Videokaart upgrade mogelijk? Steam In-Home Streaming.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek?
Componenten in mijn PC te upgraden om o.a. de nieuwe Wolfenstein 2 te spelen.

Wat is je budget?
+/- 200EUR

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vandaag heb ik:
- Crucial 2x8GB, DDR3, PC12800, CL8, Ballistix Tactical
- Gigabyte H87M-HD3 iH87, SATA600 RAID, USB3.0
- Intel Haswell Core i5 4670 3.40GHz 6MB Box
- 660Ti ASUS OC ...
- 24" 1080p LCD

Ik speel met het idee om:
Meer te gaan spelen via Steam In-Home Streaming op mijn 27" iMac.
Settings op high, vlot beeld (niet overdreven want ik speel nooit online.

Verwijderd

Wat heb je zelf gevonden? categorie: Videokaarten of gebruikt categorie: Videokaarten

• poing
  • Niet online
Helemaal niets en de links die je me gaf gaan enkel over welke kaart hoeveel kost, in welke winkel. Er staat niets over welke kaart bij mijn huidig systeem en wensen past, als dat al mogelijk is binnen budget of met mijn huidig systeem.

Verwijderd

Dan ga je onderzoek doen. Pak de eerste de beste kaart die je in de lijst tegen komt en ga daarvan reviews en benchmarks opzoeken. Er is van elk type kaart genoeg te vinden op het www.
De systeemeisen van jouw game zijn ook heel eenvoudig te vinden.

• poing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:14:
Dan ga je onderzoek doen. Pak de eerste de beste kaart die je in de lijst tegen komt en ga daarvan reviews en benchmarks opzoeken. Er is van elk type kaart genoeg te vinden op het www.
De systeemeisen van jouw game zijn ook heel eenvoudig te vinden.
Over een ouder systeem (4+) met een recente kaart bestaat bijzonder weinig (geen) informatie. Je kan na lang zoeken hoogstens een ruw idee hebben en die vergelijken met de specificaties. Daarboven komt er nog de complexiteit dat mijn CPU misschien de compressie niet snel genoeg kan doen voor Steam Streaming in combinatie met een snellere kaart dan de 660ti.

Daarom meld ik mij voor advies op het forum "componenten aankoop advies", waar mensen met kennis terzake zitten en gelijkaardige ervaringen opgedaan hebben (zoals mezelf, toen ik tijd had en kinderloos was).

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Steam In Home Streaming verandert de systeem vereisten niet echt, encoding van de video kan met de GPU, die moet daar weinig moeite in steken. De CPU zou er dus geen extra problemen mee moeten hebben.

Van Wolfenstein 2 zijn nog geen systeemvereisten bekend, maar zal wel iets van een RX 580 of GTX 1060 om vlot op 1080p te kunnen spelen. Je budget is 200 euro dus dan kijk je eerder naar een RX 570 maar die zijn nauwelijks leverbaar aan een normale prijs, Nvidia heeft daar tegenover de GTX 1060 3GB maar die kost iets meer.

Om op de native resolutie van je iMac te kunnen spelen (1440p of 5K? Welke 27" iMac heb je precies) heb je wel een veel zwaardere GPU nodig. Ik vraag me af of een GTX 1080 Ti voor 5K zou volstaan, daarvoor is momenteel niet genoeg informatie over Wolfenstein 2. Maar voor In Home Streaming zou ik het beperken tot 1080p.

Je zegt dat er over een "ouder" systeem icm met een recente videokaart weinig te vinden is, maar een nieuwe Core i5 7600 is in de meeste gevallen maar net iets sneller dan je 4670, dus uit de meeste reviews kun je wel je conclusies trekken. Zo heel specifiek is je vraag ook niet, je noemt één game die nog maanden niet uit is en je bent vaag over de gebruikte client, Apple maakt al sinds 2009 27" iMacs.
Pagina: 1