juist dat installatie van de VIA 4in1 drivers geen absolute voorwaarde is voor herkenning door Windows van je CD/DVD-speler? Anders is het wel raar dat Iwill de VIA 4in1 drivers op een CD-ROM meelevert en niet op diskette :? !!!!

Steam

Verwijderd

volgens mij is je mobo gewoon naar de tering hoor. Ik had hiervoor ook een oude versie van mijn mobo, en die ging hangen met echt alles. Nadat ik een gloednieuw mobo had gekregen ging alles perfect.

Dus eis een nieuw bord, ik wou in eerste instantie ook dat bord nemen, alleen niet van duton. :r

Echt vage gast.

• tallstoi
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb nu een realmode-driver geinstalleerd voor de DVD-speler (dus in m'n config.sys&autoexec.bat). Nu zie ik hem tenminste in Exploder, maar hij blijft onzichtbaar in apparaatbeheer, net als overigens m'n IBM harddisk :(
Nog steeds uitroeptekens bij prim. & sec. IDE-controllers :(
Toen ik die winkel binnenkwam en de verkoper sprak kreeg ik al zo'n onbestemd voorgevoel. Een deja vu zelfs, door m'n ervaringen met Carvi in Hoofddorp in het verleden. Maar ja, ik dacht dat hij op dat moment de enige was met dit moederbord op voorraad (Space Promotions is dicht vanwege vakantie). Nu kan ik mijzelf wel voor m'n kop slaan |:(
Enfin, morgen ga ik Dutondata bellen, 's kijken hoe die reageert. Desnoods ga ik langs met m'n systeem om het probleem te laten zien. Ik hoop dat hij wel spoedig weer Iwill bordjes op voorraad heeft, dit was de laatste.

Steam

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 13:05 schreef tallstoi het volgende:
Vraag aan Softice:
Werd jouw Toshiba DVD-speler wel vanaf het begin goed herkend door Windows? Is mijn aanname juist dat installatie van de VIA 4in1 drivers geen absolute voorwaarde is voor herkenning door Windows van je CD/DVD-speler? Anders is het wel raar dat Iwill de VIA 4in1 drivers op een CD-ROM meelevert en niet op diskette :? !!!!
Ja alles wordt gewoon goed herkend in windows bij mij. Ik draai zelf win98 SE. Nee het is inderdaad niet zo dat je eerst via service pack moet installeren om de cdrom's te detecteren in windows. Zou beetje gekke boel zijn.

Ik heb wel klein probleempje met pci slot3, dat mag ik dus niet gebruiken in windows 98se, omdat dan m'n brander niet herkend wordt in windows. Hij staat dan wel in apparaatbeheer, maar wordt niet herkend in programma's. Maar dit is geen hardware probleem, omdat kaarten wel gewoon goed herkend en werken in slot3. maar dit is meer een win98 os probleem.

Maar een showmodel kopen is niet echt verstandig nee. Heb je wel alles wat erbij hoorde gekregen :? Wat er in de handleiding stond dus. Het zou heel goed kunnen dat, dat bord dus brak is door onzorgvuldig handelen van iemand in die zaak ofzo.

Ik weet niet hoe lang dat bord daar heeft gelegen. Maar met warme weer en felle zon. Zou het wel goed kunnen dat zwarte chips veel warmte opnemen. En dat er op de duur iets kapot zou zijn gegaan. Maar lijkt me wel sterk, aangezien chips tegenwoordig aardig wat hitte kunnen hebben. Lijkt me eerder onzorgvuldig handelen dan. Lui die gewoon met de poten aan het bord zitten en niet aan de randen ervan.

Maar hij zal je gewoon een nieuwe moeten geven. Moet je nu alsnog w8. Das vervelend.

• tallstoi
Net met Dutondata gebeld: "Meneer, wij geven alleen garantie als wij zelf het moederbord hebben ingebouwd en niet als de klant dat doet." Grrrr..... :(
Ik moet hem over een uur terugbellen, dan heeft ie met "de grote baas" gesproken.
Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Ik heb aangeboden om met m'n complete systeem langs te komen maar daar reageerde hij niet op :(

Steam

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:36 schreef tallstoi het volgende:
Net met Dutondata gebeld: "Meneer, wij geven alleen garantie als wij zelf het moederbord hebben ingebouwd en niet als de klant dat doet." Grrrr..... :(
Ik moet hem over een uur terugbellen, dan heeft ie met "de grote baas" gesproken.
Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Ik heb aangeboden om met m'n complete systeem langs te komen maar daar reageerde hij niet op :(
Ja duh, das dus vette onzin. Wij geven alleen garantie als we mobo zelf inbouwen.
Nooit pikken dus. Op dat mobo zit gewoon garantie vanuit de fabriek.

Als ze moeilijk blijven doen. Ga jij gewoon het groffe geschut erbij halen. Ik :r zo van dit soort zaken he. Ik weet er alles van. Als puntje bij paaltje komt is service ver te zoeken.

Wat die gast dus zegt over geen garantie hebben als je zelf boel inbouwd is dus vette onzin. Zou belachelijk zijn als niemand meer z'n eigen comp in elkaar mag zetten vanwege garantie.

Gewoon heel hard gaan spelen als die gast moeilijk blijft doen. Anders ga ik wel ff met je mee naar die zaak ofzo >:)

• tallstoi
Bedankt voor deze steunbetuiging, deed me echt goed. Het is voor mij in ieder geval een goede leer voor de volgende keer: ik koop nooit meer iets bij dit soort vage winkels :r:r
Ik ben van plan om er in ieder geval nog langs te gaan. Wat kan ik dan het beste doen, het hele systeem meenemen om het probleem te laten zien (wordt dan wel een gedoe als ik daar het moederbord moet gaan uitbouwen) of gewoon het moederbord er nu uithalen en keurig met alle spullen in de doos meenemen?
Ik dreigde trouwens al met de consumentenbond, maar daar lachte hij om :(
Ik overweeg trouwens om direkt contact te zoeken met Iwill in Duitsland, Iwill schijnt een ruimhartige return-policy te hebben :)
Ik heb alleen geen garantiekaart van Iwill kunnen vinden in de doos, ik heb alleen de aankoopbon.

Steam

Verwijderd

Wat ook wel eens wil helpen is in apparaatbeheer alles waar een ! bijstaat verwijderen, de VIA-drivers installeren (ja, nog een keer en de nieuwste) en dan rebooten en windows de hardware opnieuw laten detecteren.

• tallstoi
Ik heb net met "de grote baas" van Dutondata (Ronald) gesproken. Dat verliep redelijk correct. Hij gaf mij door de telefoon eerst wat aanwijzingen om het probleem te verhelpen (oa Windows 98 in safe mode opstarten en kijken of de HD&DVD dan wel in apparaatbeheer staan). Toen dat tot niets leidde, vroeg hij of ik het systeem langs wilde brengen zodat hij er ter plekke naar kon kijken. Daar heb ik bevestigend op geantwoord. Ik ga hem vanmiddag langsbrengen. Niet onbelangrijk: hij erkende uit zichzelf dat het niet onmogelijk was dat het moederbord kapot is!

Steam

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 13:17 schreef tallstoi het volgende:
Ik heb net met "de grote baas" van Dutondata (Ronald) gesproken. Dat verliep redelijk correct. Hij gaf mij door de telefoon eerst wat aanwijzingen om het probleem te verhelpen (oa Windows 98 in safe mode opstarten en kijken of de HD&DVD dan wel in apparaatbeheer staan). Toen dat tot niets leidde, vroeg hij of ik het systeem langs wilde brengen zodat hij er ter plekke naar kon kijken. Daar heb ik bevestigend op geantwoord. Ik ga hem vanmiddag langsbrengen. Niet onbelangrijk: hij erkende uit zichzelf dat het niet onmogelijk was dat het moederbord kapot is!
Als ze nieuw mobo voor jou gaan bestellen, zorg dan wel dat je revisie 1.2 krijgt. Die revisie heeft dus geen last meer van VIA 686b southbridge kinderziektes.

• tallstoi
Ik heb m'n systeempje vanmiddag ingeleverd bij Dutondata, ik ben benieuwd....
I keep my fingers crossed!
Eerlijk gezegd ben ik al blij als ik een goed werkend Iwill moederbord terug krijg, maar ze wachten op een nieuwe partij moederborden uit Taiwan, goeie kans dat dat revisies 1.2 zijn :9
Al zoekende naar een oplossing ben ik wel een paar interessante bronnen tegengekomen.

Geweldige FAQ over Iwill KK266-R, een must-read:
Fullon3D.com - Iwill KK266-FAQ

Iwill forum op Amdmb.com:
Amdmb.com Forums - Iwill Motherboards

Verder het Iwill BBS op de Iwill site en er is een aparte nieuwsgroep voor Iwill moederborden: alt.comp.periphs.mainboard.iwill

Allemaal zeer interessant voor mensen die geinteresseerd zijn in een moederbord van Iwill. Want ondanks de problemen met mijn KK266-R geloof ik nog steeds dat het een van de beste KT133A-moederborden is, minstens zo goed als een Abit of Asus. Ik heb alleen pech gehad :(

Steam

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:02 schreef tallstoi het volgende:
Ik heb m'n systeempje vanmiddag ingeleverd bij Dutondata, ik ben benieuwd....
I keep my fingers crossed!
Eerlijk gezegd ben ik al blij als ik een goed werkend Iwill moederbord terug krijg, maar ze wachten op een nieuwe partij moederborden uit Taiwan, goeie kans dat dat revisies 1.2 zijn :9
Al zoekende naar een oplossing ben ik wel een paar interessante bronnen tegengekomen.

Geweldige FAQ over Iwill KK266-R, een must-read:
Fullon3D.com - Iwill KK266-FAQ

Iwill forum op Amdmb.com:
Amdmb.com Forums - Iwill Motherboards

Verder het Iwill BBS op de Iwill site en er is een aparte nieuwsgroep voor Iwill moederborden: alt.comp.periphs.mainboard.iwill

Allemaal zeer interessant voor mensen die geinteresseerd zijn in een moederbord van Iwill. Want ondanks de problemen met mijn KK266-R geloof ik nog steeds dat het een van de beste KT133A-moederborden is, minstens zo goed als een Abit of Asus. Ik heb alleen pech gehad :(
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Iwill k266-r is een zeer goed bord. Het zit gewoon veel beter in elkaar dan laatste abit borden iig.

Iwill is ook ietsje sneller trouwens. Maar verschil zul je niet echt merken. Iwill heeft ook zeer goed gedaan aan die ami raid controller. Die's dus vet veel beter als de highpoint en promise. Geen gezeik met eindeloze driverupdates om bugs te verhelpen. Bios die geflashed moet worden :r

En dan niet te vergeten de vette onboard sound die erop zit. Het is geen standaard crappy sound. Maar echt waard om geen geluidskaart te kopen als je toch alleen maar games speelt, of muziek luistert. Onboard sound ondersteund namelijk a3d en eax extensies :9 Nou dat heb ik nog niet gezien bij veel borden.

Tja ik kan het nou eenmaal niet helpen. Dit is het eerste bordje wat het bij mij in een keer probleemloos werkt. En zo hoort het ook, vind ik voor iedereen ;)

Laat maar weten hoe het allemaal afgelopen is. Als ze nieuwe batch bestellen zullen het vrijwel zeker revisie 1.2 borden zijn ja.

• tallstoi
Update: Het probleem is opgelost! :)

De oorzaak van het probleem was wel het laatste waaraan ik heb gedacht, een virus!
Bij Dutondata scanden ze mijn nieuwe systeem met een virusscanner en vonden het NYB-virus. Dit virus heb ik inderdaad gehad, een dik jaar geleden. Dat virus heb ik toen verwijderd van de computer. Maar ik had niet gedacht aan mijn Win98 startup diskette. En daar stond NYB dus nog wel op.
Dom, dom, dom, dom.... :o

Dus elke keer als ik mijn systeem opnieuw had geformatteerd kwam het virus er via die diskette meteen weer op en verstoorde zo meteen de nieuwe installatie van Windows 98/2000. :'(

Nadat het systeem én de bootdisk weer vrij waren van het virus ging de installatie gesmeerd en loopt het systeem nu als een zonnetje :) :)

Ik wil iedereen die heeft gereageerd nog eens bedanken voor jullie reakties. Uiteindelijk kwam Dutondata met de oplossing, wie had dat gedacht. Het schaamrood staat nog op mijn kaken... :o

Steam

Verwijderd

Gelukkig maar dan :) Laat ff weten hoe het systeem bij jou verder draait enzo.

Bij mij willie niet in safe mode bootten en ben benieuwd of dat bij jou wel wil. Bootten in dos mode gaat ook vrij traag. Weet niet zeker of het aan de grote hoeveelheid geheugen (512 mb) ligt.

Verder kan ik in win98se pci slot 3 niet gebruiken omdat dan m'n brander niet meer goed herkend wordt in programma's. Hij staat wel gewoon in apparaatbeheer. slot 3 deelt een int met onboard sound. Dat heb ik uitgeschakeld. Dus snap eigenlijk niet waarom dat slot problemen veroorzaakt. Kaarten werken verder wel goed in dat slot.

Dus laat ff weten of jij ook tegen 1 van deze problemen oploopt.

• tallstoi
OK, booten Win98SE in safe mode ff geprobeerd, gaat zonder problemen :)
Booten in DOS mode gaat op normale snelheid, geen bijzonderheden aangetroffen. Naast de videokaart in AGP heb ik op dit moment verder alleen een netwerkkaartje (Realtek) in PCI5 zitten. PCI 2/6 bestem ik voor m'n SCSI-kaart want is het enige PCI-slot dat z'n IRQ niet hoeft te delen met iets anders.
Ik laat voorlopig m'n onboard sound op enabled. Eerste indruk van het geluid (1 mp3tje gedraaid), niet slecht!
Nu ik dit systeem vertrouw wordt het tijd om mijn oude Celeron300@450-systeempje te gaan ontmantelen ( en m'n signature aan te passen :) ). Ik ga nu de Radeon overzetten en dan Windows 2000 installeren. Dat schijnt niet altijd probleemloos te verlopen als je zoals ik van een RAID-array wil booten. Ben benieuwd ;)

Vraagje: De USB-controller van de KK266 schijnt slecht tegen FSB's hoger dan 133Mhz te kunnen. Heb jij daar iets van gemerkt?
Ik ga eerst maar 's het voltage op de CPU wat verhogen, kan ie alvast wennen aan wat er komen gaat >:)

Ik heb dus nog geen ervaringen met een IDE-brander. M'n bedoeling is om alle IDE-apparaten als Master op hun eigen IDE-kanaal te zetten (harddisks uiteraard op RAID). Volgende maand heb ik geld voor een nieuwe brander (wordt waarschijnlijk een LiteOn 16/10/40) en hopelijk voor een
Thunderbird 1333/266 AYHJA :P
M'n SCSI-setje (kaart + beide Plextors) verkoop ik in augustus, dan moet die nieuwe CPU ook lukken :)

Mocht ik nog tegen dat probleem met PCI slot 3 aanlopen, dan laat ik je dat ff weten.

Steam

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 12:34 schreef tallstoi het volgende:
OK, booten Win98SE in safe mode ff geprobeerd, gaat zonder problemen :)
Booten in DOS mode gaat op normale snelheid, geen bijzonderheden aangetroffen. Naast de videokaart in AGP heb ik op dit moment verder alleen een netwerkkaartje (Realtek) in PCI5 zitten. PCI 2/6 bestem ik voor m'n SCSI-kaart want is het enige PCI-slot dat z'n IRQ niet hoeft te delen met iets anders.
Ik laat voorlopig m'n onboard sound op enabled. Eerste indruk van het geluid (1 mp3tje gedraaid), niet slecht!
Nu ik dit systeem vertrouw wordt het tijd om mijn oude Celeron300@450-systeempje te gaan ontmantelen ( en m'n signature aan te passen :) ). Ik ga nu de Radeon overzetten en dan Windows 2000 installeren. Dat schijnt niet altijd probleemloos te verlopen als je zoals ik van een RAID-array wil booten. Ben benieuwd ;)

Vraagje: De USB-controller van de KK266 schijnt slecht tegen FSB's hoger dan 133Mhz te kunnen. Heb jij daar iets van gemerkt?
Ik ga eerst maar 's het voltage op de CPU wat verhogen, kan ie alvast wennen aan wat er komen gaat >:)

Ik heb dus nog geen ervaringen met een IDE-brander. M'n bedoeling is om alle IDE-apparaten als Master op hun eigen IDE-kanaal te zetten (harddisks uiteraard op RAID). Volgende maand heb ik geld voor een nieuwe brander (wordt waarschijnlijk een LiteOn 16/10/40) en hopelijk voor een
Thunderbird 1333/266 AYHJA :P
M'n SCSI-setje (kaart + beide Plextors) verkoop ik in augustus, dan moet die nieuwe CPU ook lukken :)

Mocht ik nog tegen dat probleem met PCI slot 3 aanlopen, dan laat ik je dat ff weten.
Van het niet werken van usb apparaten bij hogere fsb snelheden heb ik nog niets gemerkt. Maar m'n bus draait ook maar ietsje hoger. Ipv 133 op 137.

Die patch van microsoft schijnt dat ook bij sommigen op te lossen.

Ik denk dat er bij mij dan iets niet strak in orde zit met bepaalde drivers ofzo, met bootten. Verder in windows draait alles perfect.

Geen een vage crash of lockup gehad sinds ik dat bord geinstalleerd heb. *D

• tallstoi
Vraag: Laat je ACPI gewoon aanstaan? Sommigen raden aan ACPI uit te zetten in het BIOS voordat Windows wordt geinstalleerd. Ik heb ACPI aangelaten, het zou nu toch onderhand wel 's moeten werken!

Steam

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:27 schreef tallstoi het volgende:
Vraag: Laat je ACPI gewoon aanstaan? Sommigen raden aan ACPI uit te zetten in het BIOS voordat Windows wordt geinstalleerd. Ik heb ACPI aangelaten, het zou nu toch onderhand wel 's moeten werken!
Neuh, dat heb ik gewoon aanstaan. Geen problemen mee ofzo. Probleem van vastlopen in safe mode bootten ben ik ook al achter.

Megaraid ide utility is de boosdoener. Die werd dus elke keer automatisch gestart met windows. Alles werkt nu dus prima.

Alleen het vage is dat bootten in msdos mode wel goed gaat. Maar het terugkeren naar windows. Dus exit typen. Dat duurt zowat 2 minuten voordat windows weer terug is.

Heb zo'n vermoeden dat het door de raid array komt. Dat het in dosmode trager werkt ofzo. Als iemand dat kan bevestigen :?

• tallstoi
Ja, ik had inderdaad ergens op het web gelezen dat het beter is om die Megaraid utility maar niet te installeren. Geeft alleen maar meer kans op problemen.

Steam

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 17:15 schreef tallstoi het volgende:
Ja, ik had inderdaad ergens op het web gelezen dat het beter is om die Megaraid utility maar niet te installeren. Geeft alleen maar meer kans op problemen.
Ik hem hem iig niet meer ingesteld dattie automatisch start als windows boot.

Verder is dat best wel een strakke utility. Erg veel opties. Fouten monitor. Proggie houdt in de gaten hoe je raid array werkt enzo.

Heel wat betere ondersteuning als highpoint en promise controllers. Ik hoop dat ze een update daarvoor maken. Op de ami site kan ik helemaal niks vinden over ami raid utility.
Pagina: 1