Toon posts:

[apache] - .htaccess met EasyPHP

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een bekend pakketje: EasyPHP, met apache, php en mysql. Makkelijk voor onder Windows9x.

Ik kan er (bijna) alles mee, maar er zijn een paar dingen die niet willen lukken, en dat heeft te maken met het .htaccess bestand. Deze schijnt ie niet te verwerken op de goede manier. Wil ik een directory afsluiten, geeft ie wel het wachtwoordschermpje weer, maar accepteerd de goede invoer niet. Ook ErrorDocument wil ie maar niet verwerken.

Moet ik het bestandje nog chmodden ofzo? Hoe dan? Of is het een heel ander probleem?

}:O

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 13:08 schreef lemmie het volgende:
Wellicht een bekend pakketje: EasyPHP, met apache, php en mysql. Makkelijk voor onder Windows9x.

Ik kan er (bijna) alles mee, maar er zijn een paar dingen die niet willen lukken, en dat heeft te maken met het .htaccess bestand. Deze schijnt ie niet te verwerken op de goede manier. Wil ik een directory afsluiten, geeft ie wel het wachtwoordschermpje weer, maar accepteerd de goede invoer niet. Ook ErrorDocument wil ie maar niet verwerken.

Moet ik het bestandje nog chmodden ofzo? Hoe dan? Of is het een heel ander probleem?

}:O
ten eerste : chmodden kan niet op windows, das echt iets van *nix. Ik denk zelfs dat het helemaal niet mogelijk is om een htaccess
te maken. Er zal ook htpasswd aanwezig moeten zijn die de encrypted password in zich heeft. Dus je hebt zelfs nog iets nodig dat de password encrypted maakt. Mischien kan het door op een *nix bak hetzelfde password aan te maken de htpasswd te kopieren.

Verwijderd

Je kan zeker weten wel een .htaccess document aanleggen op windhoos... een collega van mij heeft dat ook gedaan met zijn winnt bak die in de serverruimte hangt. FF kijken of ik de docu/email's nog terug kan vinden ;)

Verwijderd

lemmie: Er zijn een paar dingen die niet willen lukken, en dat heeft te maken met het .htaccess bestand. Deze schijnt ie niet te verwerken op de goede manier. Wil ik een directory afsluiten, geeft ie wel het wachtwoordschermpje weer, maar accepteerd de goede invoer niet.

Dus hij verwerkt die .htaccess wel (anders gaf hij dat pop-up scherm niet).
Is je .htaccess bestand wel goed qua syntax?

Ook ErrorDocument wil ie maar niet verwerken.

En jouw syntax is?

chmod op Windows is een interessant concept (als in: kan niet en hoeft niet).

Verwijderd

Topicstarter
Nah, dat van dit chmodden is me nu wel duidelijk :), en bedankt he!

ErrorDocument 404 /data/error/404.htm

.htpasswd had ik (natuurlijk) wel aangemaakt, met, u raadt het al, htpasswd.

Dus als die docu's en emails weer teruggevonden zijn, hoor ik da graag!

:7

Verwijderd

lemmie:
code:
1
ErrorDocument 404 /data/error/404.htm

Laat me raden: je bekijkt dit met IE en ziet de standaard IE pagina? (Zit hem in je IE instellingen.)

.htpasswd had ik (natuurlijk) wel aangemaakt, met, u raadt het al, htpasswd.

En hoe ziet je .htaccess er verder uit?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, Netscape. Ehh, verder heeft ie gewoon de gangbare argumenten voor het aanmaken van een beveiligde dir, zoals require valid-user enzovoorts.

Verwijderd

lemmie: Nope, Netscape.

En wat gaat er fout? :?

Verder heeft ie gewoon de gangbare argumenten voor het aanmaken van een beveiligde dir, zoals require valid-user enzovoorts.

Dan zal het wel om de 'gangbare' redenen niet werken. * Zucht

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
Je werkt met Windows dus... Daarin moet je de wachtwoorden dus niet (!) encrypted opslaan, ik weet niet of je dat wel doet.
Ik heb hier de boel ook opgezet via EasyPHP, en mijn .htpasswd ziet er bv. uit als volgt:
Jantje:pindakaas
Marietje:agassi
Keesje:yoyoyo
Je ErrorDocument-syntax werkt bij mij wel prima. Voor de volledigheid, mijn .htaccess is dan weer als volgt:
AuthUserFile "C:/EasyPHP/secure/.htpasswd"
AuthGroupFile "C:/EasyPHP/secure/.htgroup"
AuthName EnterPassword
AuthType Basic

<Limit GET>
require group users
</Limit>

ErrorDocument 404 /404.html

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Topicstarter
1. Wat zou nou het probleem zijn? Dat ik mijn foutpagina niet te zien krijg dus.

2. En wat zijn dat dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
JUISTEMM!!!

Kijk, dat was dus de fout, ik sloeg ze encrypted op. Hartelijk dank, dáár kan ik tenminste wat mee.

Die Errordocumenten los ik nog wel eens op. Het belangrijkste is nu geregeld.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09

xshredx

Op zondag 08 juli 2001 13:52 schreef Anders het volgende:
Je werkt met Windows dus... Daarin moet je de wachtwoorden dus niet (!) encrypted opslaan, ik weet niet of je dat wel doet.
Ik heb hier de boel ook opgezet via EasyPHP, en mijn .htpasswd ziet er bv. uit als volgt:
[..]

Je ErrorDocument-syntax werkt bij mij wel prima. Voor de volledigheid, mijn .htaccess is dan weer als volgt:
[..]
waarom zou je onder windows geen geëncrypteerde paswoorden in je .htpasswd kunnen zetten??
mijn .htpasswd ziet er zo uit:
smr:$apr1$WD2.....$kh2G579ChmAyFP5Hp39SH0
gewoon standaard md5...
ik heb nusphere geïnstalleerd, maar als je htpasswd programma niet hebt kun je windows versie halen op apache.org
en dan gewoon zoals in de helppagina's staat je paswoord file maken:: ik heb enkele keren moeten proberen, maar ik denk dat de oplossing was een absoluut pad gebruiken

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
waarom zou je onder windows geen geëncrypteerde paswoorden in je .htpasswd kunnen zetten??
Je hebt gelijk, het kan inderdaad vanaf Apache 1.3.4. In eerdere versies kon het niet: In all current releases of Apache for Windows, passwords in .htpasswd files are stored unencrypted. This is because Windows does not contain a standard function for encrypting strings (on Unix, the crypt() function does this).

Aangezien EasyPHP de 1.3.20-versie van Apache bevat, zullen encrypted passwords er niet mee werken.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op zondag 08 juli 2001 17:05 schreef Anders het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het kan inderdaad vanaf Apache 1.3.4. In eerdere versies kon het niet: In all current releases of Apache for Windows, passwords in .htpasswd files are stored unencrypted. This is because Windows does not contain a standard function for encrypting strings (on Unix, the crypt() function does this).

Aangezien EasyPHP de 1.3.20-versie van Apache bevat, zullen encrypted passwords er niet mee werken.
Je spreekt je eigen tegen 1.3.20 is nieuwer als 1.3.4 dus het zou gewoon moeten werken onder windows.
Sterker nog......het werkt ook gewoon
Pagina: 1