NAS niet meer zichtbaar bij Netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:54
Sinds enige tijd (ik kan niet achterhalen hoe lang) kan ik binnen applicaties zoals Lightroom en Pinnacle Studio mijn netwerkschijven niet meer benaderen omdat ze niet meer zichtbaar zijn in de selectie windows binnen die programma's.

De netwerkschijven (NAS van Seagate) zijn nog wel zichtbaar in de windows verkenner alwaar ik ze al tijden aan een drive-letter heb gekoppeld.
Binnen de verkenner zijn de NASsen niet zichtbaar on de kop Netwerk in de vorm van mappen (wat ze eerst wel waren). Ze zijn wel zichtbaar en als ik er op klik dan wordt de startpagina van de NAS in de web-browser geopend.

Als ik klik op de drive-letter dan opent de verkenner gewoon de betreffende NAS-map.

Probleeem blijft echter dan ik de mappen niet te zien krijg in de 2 genoemde applicaties.

Mat

Beste antwoord (via rens-br op 02-03-2018 16:48)

• maasm
Ik heb het netwerk nog een keer opnieuw als particulier netwerk geregistreerd en nu doet alles het weer.
Er staat in de lijst netwerk adapters ook een "TAP windows adapter V9" had die ook verwijderd omdat maar dat maakt geen verschil (heb wat gegoogled en die wordt gebruikt door mijn CyberGhost)

Mat

Alle reacties

Verwijderd

Verwijder de drive latters uit de verkenner, start PC opnieuw op, en voeg de drive letters weer toe. Start daarna het programma op, (Lightroom) en kijk of je ze ziet. Geef ook een niet al te hoog letter. Dus als jouw ltters t/m E gaan bv. geef dan F als volgend station op.

• maasm
Gedaan (aangemaakt als F); geen resultaat.

Mat

Verwijderd

Werkt het vanaf een andere PC wel?

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
NAS al eens herstart?

• maasm
Ook vanaf een andere PC werkt het niet. En ook al meerdere malen opnieuw opgestart

Mat

Verwijderd

Firmware update van de NAS?

• maasm
Heeft de laatste firmware.

Het enige wat de laatste tijd veranderd is is dat we een nieuwe router van Ziggo hebben gehad. Maar ik heb er niet echt op gelet of toen het probleem ontstaan is.

Mat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• maasm
Ik heb het netwerk nog een keer opnieuw als particulier netwerk geregistreerd en nu doet alles het weer.
Er staat in de lijst netwerk adapters ook een "TAP windows adapter V9" had die ook verwijderd omdat maar dat maakt geen verschil (heb wat gegoogled en die wordt gebruikt door mijn CyberGhost)

Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Ik heb thuis 2 WD My Book NAS schijven in het netwerk hangen. Sinds gisteren worden ze onder windows verkenner in het netwerk niet meer weer gegeven op mijn laptop.
Log ik in om mijn Asus VivoPC of om mijn Lenovo Tablet (alle apparaten Windows 10) dan zij ik de schijven wel. Via systeemherstel alles weer zichtbaar gekregen, maar dit moet toch anders kunnnen?
Je leest vaak dat gebruikers hier last van hebben en het is een behoorlijke handicap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
Dan is de eerste vraag wat er veranderd tussen nu en het systeemherstelpunt. Zit er een Windows Update tussen? Wat voor programma's heb je geinstalleerd die iets met netwerken doen (denk AV, firewall of andere applicaties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

-36-

Trust me. I'm an amateur

.

[ Voor 102% gewijzigd door -36- op 02-03-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@playon1955 het kicken en kapen van andermands topic is niet toegestaan, maak dus even een nieuwe aan. Vertel dan wel duidelijk wat je probleem is en wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem opgelost door de werkgroep van de PC gelijk te maken aan de werkgroep van de NAS.

In Windows staat deze waarde standaard op WORKGROUP.
Je kunt dit wijzigen in Verkenner door met de rechtermuisknop te klikken op Deze PC.
Vervolgens kies je Eigenschappen en dan Instellingen wijzigen.
PC moet opnieuw worden opgestart om de wijzigingen door te voeren.

Heb je een Synology dan kun je de naam van de werkgroep aanpassen in Configuratiescherm/Bestandsservices.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2018 18:14 ]

Pagina: 1