Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi problemen 2.4 Ghz band.

Pagina: 1
Acties:

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Beste tweakers,

Ik ben sinds een maand in het bezit van een Asus RT-AC88U.
2 dagen geleden kreeg ik te horen dat er wifi problemen waren met de telefoons,
haperende verbindingen, met wifi analyzer zag ik inderdaad dat de verbinding steeds wegviel en weer terug kwam, dit betreft alleen de 2.4 Ghz band, op de 5 Ghz stabiel.

Ik heb de router een default reset gegeven, alles opnieuw ingevoerd, nu is de verbinding stabiel alleen zit ik nu met het probleem dat alle telefoons geen verbinding kan maken met de router.
Meldingen zijn: opgeslagen en bij de andere, toegang tot netwerk ontzegd, mijn eneco tablet kan ook geen verbinding maken.
Ik heb alle instellingen geprobeerd die mogelijk zijn in mijn router, verandering van bandbreedte, een vast kanaal etc.
De router heeft de laatste firmware.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mvg,
Angelo.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Zou het zo (simpel) kunnen zijn dat je dezelfde netwerknaam gebruikt maar een ander wachtwoord? Kans dat de apparaten verbinding proberen te maken met het foute wachtwoord en hier geen heldere foutmelding over geven. Netwerk vergeten en opnieuw koppelen geprobeerd?

CISSP! Drop your encryption keys!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Verder mbt instabiliteit op 2.4GHz: ja, dat kan. 2.4GHz is erg gevoelig voor verstoringen, daarom dat je juist naar 5GHz wil. Dat kan zowel komen van andere WiFi-netwerken als van non-WiFi apparaten in zelfde band, van draadloze deurbellen en -camera's tot een microgolfoven. Duurzame oplossing is om bij vervanging van legacy 2.4GHz-only spul de harde eis te stellen dat de vervanger wel met 5GHz kan werken.

In de tussentijd kun je rommelen met kanalen, waardoor je tijdelijk betere verbinding kunt krijgen.

Verder geef je nul info over instellingen. De grootste fout die je kunt maken is om met 40MHz kanaalbreedte in de 2.4GHz te werken. Als je dat doet (zelf ingesteld of per default), schakel het terug nar 20MHz. Je wint dan 3dB signaal en halveert de kans op ruis (want helft kanaalbreedte) dus tenzij je helemaal alleen in een betonbunker op de hei zit wil je altijd 20MHz gebruiken op de 2.4GHz.

Oslik blyat! Oslik!

• respect!
Netwerk vergeten heb ik ook geprobeerd maar heeft niet geholpen.
De ssid's hebben 2 verschillende namen, wel met hetzelfde ww.
Er zijn geen veranderingen geweest binnenhuis.
De instellingen staan op default, ook heb ik het op 20Mhz gezet en een vast kanaal, geen succes. Ik zit met 3 mobieltjes die geen 5Ghz ondersteunen.
Ik ga als ik thuis ben firmware van merlin erop zetten, kijken of dat helpt.
Edit: ik kom er nu achter dat mijn zoon een dag ervoor een chromecast heeft gekocht en af toe zag ik een ssid langs komen, die mij niet bekend was, ik denk dat de guestmode aanstaat van de cc.

[ Voor 19% gewijzigd door respect! op 11-08-2017 11:08 ]

• respect!
Ik heb net van de cc de guestmode uitgeschakeld maar heeft niet geholpen.
Ook heb ik firmware erop gezet van merlin, niets heeft geholpen.
Net mijn oude router weer teruggezet en nu maakt alles weer verbinding op de 2.4 Ghz band?
Is mij Asus router dan defect?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 20:40
respect! schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:16:
Ik heb net van de cc de guestmode uitgeschakeld maar heeft niet geholpen.
Ook heb ik firmware erop gezet van merlin, niets heeft geholpen.
Net mijn oude router weer teruggezet en nu maakt alles weer verbinding op de 2.4 Ghz band?
Is mij Asus router dan defect?
Heb hetzelfde probleem en ook een Asus router. Ben erg benieuwd of je hier nog een oplossing voor hebt gevonden.

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-11 20:10
Hoeveel 2.4 Ghz wifi signialen zie je als je op je telefoon kijkt?

• respect!
@GroeneThee
Uiteindelijk bleek het aan mijn router te liggen, werd ook flink warm.
Bij mij viel het nog in de garantie, opgestuurd en een nieuwe terug gekregen en geen problemen meer.
Pagina: 1