Toon posts:

ADSL met USb-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb er niet om gevraagd, maar kreeg toch een USB-modem bij mijn adsl aansluiting, geeft zoals verwacht problemen, meestal hangt de USB poort na ongeveer 30 minuten, dat is zeker bij intensief gebruik. een potje TRIBES2 loopt na 5 minuten al vast, gewoon sufen gaat wel. na veel zoeken lijkt het mij dat het de stroom toevoer voor de USb poort is die dit veroorzaakt. alleen een reboot van de pc zorgt dat er weer verbinding gemaakt kan worden. zelfde probleem on win98SE als onder 2000 Professional.

heeft iemand hier ervaring mee????

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 13:06 schreef alfalfa het volgende:
heb er niet om gevraagd, maar kreeg toch een USB-modem bij mijn adsl aansluiting.
Ik zou dan effe contact met KPN opnemen als je de Ethernet versie besteld en een USB modem krijgt opgestuurd.

In ieder geval, heb je al de nieuwste drivers geïnstalleerd?

check deze thread ook
[topic=166196]

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht je! eventjes de KPN bellen, in het kort ging dat zo:
ik heb usb gekregen en ADSL besteld, ik kon het toen hij geinstalleerd werd niet testen omdat KPN aan mijn provider nog niet had doorgegeven dat de aansluiting klaar was, ik had dus nog geen account. 2 dagen laten kom ik er dus achter dat het niet goed werkt en zou alsnog graag willen dat ik krijg wat ik besteld heb.
KPN-trut: nou meneer, hier staat dat u USB besteld hebt, u kunt de modem niet omruilen, u moet opnieuw ADSL aanvragen, alle kosten dus dubbel betalen en 5 weken wachten.
IK: WAT!? ik ga mijn provider bellen, dan laat ik straks wel zien dat ik dus wel ethernet had besteld, zodat jullie het hopelijk alsnog in orde maken.

World-Online: nee meneer, die aanvraag gegevens hebben wij niet meer, dat bewaren we nooit, want dat zou teveel capaciteit kosten, we kunnen dus niet nagaan wat u destijds aangevraagd hebt.
IK: wat? en KPN beschikt wel over die gegevens, hoe kan dat dan?
World-Online: ehm, tja, die hebben een ander systeem heh. Maar waarschijnlijk heeft u het zelf gewoon verkeerd aangevraag, dat wordt dokken meneer, sorry, doei!

-zucht-

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Darn :(

Nooit van die USB-shit nemen, gewoon Ethernet!