Is er een manier om mijn GPU te uppen ?(laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Vraag

• PotatoBagz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-11-2021
Hai , dus zoals jullie zien wil ik jullie iets vragen over mijn laptop. Is er een manier om mijn gpu te uppen ? Er is sws een manier om een cpu te uppen maar ik weet niks af van de gpu..
Mijn laptop : Medion Akoya e6239 .
Btw , zijn de cpu's van de laptops het zelfde als die van de dekstops?

Alle reacties

Verwijderd

nee, en nee.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:46
Nee, Er zit sowieso al geen GPU in de Laptop en meestal kun je die niet eens vervangen.

CPU zelfde verhaal. Als die al niet vast gesoldeerd is gaat de koeling een zwaardere CPU niet trekken. En nee die zijn niet hetzelfde als van desktops. Het enige wat te upgraden is is het RAM of de harde schijf.

• PotatoBagz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-11-2021
Wel , over de cpu moet je niet gaan klagen want die kan ik ez uppen mijn fan kan dat overleven

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 18:34
Je CPU is een BGA. (ball grid array). Die zit dus gesoldeerd en heeft een gpu ingebakken. Dus helaas je kan niets upgraden.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:37
Hang er een SSD in als je toch iets van snelheidverbetering wilt zien. Zaken zullen heel wat sneller starten! Meer FPS etc zul je er echter niet mee uithalen helaas...

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
PotatoBagz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:20:
Wel , over de cpu moet je niet gaan klagen want die kan ik ez uppen mijn fan kan dat overleven
Zou BGA niet 'ez uppen' noemen ;) SSD erin, misschien nog een geheugenupgrade (geen idee wat erin zit) en gaan sparen voor een nieuwe laptop of gewoon een desktop.

Overigens zijn laptop CPU's op geen enkele manier compatible met desktop CPU's, die zijn niet verwisselbaar met elkaar. Er zijn wel een paar 'laptops' waar het kan omdat er een desktop moederbord in zit maar die dingen kosten sowieso al duizenden euro's...

Fixing things to the breaking point...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT PotatoBagz :)

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je de moeite doet om zelf op te zoeken wat je kunt, en om dat een fatsoenlijke (en leesbare) topicstart in elkaar te klussen waar je uitlegt wat je vraag is, hoe je gezocht hebt en waar je dan vastloopt.

Dat hoeft geen literair epistel te worden, maar "Is er een manier om mijn GPU te uppen ?" zonder eigen zoekwerk is met de pet ernaar gooien. Daarom sluit ik dit topic.

Voor de volgende keer leesvoer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.