Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Sharepoint]Word -> Save as dialog | Aanpassen van doelen

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Wanneer je een nieuw Office document aanmaakt en deze wilt opslaan naar Sharepoint (O365), krijg je standaard alle site inhoud van je tenant (bijv) Contoso te zien.

Het save as dialog form verwijst dan dus naar -> https://contoso.sharepoint.com

In je scherm zie je alle aangemaakt documentbibliotheken en sites en werkruimten.

Mijn vragen:
1. Is het mogelijk om een link toe te voegen naar een andere sitecollection. Wij maken gebruik van https://contoso.sharepoint.com/sites/projects. Daaronder hangen weer verschillende subsites

Als we handmatig in de Save_As dialog de URL van deze sitecollection invoeren komen we in de juiste locatie. Tav gebruikersgemak wil ik hier een link hebben.

2. Kan ik items verbergen die je hier ziet? Bijvoorbeeld sommige links zoals siteactiva

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:07
1) Nee dat is niet 1-2-3 mogelijk, wel kun je op de plek waar je het wilt opslaan natuurlijk beginnen met het maken van het document, via de knop Nieuw document. Dan wordt die locatie onthouden en zul je daar direct kunnen opslaan (ook als je deze wilt opslaan via Opslaan Als)

2) Zaken waar je geen rechten toe hebt zijn niet zichtbaar. Echter wil je niet dat bijvoorbeeld Site activa worden verborgen doormiddel van rechten, aangezien daar vaak bestanden in staan voor bijvoorbeeld de opmaak van je site.
Het is net als in Windows: ondanks dat jij misschien maar 2 mapjes gebruikt op een file share, zie je alsnog de andere 20 omdat je daar ook bepaalde rechten hebt....

• Cai
Heb jij enig idee hoe de save as dialog wordt opgebouwd? Via de content op die locatie of door middel van bijvoorbeeld een XML?

Dit moet toch te tweaken zijn? Desnoods door een link pagina toe te voegen naar ./sites/projects?

• Neal
Op de locatie. Wat er eigenlijk gebeurd is volgens mij een soort webpage ingeladen wordt.
Tweaken kan vast, maar niet met Online ;)

• Cai
Dat vraag ik mij dus af. Je kunt namelijk via webdav gewoon bij alle bronbestanden. Referentiemateriaal vind ik echter vrijwel niet

• Neal
Klopt maar je kunt niet bij DIE bronbestanden ;) dat zijn dermate systeem bestanden dat je bij de server versie afgeraden wordt om eraan te zitten, en bij Online kom je er al helemaal niet bij...
Pagina: 1