Ik heb vorige week een Iwill KK266-R moederbord gekocht en ik loop bij het installeren van Windows 98 steeds tegen
hetzelfde probleem aan. Na installatie vanaf de CD-ROM wordt mijn DVD-speler niet herkend door Windows en staat dus niet in Mijn Computer. Onder Apparaatbeheer staan uitroeptekens bij de primaire IDE-controller, secundaire IDE-controller en bij multimedia-apparaat (dit is de onboard-sound). Bij prestaties staat dat alle drives via MS-DOS compatibiliteitsmode worden aangestuurd. Gelukkig heb ik nog mijn oude PC om drivers van internet te downloaden en op floppy te zetten.
Mijn pogingen om dit probleem te verhelpen op een rijtje:
Nieuwste BIOS geflashed (15/05/2001)
VIA IDE busmaster driver geinstalleerd, versies 2.15, 3.11
VIA 4in1 drivers geinstalleerd, versies 4.23, 4.25a, 4.32.
HD op IDE0, DVD op IDE1
HD op RAID-IDE0, DVD op IDE0
HD(master) + DVD(slave) op IDE0
Gezocht naar NOIDE switch in register, niet gevonden.
autoexec.bat, config.sys uitgeschakeld.
Tot nu toe geen succes, ik heb meerdere malen de search gebruikt, zes keer Windows 98 geinstalleerd. Ik kom er niet uit. Bijkomend probleem: Mijn nieuwe IBM DTLA-307030 30gb harddisk weigert zelfstandig op te starten, ik laat de CD
van Windows 98 SE steeds in de DVD-drive, dan start de PC tenminste op. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb voorlopig een WD harddisk van 6.4Gb gebruikt voor het testen om een bruikbare windows-installatie te verkrijgen.
Mijn configuratie:
Antex SX830 kast met Antec 300W voeding
Iwill KK266-RAID moederbord
Duron 650Mhz
Agilent Arcticooler
256Mb Corsair CAS2 SDRAM
Gigabyte GA-660 TNT2 videokaart
IBM DTLA 307030 30Gb HD
WD Caviar 6.4Gb HD
Aopen DVD-1240 DVD-ROM
Ik heb nog wat spullen klaar liggen om in het systeem te zetten (netwerkkaart, SCSI-kaart+Plextor writer, geluidskaart).
Maar ik laat het systeem eerst maar zo kaal mogelijk om eerste deze problemen op te lossen. De rest (plus overklokken!)
komt later wel.
Het BIOS herkent de harddisks en DVD-speler correct. Is mijn veronderstelling dan juist dat het moederbord in principe
helemaal in orde is en dat het hier gaat om een software(windows)-probleem?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik begin een beetje de moed te verliezen
hetzelfde probleem aan. Na installatie vanaf de CD-ROM wordt mijn DVD-speler niet herkend door Windows en staat dus niet in Mijn Computer. Onder Apparaatbeheer staan uitroeptekens bij de primaire IDE-controller, secundaire IDE-controller en bij multimedia-apparaat (dit is de onboard-sound). Bij prestaties staat dat alle drives via MS-DOS compatibiliteitsmode worden aangestuurd. Gelukkig heb ik nog mijn oude PC om drivers van internet te downloaden en op floppy te zetten.
Mijn pogingen om dit probleem te verhelpen op een rijtje:
Nieuwste BIOS geflashed (15/05/2001)
VIA IDE busmaster driver geinstalleerd, versies 2.15, 3.11
VIA 4in1 drivers geinstalleerd, versies 4.23, 4.25a, 4.32.
HD op IDE0, DVD op IDE1
HD op RAID-IDE0, DVD op IDE0
HD(master) + DVD(slave) op IDE0
Gezocht naar NOIDE switch in register, niet gevonden.
autoexec.bat, config.sys uitgeschakeld.
Tot nu toe geen succes, ik heb meerdere malen de search gebruikt, zes keer Windows 98 geinstalleerd. Ik kom er niet uit. Bijkomend probleem: Mijn nieuwe IBM DTLA-307030 30gb harddisk weigert zelfstandig op te starten, ik laat de CD
van Windows 98 SE steeds in de DVD-drive, dan start de PC tenminste op. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb voorlopig een WD harddisk van 6.4Gb gebruikt voor het testen om een bruikbare windows-installatie te verkrijgen.
Mijn configuratie:
Antex SX830 kast met Antec 300W voeding
Iwill KK266-RAID moederbord
Duron 650Mhz
Agilent Arcticooler
256Mb Corsair CAS2 SDRAM
Gigabyte GA-660 TNT2 videokaart
IBM DTLA 307030 30Gb HD
WD Caviar 6.4Gb HD
Aopen DVD-1240 DVD-ROM
Ik heb nog wat spullen klaar liggen om in het systeem te zetten (netwerkkaart, SCSI-kaart+Plextor writer, geluidskaart).
Maar ik laat het systeem eerst maar zo kaal mogelijk om eerste deze problemen op te lossen. De rest (plus overklokken!)
komt later wel.
Het BIOS herkent de harddisks en DVD-speler correct. Is mijn veronderstelling dan juist dat het moederbord in principe
helemaal in orde is en dat het hier gaat om een software(windows)-probleem?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik begin een beetje de moed te verliezen