Vraag

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 12:24
Mijn vraag

Hi mannen,
ik tast met het volgende in het duister .
Ik heb een Pioneer VSX 920 en had hiervoor een nieuwe Klipsch R-10SW subwoofer gekocht bij Coolblue.
Opzich geen spannende setup, ik denk nieuwe "speakers" dus laat de MCACC er opnieuw op los.
Zodat alle speakers naar behoren worden afgesteld.
Hij herkend wederom de speakers en aangesloten woofer. Laat het programma z'n werk doen en klaar. Zou je zeggen.

Nu komt het, ik doe me tv aan , reciever springt aan ... en wacht...... de woofer won't kick in..
Dacht misschien gebeurd er te weinig, zap door naar spotify.... en wederom niks.
Zet een film aan....en wederom weigert de woofer z'n diensten. Totdat ik gewoon de switch om gooi op AAN .
En de woofer speelt vrolijk de hele avond door , zonder centje pijn.

Dacht misschien ligt het aan de kabels?
Ik heb gekocht een nieuwe Oehbach subwoofer kabel, opzich geen meuk.. maar wederom geen geluid.
Koop nog een kabel, nu een van Monster ...wederom , weigert de woofer aan te springen op AUTO.

Ik denk check even de settings, misschien heeft pioneer de woofer zo geknepen, dat het geluid te zacht binnen komt.
Kijk de boel na , zie het staan op -10 DB.... hmm denk zet het voor de test even op 0DB.
ook dit haalt niks uit.....
Een hard reset gedaan op me reciever en wederom MCACC er op los gelaten ....no luck there.

Ik ben op moment door me ideeën heen...en krijg een beetje een punt hoofd ervan.
Dus sta open voor alle ideeën.... :'(

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1190774.jpg
...

Alle reacties

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

kraats

Ik rol

Ik gebruik zelf een splitter (van één tulp naar twee) om het signaal op beide ingangen van de sub te krijgen. Dan schakelt hij net iets makkelijker in. In principe is harder zetten op je receiver en iets zachter op je sub om 'm te laten inschakelen sowieso een goed idee

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:34
[verwijderd]

[ Voor 165% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:20 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Komt denk ik omdat ie in de receiver standaard op weergeven van alleen het LFE kanaal zal staan. Dat wordt alleen aangestuurd als je een discreet 5.1 signaal uitstuurt. Ff in je receiver je sub op LFE+main zetten zal al wel helpen. Of hoe die term bij Pioneer ook heet, ik heb een Denon ;)

Mijn Klipsch Sub-10 had exact het zelfde namelijk. En dan nog moet het signaal laag genoeg zijn wil ie hem oppakken. Kan dus zijn dat je nog wat inschakelvertraging ervaart ook. Ik heb het anders opgelost: master/slave stekkerdoos er tussen, receiver als master. En sub gewoon op altijd aan. Schakelt ie in en uit met de receiver. Ook handig voor de rest van je apparatuur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roberto538
kraats schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:59:
Ik gebruik zelf een splitter (van één tulp naar twee) om het signaal op beide ingangen van de sub te krijgen. Dan schakelt hij net iets makkelijker in. In principe is harder zetten op je receiver en iets zachter op je sub om 'm te laten inschakelen sowieso een goed idee
Ja deze tip heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen....is redelijk goedkope oplossing... om te proberen.
Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:07:
Op ON komt er wel geluid uit?

Overheen gelezen.

Misschien een DOA op dat circuit? Even een andere sub proberen indien die beschikbaar is? Of even de kabel aansluiten op het R kanaal?
Had dit ook geprobeerd, om even de boel in R te steken, bood helaas geen soelaas.
Wat daar integen wel gebeurde, is toen ik de kabel eruit trok, terwijl de boel 'speelde' hij wel even aan schoot op AUTO, maar na 15 min helaas weer uit schakelde.
Had hem daarna , maar weer op ON gezet.
The Eagle schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:19:
Komt denk ik omdat ie in de receiver standaard op weergeven van alleen het LFE kanaal zal staan. Dat wordt alleen aangestuurd als je een discreet 5.1 signaal uitstuurt. Ff in je receiver je sub op LFE+main zetten zal al wel helpen. Of hoe die term bij Pioneer ook heet, ik heb een Denon ;)

Mijn Klipsch Sub-10 had exact het zelfde namelijk. En dan nog moet het signaal laag genoeg zijn wil ie hem oppakken. Kan dus zijn dat je nog wat inschakelvertraging ervaart ook. Ik heb het anders opgelost: master/slave stekkerdoos er tussen, receiver als master. En sub gewoon op altijd aan. Schakelt ie in en uit met de receiver. Ook handig voor de rest van je apparatuur :)
Deze tip heb ik ook voor bij zien komen.... Alleen hoe dit dan heet op pioneer?? was al de instellingen nagelopen, maar kan deze niet vinden. :F

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
Deze handleiding op p46

"• Subwoofer – LFE signals and bass frequencies of channels set to SMALL are output from the subwoofer when YES is selected (see notes below). Choose the PLUS setting if you want the subwoofer to output bass sound continuously or you want deeper bass (the bass frequencies that would normally come out the front and center speakers are also routed to the subwoofer). If you did not connect a subwoofer choose NO (the bass frequencies are output from other speakers). "

http://www.pioneerelectro...atingInstructions0302.pdf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat dus. En dan nog eens MCACC draaien. Ik mag hopen dat ie dan de LFE instelling wel onthoudt. Standaard bij sub en inregelen met MCACC danwel Audissey is de gain op half en de cross vol open, want je wilt alles op je receiver afregelen qua volume en frequenties.

Nogmaals, hou er rekening mee dat er eerst een lage tonen signaal naar de sub moet voordat ie aangaat. Dus dan gaat het nog steeds niet meteen.
Nou wil je sowieso inregelen en afstemmen met LFE plus en MCACC, maar dan nog zou ik ff een master/slave doos halen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roberto538
@biomass ja ok, dit had ik dan wel weer voorbij zien komen, maar ...............

Ik had begrepen dat als je de speakers op LARGE zet, de surround speakers dan ook de bass tot zich gaan nemen.
En de woofer dan in samenhang met de speakers bass gaan weergeven.

Daarnaast zie je ook staan bij de Notice in de handleiding...dat de boel op LARGE te zetten.
Dit ook kan resulteren in slechtere bass weergaven. omdat de crossover nu 'gedeeld' gaat worden over de speakers en woofer .
En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling... heb (helaas)nog geen Zuilen staan.
speelt nu nog op simpele Pioneer Surround (s- cr50) melkpak speakertjes .
de rest wel klipsch... center en Rear surround... nu nog sparen voor goeie zuilen
Anders had ik dit meteen geprobeerd .

PS: heb meteen even zo splitter besteld. Kijken of dit misschien soelaas bied.
Als de woofer op Zowel links als rechts aangestuurd gaat worden. hij wel wakker word.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto538 op 10-08-2017 20:04 ]

• biomass
Roberto538 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:02:
@biomass ja ok, dit had ik dan wel weer voorbij zien komen, maar ...............

Ik had begrepen dat als je de speakers op LARGE zet, de surround speakers dan ook de bass tot zich gaan nemen.
En de woofer dan in samenhang met de speakers bass gaan weergeven.

Daarnaast zie je ook staan bij de Notice in de handleiding...dat de boel op LARGE te zetten.
Dit ook kan resulteren in slechtere bass weergaven. omdat de crossover nu 'gedeeld' gaat worden over de speakers en woofer .
En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling... heb (helaas)nog geen Zuilen staan.
de rest wel klipsch... center en Rear surround... nu nog sparen voor goeie zuilen

PS: heb meteen even zo splitter besteld. Kijken of dit misschien soelaas bied.
Als de woofer op Zowel links als rechts aangestuurd gaat worden. hij wel wakker word.
Ik heb zelf (nog) geen 5.1 set, maar ben me wel aan het orienteren op een nieuwe receiver. Een nieuwe 5.1 die ook 2.0 lijkt me wel wat. Dus ik ben zelf op vergelijkend warenonderzoek uit...

Op p 37 staat nog wat over ALC ( kun je proberen, zoals @The Eagle al aangaf):
"When you select STEREO you will hear the source through just the front left and right speakers (and possibly your subwoofer depending on your speaker settings). Dolby Digital and DTS multichannel sources are downmixed to stereo. In the Auto level control stereo mode (ALC), this unit equalizes playback sound levels if each sound level varies with the music source recorded in a portable audio player."

Volgens de handleiding reset MCACC al je speaker settings

• Roberto538
@biomass ja precies.... zodra ik MCACC gebruik, stelt ie automatisch me speakers in.
Ik denk dat ie aan de hand van volume output / Frequenties misschien kan aan 'horen'
Of het LARGE of small speakers betreft
En merkt ook op , of er speakers niet aanwezig zijn...of zelfs verkeerd aan gesloten.
Bleek ik ook eens keer te hebben gedaan, had ik plus min omgedraaid... detecteerde hij ook zelfs

Heb de instelling op moment zo staan :

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/298490/sbfPYVzm.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto538 op 10-08-2017 20:24 ]

• biomass
Roberto538 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:02:
Daarover staat dat je de front speakers desnoods kunt bypassen.
If you can’t get good results, listen to the bass response with it set to PLUS and YES or the front speakers set to LARGE and SMALL alternatively and let your ears judge which sounds best. If you’re having problems, the easiest option is to route all the bass sounds to the subwoofer by selecting SMALL for the front speakers.

En zoals @kraats al zei, je zou nog de gain van de subwoofer lager kunnen zetten en de channel level van je subwoofer kunnen aanpassen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
Dat ziet er niet heel verkeerd uit. Die 150 Hz in combinatie met kleine speakers kan zeker kloppen. Dat de subwoofer dan niet aanspringt is wel apart aangezien je tonen onder de 150 Hz best snel aantikt en de subwoofer dus signaal hoort te krijgen. De instellingen in de receiver zetten op LFE + Main, Double Bass of hoe het heet bij Pioneer gaat daar geen verschil in brengen.

Gaat de subwoofer wel aan als je het volume op de receiver verhoogt? Dan ligt het aan het ingangssignaal wat mogelijk te laag is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Roberto538
FeaR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:48:
[...]

Dat ziet er niet heel verkeerd uit. Die 150 Hz in combinatie met kleine speakers kan zeker kloppen. Dat de subwoofer dan niet aanspringt is wel apart aangezien je tonen onder de 150 Hz best snel aantikt en de subwoofer dus signaal hoort te krijgen. De instellingen in de receiver zetten op LFE + Main, Double Bass of hoe het heet bij Pioneer gaat daar geen verschil in brengen.

Gaat de subwoofer wel aan als je het volume op de receiver verhoogt? Dan ligt het aan het ingangssignaal wat mogelijk te laag is.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/298501/1hSefrZL.jpg

Zoals je ziet bij het gemarkeerde , hij geeft wel aan , dat wel degelijk LFE geluid aanwezig is.
Wat dus me subwoofer dus zou moeten activeren/ weer geven .

Me woofer stond op - 8DB nu....dit opgeschroefd naar 0 DB . ook dan schiet hij niet aan.
Ook niet als ik het volume verhoog op me Reciever zelf.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/298502/GS8MMkMK.jpg

Dus zolang ik niet , zelf even de woofer op ON zet, doet hij niks.
Staat de boel ON, speelt hij perfect...niet te zacht niet te hard...gewoon zoals het hoort.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Je kan proberen de gain op de sub nog lager te zetten 20% ofzo, en opnieuw inmeten de versterker zal dan meer signaal naar de sub moeten sturen.
Maar als je dat zelf al op 0 db hebt gehad betwijfel ik wel of dat nog wat uithaalt.

• FeaR
Roberto538 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:08:
[...]
Zoals je ziet bij het gemarkeerde , hij geeft wel aan , dat wel degelijk LFE geluid aanwezig is.
Wat dus me subwoofer dus zou moeten activeren/ weer geven .
Met een crossover van 150 Hz zou er niet eens een LFE kanaal hoeven te zijn. Door de hoge crossover zou de subwoofer sowieso wel aan moeten springen.
Me woofer stond op - 8DB nu....dit opgeschroefd naar 0 DB . ook dan schiet hij niet aan.
Ook niet als ik het volume verhoog op me Reciever zelf.
Heb je nog andere settings in de receiver met betrekking tot de subwoofer? Ik zou eens alles omhoog of op de max zetten om ze snel mogelijk signaal naar de subwoofer te sturen. Mocht dat werken dan kan je dat eventueel compenseren met de gain op de subwoofer zelf. Als het dan nog niet werkt dan ga ik toch de subwoofer verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Kan het zijn dat je subwoofer op ON moet staan tijdens het draaien van MCACC? Dan weet je zeker dat de Pioneer je subwoofer zou moeten kunnen terughoren in de akoestische test?

Crossposting? ... https://community.klipsch...h-subwoofer-wont-turn-on/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
biomass schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:19:
Kan het zijn dat je subwoofer op ON moet staan tijdens het draaien van MCACC? Dan weet je zeker dat de Pioneer je subwoofer zou moeten kunnen terughoren in de akoestische test?

Crossposting? ... https://community.klipsch...h-subwoofer-wont-turn-on/ 8)
Dat sowieso , als ik em niet op ON zet, komt er weinig leven uit de woofer .

En idd cross posting. :9 hoopte daar misschien ook een verlossend antwoord op Klipsch zelf te krijgen....maar helaas 8)7 :+ ..

EDIT UPDATE :
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/299071/5Bi076Ya.jpg

Zojuist splitter er tussen gezet, helaas mocht dit niet baten.
Toen nog maar even de instellingen in gedoken, om dan maar de speakers op LARGE te zetten en SW op PLUS.
Ook dit deed de woofer niet aanschakelen , ik baal hier echt van.

Kan helaas niet testen met me vorige Pioneer woofer , aangezien deze ook al met aan en uit schakelaar werkte.
Was ook een van de overwegingspunten, om überhaupt te kiezen voor een andere woofer.
zodat deze normaal gewoon automatisch aan springt en ook nog eens een stapje groter is .
Ging van 8"naar 10 " .

De woofer opzich speelt , als die op ON staat gewoon goed. maar dit is toch wel klein irritatie puntje.
zeker omdat de woofer net 3½ maand oud is en nog garantie heb.
En naar mijn mening , dit gewoon moet werken...
Dus zal het opnieuw gaan neer leggen bij Cool blue. die inmiddels dit draadje ook aan mee volgen was.
Inmiddels dik 100 euro verder aan extra , tevergeefs aangeschafte kabels. en vele uren uitproberen.

Lastig ....lastig

[ Voor 47% gewijzigd door Roberto538 op 11-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 17:14
Jammer dat je het probleem bij de kabels hebt gezocht vóórdat je dit topic startte, want dan hadden we je €100,- kunnen besparen.

Verder zijn alle mogelijke opties wel aangedragen. De sub werkt als hij aan staat, dus het is niet dat er geen signaal heen gaat. Je hebt het inkomende signaal ook al versterkt door die splitter (hoewel ik niet zeker weet of dat wel een boost geeft bij een enkele output aan de receiver kant, klinkt niet logisch namelijk) en door het subwoofer kanaal te versterken in de receiver. Beiden hebben geen oplossing geboden.

De beste optie op dit moment lijkt mij om de sub en de aankoopbon mee naar cool-blue te nemen (als deze in de buurt zit) en de sub hier even te testen. Of neem de sub even mee naar een vriend die ook een receiver heeft. Dan kun je het ook eens testen op een andere receiver.

Wil je echt nog eerst zeker weten of het aan de sub ligt, dan zou je nog de sub kunnen aansluiten op je telefoon bijvoorbeeld, dan heb je wel weer zo'n adapter nodig van tulp naar rca. (Ik zou dan wel even een crossover op de sub instellen, ik heb zelf eens een hogere frequentie door de sub laten weergeven en weet niet of dat voor langere tijd zo goed is, lijkt me niet omdat een sub er niet voor gemaakt is). Als de sub dan ook niet aanspringt, kun je iig de receiver uitsluiten (wat in mijn ogen eigenlijk al vrij zeker is).

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LA-384 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:28:
... (hoewel ik niet zeker weet of dat wel een boost geeft bij een enkele output aan de receiver kant, klinkt niet logisch namelijk)...
Het signaal vanaf de subwoofer is mono, maar door de subwoofer met een Y-kabel aan te sluiten biedt je wel het signaal twee keer aan waardoor de subwoofer dus meer signaal krijgt. Door de Y-splitter te gebruiken krijg je dan ook een boost in het volume. Hoe veel hangt af van waar je naar kijkt. Sommigen komen met +3 dB en andere weer met +6 dB, maar het is maar net waar je naar kijk: power of voltage. Al kwam ik ook ergens een +4 dB tegen die ik dan niet kan verklaren. Het is sowieso een boost omdat je één signaal (sub is mono) twee keer aanbiedt aan de subwoofer. Hoe dan ook, je bereikt hetzelfde door de subwoofer handmatig te verhogen met de volumeknop dan wel in de receiver. Het is niet dat de subwoofer nu boven zijn x-max gaat spelen doordat de Y-adapter een boost geeft.

Verder ben ik nu ook wel op het punt te denken dat de subwoofer niet helemaal lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FeaR schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:33:
Het signaal vanaf de subwoofer is mono, maar door de subwoofer met een Y-kabel aan te sluiten biedt je wel het signaal twee keer aan waardoor de subwoofer dus meer signaal krijgt. Door de Y-splitter te gebruiken krijg je dan ook een boost in het volume. Hoe veel hangt af van waar je naar kijkt.
Maar dat is dus waar ik over twijfel. Het signaal wordt wel 2x aangeboden, maar wordt ook van tevoren gesplitst. Ik ben nog steeds niet thuis in de eenheden, maar laat ik even water als voorbeeld nemen.

Als je een buis hebt waar 3 liter water per minuut door stroomt en je splitst deze buis in twee, dan wordt dat niet ineens 6 liter water per minuut, maar wordt het 2x 1,5 liter per minuut in de buizen na de splitsing.

Is het bij het subwoofer kanaal niet net zo? Of gaat er dan ineens een sterker signaal lopen vanaf de receiver. Zover ik weet heeft volume te maken met hoeveel vermogen er wordt afgegeven aan de speaker. Nou is dat bij een lijn-signaal maar heel weinig (want niet versterkt), maar volgens mij nog steeds een bepaald vermogen.

Blijft het uitgestuurde vermogen van de receiver niet gelijk?

Edit:
Ik heb het toch maar eens zelf getest en het klopt toch wel. Mijn opstelling;
A: mono subwoofer kabel van receiver naar R ingang Sub
B: mono subwoofer kabel naar splitter - van splitter stereo kabel naar R + L ingangen op sub

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XcxU34e.jpg
Laten we zeggen dat het een boost van 6db betreft (verschil is 5,5 - 6,3db)

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Van wat ik begrepen heb (soms duizelen de getallen mij ook...):
De denkfout zit hem in het feit dat je het signaal niet splitst. Het is niet dat je - laten we voor het gemak de waarde "10" nemen - van 1 x 10 naar 2 x 5 gaat, je gaat van 1 x 10 naar 2 x 10. De subwoofer krijgt namelijk twee keer signaal en niet twee keer een half. Dat is ook de reden dat de tip met de Y-adapter vaak wordt gegeven als een subwoofer lastig uit slaapstand komt, met een simpele kabel verhoog je het ingangssignaal. Wat jij met je test hebt gemeten is dan weer het uitgangssignaal (wat ook hoger is en je dus wat terug moet zetten op de subwoofer om de originele waarde gelijk te houden).

Edit:
In dit draadje staat een mooie post met uitleg

[ Voor 50% gewijzigd door FeaR op 12-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FeaR schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:02:
De subwoofer krijgt namelijk twee keer signaal en niet twee keer een half.
Dat was dus wel mijn gedachte. Als je het signaal vanuit de receiver verhoogd, verhoog je volgens mij het voltage. Maar dit voltage blijft dus gelijk, ongeachte hoe vaak het gesplitst wordt? Moet er dan niet iets anders zijn wat mee veranderd om toch een gelijk output-signaal te krijgen voor beide gesplitste signalen? Stroom of weerstand bijvoorbeeld?

Bij het versterkte signaal werkt het namelijk toch wel zo? 2 speakers op 1 terminal betekent een halvering van de weerstand en daarmee lagere output (volume) bij gelijk vermogen of meer vermogen bij gelijke output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
LA-384 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:28:

De beste optie op dit moment lijkt mij om de sub en de aankoopbon mee naar cool-blue te nemen (als deze in de buurt zit) en de sub hier even te testen. Of neem de sub even mee naar een vriend die ook een receiver heeft. Dan kun je het ook eens testen op een andere receiver.

Wil je echt nog eerst zeker weten of het aan de sub ligt, dan zou je nog de sub kunnen aansluiten op je telefoon bijvoorbeeld, dan heb je wel weer zo'n adapter nodig van tulp naar rca. (Ik zou dan wel even een crossover op de sub instellen, ik heb zelf eens een hogere frequentie door de sub laten weergeven en weet niet of dat voor langere tijd zo goed is, lijkt me niet omdat een sub er niet voor gemaakt is). Als de sub dan ook niet aanspringt, kun je iig de receiver uitsluiten (wat in mijn ogen eigenlijk al vrij zeker is).
De telefoon gedeelte zou ik nog kunne proberen , zo jack naar RCA kabel heb ik wel liggen.
Gebruik ik namelijk ook wel eens met draaien haha.
Maar wat je zegt, of dit dan wel goed is? wil em niet kapot maken... zover die dit niet al is ...soort van :+
Oh wacht fuck , dit kan niet....heb een iphone 7 ...geen koptelefoon uitgang 8)7

Daarnaast al contact gehad met Coolblue , daarbij ook de vraag neergelegd. of ik hem evt langs kon brengen .
Niet eens zo zeer, dat ik dan verwacht dat meteen gekeken word, maar meer dat ie veilig aan komt.
Want heb die grote doos natuurlijk al weggegooid ervan.
Zie maar eens zo grote doos te regelen bij de supermarkt , en dan nog schuim regelen voor er om heen,
lijkt mij niet dat dit dan goed komt... zonder de nodige bescherming .
Maar goed , dit was niet mogelijk, moet hem verplicht op sturen. en na ontvangst zou dit 2 a 3 weken duren .
Dit lijkt me volgens mij de gebruikelijk termijn, voor reparatie...
Zit nu even in dubio... maar gewoon aan laten . een verlengsnoer met afstandbed kopen?
Of gewoon maar manier verzinnen deze alsnog op te sturen naar Coolblue

Zover super bedankt voor aandragen van de nodige suggesties...sommige waar ik helemaal niet bij stil stond.
wederom nog leerzaam ook eens haha :9

EDIT : Zojuist me ipad air erop gezet dmv jack > Rca kabel met spotify...
Drukte play.... en na een seconde sprong deze toch aan in auto stand.
Betekend dit dan, toch dat me Reciever roet in eten gooit , op een of andere manier??? -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto538 op 12-08-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hm, dat is onverwacht idd. Ik zou dan toch adviseren eens bij vrienden/familie te proberen. Of andere receiver bij de Klipsch, of andere sub op de pioneer.

Had je bij de test met de ipad ook de crossover op de sub aangepast? Indien ja, zet die dan eens net niet op LFE. Dit zou voor de prestaties niets uit moeten maken omdat de crossover op de receiver hier ver onder ligt en het beetje signaal boven de 80hz niet echt afgekapt wordt door de crossover op de sub lijkt mij. Het zou kunnen (zeker wanneer de knop "klikt" als je em op LFE zet) dat er een ander circuit o.i.d. wordt ingeschakeld in de sub zelf.

Wat is eigenlijk de reden waarom je de sub niet constant aan wil laten staan? Veel stroom zal het niet verbruiken. Aan de andere kant, hoeveel moeite is het om de sub even aan en uit te zetten? Ik doe dat zelf ook altijd (mijn subs gaan niet automatisch aan of uit), maar ik kijk ook niet elke dag content waar een sub bij nodig is.

Een alternatief is al genoemd, bijvoorbeeld zo'n master/slave stekkerdoos. Ik heb er een bij m'n pc en dat werkt echt zeer prettig. Je zet bijvoorbeeld je receiver in de master-aansluiting en de overige dingen in de slave aansluitingen. Er zijn ook stekkerdozen met 1 of meerdere "altijd-aan" aansluitingen, die staan los van de master-slave opzet en zijn handig voor apparaten die je ook wel eens afzonderlijk aan wil hebben. Je kunt de drempelwaarde afstellen met een draaiknop indien nodig. Als het goed werkt krijgen de slave-aansluitingen stroom als de receiver aan gaat en wordt dit afgekapt als de receiver uit gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
LA-384 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:14:

Had je bij de test met de ipad ook de crossover op de sub aangepast? Indien ja, zet die dan eens net niet op LFE. Dit zou voor de prestaties niets uit moeten maken omdat de crossover op de receiver hier ver onder ligt en het beetje signaal boven de 80hz niet echt afgekapt wordt door de crossover op de sub lijkt mij. Het zou kunnen (zeker wanneer de knop "klikt" als je em op LFE zet) dat er een ander circuit o.i.d. wordt ingeschakeld in de sub zelf.
Had voor de test met ipad , eigenlijk niets aan de instelling aan gepast op de woofer .
Deze had ik nog laten staan op LFE , waar die eigenlijk vanaf begin al op stond.

De reden dat ik em uit wil hebben , is dat als ik em aan laat staan. ik soms geluid hoor uit de woofer.
soort ploppen...maar zachtjes

Terwijl alles gewoon uit staat ?? Dus geen reciever of tv. Aangezien zodra ik me tv aan zet deze middels CEC altijd meteen ook aan zet.
Kijk alle content over me speakers mee zeg maar.
Nu had ik gelezen op het klipsch forum...dat er iets zou kunnen zijn met een zgn Earth loop ofzo.
Want inprincipe , zou de woofer geen geluid moeten geven...als er niets aan staat.
Maar zo zogenoemde slave master verlengsnoer, is misschien wel een idee.
Waar kan je dit evt aanschaffen, werkt dit met een remote dan ofzo?

En je heb eigenlijk ook wel gelijk, waarom niet gewoon aan uit zetten.... Maar kon het niet uitstaan ,waarom het niet gewoon werkt hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Brennenstuhl is een bekende fabrikant van dergelijke stekkerdozen. Deze vind je op conrad.nl, maar ook bij de lokale bouwmarkt. In elk geval praxis, gamma en hornbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 20:33
Master slave contactdoos is prima oplossing heb dat hier ook.
De werking is dat je versterker/receiver in het master contact gestoken word en de sub in de slave,
wanneer de versterker aangaat detecteert het master contact dit en zal het slave contact aanschakelen en daarmee ook je sub.

Voor wat het ploppende geluid aangaat, dit zou niet mogen misschien de sub eens aanzetten zonder aangesloten kabel en eens luisteren of het dan nog gebeurd. Als het dan nog voorkomt is er waarschijnlijk wel wat mis met de sub evenals het niet goed detecteren van een audio signaal op de LFE ingang niet klopt.

Collectie

Pagina: 1