Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lexmark Printer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden een Lexmark cs310dn laser printer gekocht. Deze heeft een intern geheugen van 256mb ram 800Mhz.
Ik heb gisteren gewoon voor het gebruiksgemak een ddr3 so dimm geheugenkaartje gestoken van 2Gb (gekocht bij alternate - 1600 Mhz van Kingston). Als ik dit kaartje steek in de voorziene sleuf, zoals in de handleiding word gezegt en ik zet de printer terug aan, dan start hij niet op. Als ik het geheugen er uit haal hoor ik vkak na het opzetten een pieptoon en start hij op zoals zou moeten.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zeker weten dat je het juiste type DIMM gebruikt?

CS310dn DDR3 SO DIMM 1333MHz PC3L-10600S

Geen idee of je wel of niet ervaring hebt met dit soort elektronica, maar zit de DIMM op de juiste manier in het slot geklikt? En de nodige ESD maatregelen genomen?

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1600mhz geplaatst. Kan dat het probleem zijn? (Zie link)

https://www.alternate.be/...ugen/html/product/1121372?

Ik ken er niet zo veel van, maar heb al verschillende keren ram geheugen vervangen in mn laptops. Nooit problemen daarmee gehad.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

rdejongjr

Gnome

de snelheid boeit niet heel veel, die klokt wel terug, helaas is het geen low voltage module, die zal niets gaan doen in die printert.

Verwijderd

Topicstarter
rdejongjr schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:32:
de snelheid boeit niet heel veel, die klokt wel terug, helaas is het geen low voltage module, die zal niets gaan doen in die printert.
Wat is low voltage? Moet ik een ander kaartje steken dan? Is deze niet goed? Welke aou ik dan moeten nemen?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Low voltage is DDR3L. Dat werkt op 1.35V EN 1.5V ipv alleen 1.5V.
Ik zou wel echt voor 1333MHZ modules gaan. Terugklokken gaat niet altijd goed met zulke apparaten.

Je wilt dus een 2GB DDR3L 1333MHZ module. Zoiets dus: pricewatch: Team Group Elite TED3L2G1333C901

Ik heb het zelf niet getest maar ik verwacht dat je hiermee heel wat meer kans hebt.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Wat is low voltage? Moet ik een ander kaartje steken dan? Is deze niet goed? Welke aou ik dan moeten nemen?
Je hebt DDR3gekocht ipv DDR3L.

Kijk eens in de prijswatch naar DDR3L: categorie: Geheugen intern

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartelijk dank voor de info. Ik ga een nieuw geheugenplaatje kopen en nog eens proberen dan.

Kan de geheugensleuf beschadigd zijn vanwege het verkeerde geheugenplaatje?
Pagina: 1