Anoniem: 236648

Topicstarter
Beste

Binnenkort had ik graag in mijn tuinhuis een tv. Nu zit ik met het probleem dat daar geen distributiekabel ligt. Omdat het tuinhuis 50m verder ligt ben ik dus ook op zoek naar een andere oplossing.

Doordat ik telenet gebruiker ben kan ik dus niet werken met chromecast, apple tv, smart tv,... voor het streamen van yeloTv.

Er is volgens mij nog 1 mogelijkheid en dat is de lightning hdmi adapter. Zijn er mensen die weten of ik via de kabels mijn yelo kan streamen? Of zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt
Mvg
Sven

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap je vraag niet? Je wil het netwerk wat in huis ligt (waar je wel Yelo gebruikt) doortrekken naar het tuinhuis?

Een goede range extender kan je WiFi in het tuinhuis geven maar je kan ook een netwerkkabel Cat5 door de tuin trekken (liefst in de grond, in een buis, etc) en dan een router of accesspoint in het tuinhuis hangen.

Omdat Yelo niet heel bekend is als "standaard applicatie", lijkt het me zinvol dat je zelf even beoordeelt op welke manieren je dit in huis kan bekijken zodat je de bijbehorende techniek ook naar het tuinhuis kan doorlussen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Topicstarter
Ik heb internet in het tuinhuis via deftige powerline adapter... probleem is dat telenet enkel via digibox kan werken en daar moet een coax in en die heb ik niet. Ik dacht dus via de iphone gewoon via yelotv.be te streamen maar dit blokkeert telenet.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 07:33
En een Coax kabel leggen is geen optie? Ik heb er ooit een in de tuin gelegd langs de rand af in een bruine buis. Ze hoeven echt niet per sé ondergrond.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
Coax kabels een beetje een goede heeft weinig verlies over grote afstanden. Misschien een versterker er tussen en gaan.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 21:44
50 meter is voor coaxkabels niet heel ver weg. Met een goede kabel en versterker is deze afstand eenvoudig te overbruggen en kun je gewoon in het tuinhuisje tv kijken.

Genoeg van dit soort installaties aangelegd zonder problemen.

Topicstarter
Klopt maar dan moet er een deel van de oprit uit en zo lang de woning... vandaar dat ik zoek naar een eventuele draadloze of hdmi/iphone oplossing.

Andere handige oplossing is gewoon een overstap naar belgacom... die mannen werken over het net en geen kabel meer nodig

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Er ligt al stroom in je tuin huis, waarom dan geen powerlan adapter?

PSN: plexforce (ps4)

Topicstarter
Die heb ik... maar op zenders te hebben op u tv bij telenet heb je altijd ook coax kabel nodig, en die heb ik niet 😉

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is het analoge zenderaanbod ook al voldoende? Dat hebben ze toch ook standaard in het pakket?

Edit: ik lees dat daar de stekker uit is/wordt getrokken?

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2017 20:11 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1