Samsung TV verbindt niet meer met internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:07
Beste tweakers,

Ik heb een Samsung Smart TV UE55J6240 die op is gehouden met verbinden met het internet. De foutmelding die ik zie is "IP Auto setting failed". Als ik kijk bij de ip instellingen dan zie ik dat die niet meer een automatisch IP pakt. Nu ben ik absoluut een leek op netwerk gebied, maar wat ik tot nu toe heb gedaan:

Cmd - ipconfig - kijken wat mijn ip, subnet mask en gateway is. Die heb ik gekopieerd naar de tv toen ik koos voor handmatig IP instellen.

Via configuratiescherm (IP4) mijn IP adres en DNS handmatig ingesteld en deze beiden gekopieerd naar de tv.

Mijn tv krijg wederom geen verbinding. Modem ook herstart, tv herstart, maar hij krijgt geen verbinding.

Is er iemand met verstand van netwerkinstellingen die mij aub kan helpen?

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 11-08-2017 08:51)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:20

NSG

Je weet niks!

Heb je de tv in tussentijd ook al eens van het stroom afgehaalt? Dus niet stand-by. Dan kan je vastgelopen service op de tv zelf ook wel uitsluiten.

Alle reacties

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heeft jouw pc nu hetzelfde ip adres als de TV?
Zoja... dat gaat niet werken....
TV via wifi of kabel aangesloten?
Via kabel: hang jouw pc/laptop eens aan die kable? En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
route99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:16:
Heeft jouw pc nu hetzelfde ip adres als de TV?
Zoja... dat gaat niet werken....
TV via wifi of kabel aangesloten?
Via kabel: hang jouw pc/laptop eens aan die kable? En?
Ja hetzelfde ip adres :) ik wist niet dat dat niet kon, enig idee hoe ik het ip adres van mijn tv kan achterhalen?

Hij zit nu via wifi aangesloten. Internetkabel is te kort om bij de tv te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kijk even de handleiding vd TV na, daar hoort het precies in te staan. Zeker bij een Samsing (ik heb er ook een...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
IP-adres moet de tv krijgen van je router; dat hoef je dus niet te achterhalen. Met het invullen van de gateway zou je volgens mij al grotendeels klaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:26:
Kijk even de handleiding vd TV na, daar hoort het precies in te staan. Zeker bij een Samsing (ik heb er ook een...)
Maar dat beantwoord niet de laatste vraag van @Piet_Piraat7

Het IP-adres is intern dus waarschijnlijk begint dat met 192.168. of mogelijk 10.10.

Het makkelijkste is dit op te lossen door in te loggen op jouw router en dan een vrij IP op te zoeken in de DHCP-scope.

Het probleem is waarschijnlijk ook in de router als oorzaak te vinden; als een apparaat geen DHCP krijgt uitgereikt, komen inderdaad foutmeldingen zoals in de topicstart voor. Vaak helpt een herstart van het getroffen apparaat maar soms moet je echt even in de router kijken wat er aan de hand is en dan voornamelijk in de error/system logging.

Als je niet weet hoe je in de router komt en/of deze geleverd is door jouw ISP, zou ik even de ISP bellen en aangeven dat "DHCP niet altijd IP-adressen uitgeeft waardoor je TV of PC na een herstart geen IP krijgt".

Het lastige is wel; sommige appparaten in standby (zoals een TV) houden geen keep-alive waardoor ze bij aanzetten het oude IP-adres weer proberen te verkrijgen en dat kan dan niet want, bij DHCP, is het mogelijk dat een ander apparaat dat IP-adres al heeft opgevraagd.

Misschien dat je je kan verdiepen in de router en static IP's toekennen aan al je apparaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@S1NN3D :Gateway: krijgt ie ook vd router als alles op auto staat....
@MAX3400 : vast ip adres zou dan kunnen helpen, zeker als je hem zelf uitdeelt aan de bovenkant de ingestelde DHCP range, bijv ingesteld in router 192.168.1.1 tot 1921.168.1.150 en je zet hem dan op 1921.168.1.149...
Even checken of dat klopt.
De meeste routers hebben we in hun interface een lijst waarin de uitgedeelde ip nrs te zien zijn, vaan met het mac-adres erbij zodat je kunt zien welk apparaat het is.

[ Voor 78% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MAX3400 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:37:
Het IP-adres is intern dus waarschijnlijk begint dat met 192.168. of mogelijk 10.10.

Het makkelijkste is dit op te lossen door in te loggen op jouw router en dan een vrij IP op te zoeken in de DHCP-scope.

Het probleem is waarschijnlijk ook in de router als oorzaak te vinden; als een apparaat geen DHCP krijgt uitgereikt, komen inderdaad foutmeldingen zoals in de topicstart voor. Vaak helpt een herstart van het getroffen apparaat maar soms moet je echt even in de router kijken wat er aan de hand is en dan voornamelijk in de error/system logging.

Als je niet weet hoe je in de router komt en/of deze geleverd is door jouw ISP, zou ik even de ISP bellen en aangeven dat "DHCP niet altijd IP-adressen uitgeeft waardoor je TV of PC na een herstart geen IP krijgt".

Het lastige is wel; sommige appparaten in standby (zoals een TV) houden geen keep-alive waardoor ze bij aanzetten het oude IP-adres weer proberen te verkrijgen en dat kan dan niet want, bij DHCP, is het mogelijk dat een ander apparaat dat IP-adres al heeft opgevraagd.

Misschien dat je je kan verdiepen in de router en static IP's toekennen aan al je apparaten.
Ik zit nu in de router van Ziggo, door via mijn internet browser naar 192.168.1.1 te gaan. Mijn ip adres geeft echter hier een hele andere aan dan via cmd ipconfig. Hier zie ik 77.251.x.x.

De handleiding online zegt het volgende, waarbij ik uiteraard vastloop op stap 5:

http://support-us.samsung...824&modelname=LN46C750R2F

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-08-2017 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dat is het externe ip-adres... jou moet die van het LAN hebben.
Je zit dus bij Ziggo... https://ziggoforum.nl/topics/20810/
Enige tijd geleden heeft UPC een nieuwe IP range in gebruik genomen. Het gaat hier op de range 77.248.x.x t/m 77.251.x.x.

[ Voor 68% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:07:
Dat is het externe ip-adres... jou moet die van het LAN hebben.
Ok sorry :) dat is 192.168.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wat lukt er bij punt 5 niet?
pdf:
http://downloadcenter.sam...5/DUT_HMFDVBEUJ-1.308.pdf
Punt 16: "Problemen met een draadloze internetverbinding oplossen "

[ Voor 85% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:09:
Wat lukt er bij punt 5 niet?
pdf:
http://downloadcenter.sam...5/DUT_HMFDVBEUJ-1.308.pdf
Punt 16: "Problemen met een draadloze internetverbinding oplossen "
De ip instellingen matchen die van de router volgens mij, maar ik blijf een fout krijgen. Nu over de security instellingen maar ik krijg ook geen mogelijkheid mijn wachtwoord in te voeren.

tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

Croga

The Unreasonable Man

Waarom gaan we hier een normale consument die een probleem heeft met normale consumenten producten lastig vallen met hoe IP adressen werken!?!?

@Piet_Piraat7;
Je TV moet staan op "automatisch IP adres ophalen" (of woorden van gelijke strekking). Alles wat je doet met handmatig invoeren kan alleen maar meer ellende opleveren.
Reset vervolgens je modem/router en je TV.
Kijk of je TV verbinding maakt met het juiste Wifi netwerk.

Als dat allemaal goed gaat maar je krijgt nogsteeds geen IP adres dan kun je het beste gewoon Ziggo bellen. Maar ik vermoed sterk dat het probleem zit bij het verbinden met het netwerk.
(wat door TS' laatste plaatje ook bevestigd wordt......)

[ Voor 4% gewijzigd door Croga op 11-08-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Croga schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:14:
Waarom gaan we hier een normale consument die een probleem heeft met normale consumenten producten lastig vallen met hoe IP adressen werken!?!?

@Piet_Piraat7;
Je TV moet staan op "automatisch IP adres ophalen" (of woorden van gelijke strekking). Alles wat je doet met handmatig invoeren kan alleen maar meer ellende opleveren.
Reset vervolgens je modem/router en je TV.
Kijk of je TV verbinding maakt met het juiste Wifi netwerk.

Als dat allemaal goed gaat maar je krijgt nogsteeds geen IP adres dan kun je het beste gewoon Ziggo bellen. Maar ik vermoed sterk dat het probleem zit bij het verbinden met het netwerk.
(wat door TS' laatste plaatje ook bevestigd wordt......)
Dankjewel voor de tip :) maar automatisch IP ophalen geeft dezelfde foutmelding als je hierboven ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ip-aders en gateway zijn het zelfde...
Bekijk dit youtube filmpje eens
YouTube: How to connect samsung smart tv to wifi direct |samsung smart tv won...

[ Voor 77% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:16:
Dankjewel voor de tip :) maar automatisch IP ophalen geeft dezelfde foutmelding als je hierboven ziet
En zoals al gezegd; dat is een probleem met verbinding naar het draadloze netwerk, heeft niets met je IP adres instellingen te maken. Daar moet je dus ook de oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wel als je 2x hetzelfde invult ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ik heb nu een ander ip adres geprobeerd, zelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Is het wachtwoord vd wifi wel goed ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Screenshot graag.
en zet DNS 8.8.8.8 op 192.168.0.1 hetzelfde als de gateway
En? Heb je hetzelfde gedaan als in de video?

[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 11-08-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:17:
Nogmaals: Je probleem zit NIET in je IP instellingen! Die MOETEN op auto staan anders krijg je dit nooit opgelost.

Je probleem zit in je Wifi instellingen. Je moet je WIFI instellingen aanpassen. Je moet je WIFI wachtwoord goed zetten.

Dit is een simpel probleem waar je, vooral door toedoen van verkeerde, verwarring-zaaiende, adviezen eerder in het topic een enorm ingewikkelde oplossing voor aan het bedenken bent. Dit is niet ingewikkeld. Je TV maakt geen verbinding met het WIFI netwerk. Dát is waar je naar moet kijken.

Dus nogmaals: IP instellingen op Auto, daarna naar je Wifi instellingen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:17:
En is een ander IP iets als 192.168.0.2 of een IP waarvan je zeker weet dat dat ue nog niet middels DHCP is toegekend aan een ander apparaat? Denk aan 192.168.0.100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
route99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:18:
Screenshot graag.
en zet DNS 8.8.8.8 op 192.168.0.1 hetzelfde als de gateway
En? Heb je hetzelfde gedaan als in de video?
Nee, als ik naar netwerksettings ga vindt die er 0 wifi's. Terwijl mijn tv er meerdere zou moeten vinden want mijn boven- en onderburen hebben ook wifi netwerken. Instellingen trouwens nu zoals in screenshot:

tv2
Croga schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:22:
[...]

Nogmaals: Je probleem zit NIET in je IP instellingen! Die MOETEN op auto staan anders krijg je dit nooit opgelost.

Je probleem zit in je Wifi instellingen. Je moet je WIFI instellingen aanpassen. Je moet je WIFI wachtwoord goed zetten.

Dit is een simpel probleem waar je, vooral door toedoen van verkeerde, verwarring-zaaiende, adviezen eerder in het topic een enorm ingewikkelde oplossing voor aan het bedenken bent. Dit is niet ingewikkeld. Je TV maakt geen verbinding met het WIFI netwerk. Dát is waar je naar moet kijken.

Dus nogmaals: IP instellingen op Auto, daarna naar je Wifi instellingen gaan kijken.
Ik zit 'in de router' en bij wifi instellingen. Wat zou ik hier moeten wijzigen?

[ Voor 43% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-08-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:23:
Nee, als ik naar netwerksettings ga vindt die er 0 wifi's.
Dan zit daar je probleem. Waarschijnlijk is je Wifi ding van je TV gewoon defect.
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:23:
Ik zit 'in de router' en bij wifi instellingen. Wat zou ik hier moeten wijzigen?
Nee, je zit in de TV, niet in de router. In de router moet je helemaal niets doen, daar staat alles goed. Je TV kan geen verbinding krijgen met de router. Die verbinding is je probleem, niet je IP instellingen. Je IP instellingen op je TV moeten gewoon op auto staan. Daar had je überhaupt niets hoeven te veranderen aangezien daar je probleem niet zit.

[ Voor 51% gewijzigd door Croga op 11-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Croga schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Dan zit daar je probleem. Waarschijnlijk is je Wifi ding van je TV gewoon defect.
Dat vermoeden krijg ik ook ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Zelf heb ik eerder het idee dat de DHCP server een fout heeft gemaakt door twee apparaten hetzelfde IP toe te kennen.

De handmatige IP adressen die ts tot nu toe heeft geprobeerd zijn als ik mij niet vergis tot nu toe het IP adres van zijn computer en dag van zijn modem/router, die gaan beide natuurlijk niet werken en de melding op de tv is daarbij niet vreemd.

Dus, vandaar mijn vraag of er al een IP adres als 192.168.0.100 is geprobeerd, de kans dat deze al via DHCP aan een apparaat is toegekend is erg klein.

Als dat werkt, weet je vrijwel zeker dat het probleem aan de DHCP server ligt. Heeft de modem/router de mogelijkheid om de DHCP te releasen/hernieuwen dan moet fat het probleem verhelpen. Bestaat zo'n optie niet, dan alle apparaten die gebruik malem van het netwerk uitschakelen, modem/router uit-/inschakelen en vervolgens weer je apparaten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
NSG schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:40:
Dus, vandaar mijn vraag of er al een IP adres als 192.168.0.100 is geprobeerd, de kans dat deze al via DHCP aan een apparaat is toegekend is erg klein.
Helaas dezelfde fout. Ook verschillende geprobeerd tussen 1 en 100.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Heb je de tv in tussentijd ook al eens van het stroom afgehaalt? Dus niet stand-by. Dan kan je vastgelopen service op de tv zelf ook wel uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
NSG schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:44:
Ik kan je wel zoenen :> :>

Blijkbaar was dit voldoende om de instellingen weer goed te krijgen. Ik had mijn mobiele telefoon met hotspot nog naast de tv gelegd, zelfs dat netwerk zag die niet. Stroom volledig van de tv en weer aan; opeens 6 netwerken in de buurt herkend. Mijn netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen; en weer internet :D

tv3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

8) 8) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mooi dat het weer werkt, "have you try to turn if off and on again?" dus :)

En verder.. Why Samsung, Dropp it like it's hotspot???? blegh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Haha, mooi dat het opgelost is. Ik heb zelf ook een Samsung tv. Ik denk zelfs het zelfde model J6240, hierbij ook meerdere malen problemen tegengekomen waarbij het uit-/en aan zetten de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zo stom; have you tried turning it off and on again zeg ik zo vaak tegen anderen en zelf denk ik er niet aan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:55:
Zo stom; have you tried turning it off and on again zeg ik zo vaak tegen anderen en zelf denk ik er niet aan :')
Kan iedereen gebeuren :)

PS. controleer even je Signal Quality, zie zo snel maar 2 streepjes (Wat niets zeggend is) maar met Full HD films streamen van je NAS kan dat voor wat verminderde ervaringen zorgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Idd: ook adviseurs maken zich er schuldig aan.... mea culpa.. 8)7
Je verwacht dat iemand toch wel zijn pc, laptop en TV een keer uit en aan zet, zeker op Tweakers...
Pagina: 1