Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar probleem powerline adapters

Pagina: 1
Acties:

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 13:31
Dag Tweakers,

Sinds kort verhuisd en maar is powerline adapters (netgear pl1000) aangeschaft om het geheel wat netter te laten ogen als met een lange Lan kabel door het huis.

Ik heb een 80 mbit internet aansluiting hier, en met de powerline adapters loop ik tegen het volgende probleem aan:

Mijn usenet connectie trekt de verbinding vol (9MB/s)

Download ik met mijn browser (chrome) haal ik niet meer dan een 4,5, hooguit 5 MB/s)(speedtest met grotere bestanden (2gb) gemonitort)

Sluit ik de pc direct op Lan aan, halen deze speedtests gemakkelijk 7+ MB/s. Usenet snelheid is hetzelfde met of zonder powerline adapter (marginaal sneller op directe LAN)

Ik vraag me af waar het probleem ligt?
Niet bij de browser want deze haalt op lan wel de gewenste snelheid?
Niet bij de adapter want mijn usenet connectie trekt wel de lijn vol?

Verder geeft het netgear kastje een 80mbps+ connectie aan met z'n lampjes.

Daar ik maar een pc heb kan ik helaas niet de LAN snelheid op adapters testen, maargoed, de throughtput lijkt me voldoende (zie usenet)

[ Voor 7% gewijzigd door junneh op 10-08-2017 21:13 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik zou zeggen dat het verschil in simultaneous connections zou moeten zitten.
Alhoewel een speedtest dit waarschijnlijk ook doet, doet je usenet het misschien wat agressiever.

De beste manier om dit de testen is met iperf. Hierbij kun je namelijk zelf de parameters instellen als packet size/simultaneous connections en kijken of en wanneer de powerline trager wordt.

CISSP! Drop your encryption keys!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 13:31
Denk inderdaad dat het dit is. Met ookla speedtest haal ik wel netjes 75 mbps, tegen het einde dan, start ook op ~50mbps

Als ik Iperf wil uitvoeren krijg ik een CMD venster dat meteen weer sluit. ook als admin..

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
Iperf moet je op 2 plekken opzetten. Een server (bekabeld ) en je client (via powerline)
https://openmaniak.com/iperf.php

CISSP! Drop your encryption keys!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

FreakNL

Well do ya punk?

Het ligt aan je adapters. Dat is toch een simpel antwoord.

Je kan allerlei noodgrepen/analyses gaan uithalen met iperf maar ben je daarmee geholpen?

Powerline is nu eenmaal brak. Oplossingen;
- Deal with it.
- Andere kastjes gebruiken (net zolang tot het wel werkt en dan is het afwachten tot het weer om onverklaarbare redenen stuk gaat, want dat het stuk gaat staat vast)
- MoCa
- WiFi (wat natuurlijk ook niet altijd goed werkt)
- UTP. (beste oplossing)

Meer kan ik er niet van maken.