Vraag

• Thomas de Jong
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-04 18:04
Hallo! :D

Ik loop tegen zaken aan betreft mijn AMD Athlon 760K 3.80 GHz. |:( Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/7Os6s
Op bovenstaande screenshot kun je info vinden over de processor, videokaarten en het moederboard.
[i]Processor heb ik via bios overgeklokt naar 4.5 GHz via multiplier.

https://valid.x86.fr/868gbk
Met bovenstaande link kom je op een benchmark rapport uit door CPU-Z.

Ik merk de volgende punten op:

[list]
• Op het Task Manager scherm van Windows staat er maar 1 core en 2 logische processoren aangegeven?
Aida64 geeft als processor naam: DualCore AMD Athlon X4 760K, 4500 MHz?

• CPU tijdens het gamen in Crossfire met mijn twee Club3D Radeon R9 270 videokaarten rond 85% tot 100% met frame rate drop op 100%. Temperaturen van CPU is dan niet te hoog m.b.t. eventuele thermal-throttling.
Er zit een processorkoeler op die qua hoogte net past, qua breedte over de ram modules leunt en met daarop een 240mm statische druk ventilator.

• Ik kan bij games geen Crossfire aanzetten (15-35 fps) en de V-Sync (Anti Screen-tearing) aanzetten resulteert in een crash bij Battlefield 1. En dan staan alle video settings zowat op low. (Draaien op één enkele videokaart werkt dan weer veel beter....)[/li][/li][/li]

• Een van mijn videokaarten zit in de (Master) PCI Express 2.0 x16 en de andere in de (Slave) PCI Express 2.0 x4 slot. Beide zijn gelinkt met splinternieuwe Club3D Crossfire brug, Crimson Driver is up-to-date en herkent beide kaarten. Driver al een keer opnieuw geïnstalleerd.
• Geeft het verschil in PCI slots in dit geval ook beperkingen?

Mijn vragen in samenvatting zijn:
  • Kan ik er vanuitgaan dat mijn processor naar behoren werkt? Of met halve kracht? :?
  • Moederboard of CPU bottleneck voor Crossfire? Of allebei? Of is het magie? :X
  • Wat raad je mij aan om te vernieuwen? Budget is rond de 150 euro. Hoef geen Apple. :P
Geprobeerd/tried:
  • Via SystemConfig geprobeerd hoeveelheid cores te verhogen. Ik had maar keuze uit 1 en 2 core's, bij selectie 2 cores en een zachte reset. Niets veranderd.
  • Radeon Crimson grafische opties per videospel vanalles geprobeerd.
  • Compatibiliteit opties via Windows allemaal geprobeerd.
Alle ideeën zijn welkom!
Nog extra vragen? Stel ze!

Alvast bedankt! _/-\o_
Thomas

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 10-08-2017 12:56 ]

Beste antwoord (via Thomas de Jong op 26-08-2017 12:41)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt erop dat je 2 cores uitgeschakeld hebt staan. Verklaart ook waarom CPU-Z hem ongeveer even snel waardeert als een core 2 duo. De IPC is immers sowieso al niet supersterk van deze chips.

Overigens kan je aan crossfire prestaties weinig ontlenen omdat de ondersteuning per game verschilt en daardoor ook de prestaties. Naar mijn weten is BF1 een voorbeeld van een game die het slecht ondersteunt, dus dan zijn de resultaten weinig valide.

Edit:

Je CPU wordt ook niet helemaal lekker herkend lijkt het. BIOS wel up to date?

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 10-08-2017 13:27 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Anoniem: 660294

Wat zegt het bios over de cpu?

Welk merk en type voeding heb je?

Voedingskabel aangesloten bij de 2e gpu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica