Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xbox One] Valt uit tijdens belasting.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40
Goedemorgen,

Mijn vraag:

Ik heb sinds een jaar een Xbox One Elite. Deze bevalt mij goed, echter valt deze na ongeveer 5 minuten uit tijdens load. Dit gebeurd bij verschillende games zoals FH3, BF1 en FIFA17. Wat er precies gebeurd is het volgende: Ik start een game op, na ongeveer 5 minuten wordt mijn beeld zwart, staat de Xbox uit en is het ledje op de power brick ook volledig uit.

Als ik dan vervolgens de stekker uit de power brick haal en ongeveer 10 seconden wacht, dan krijgt de power brick weer stroom en gaat het ledje eerst wit branden en vervolgens weer oranje (standby).

Het vreemde is, is dat als bovenstaand 3 a 4 keer heeft plaats gevonden, dat ik dan zonder problemen de Xbox kan gebruiken en deze dus niet meer uit valt. Zowel de Xbox en power brick voelen niet warm aan, ook niet na enkele uren van gebruik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox One Elite console
LG UH850V
Marantz SR5008

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

AC kabel vervangen voor een andere variant. Enige verschil wat dit maakt is dat de kabel er nu strakker in zit. (dacht namelijk dat het probleem zich hierin bevond.)
Ander stopcontact geprobeerd.
Xbox aangesloten op een andere stroomgroep.
Mezelf uit het Xbox preview programma gehaald.
Instant power on uitgeschakeld.

Ik vind het een zeer vreemd probleem, zeker gezien het feit dat de Xbox normaal werkt, nadat deze ongeveer 3 a 4 keer is uitgevallen. Alle andere apparaten zoals de televisie, receiver en subwoofer werken allen naar behoren, dus ik ga er niet vanuit dat het een stroom gerelateerd probleem is. Iemand nog een idee of suggestie?

Overigens weet ik niet of ik het juiste subforum heb gebruikt, mijn excuses als dit mogelijk niet het geval is.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Alle reacties

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:15
Misschien teruggaan naar de winkel?
Dat hij uitvalt is natuurlijk geen normaal gedrag en daar heb je garantie voor.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
Wordt toch Microsoft bellen denk ik.....

PVO

Verwijderd

Dag Partypooper,
Heb je een oplossing gevonden voor het probleem met de Xbox? Mijn zoon heeft precies hetzelfde probleem. Ook wij hebben genoemde dingen uitgeprobeerd. Ook na aanschaf van een nieuwe brick blijft het probleem bestaan. We hebben de Bluray opslag gewist.
Heropstarten na afschakelen moet handmatig via de console, maar werkt direct weer na uitschakeling.
Overigens doet dit probleem zich alleen voor bij alle spellen, gedownload/discs en streaming, bekabeld en via WIFI. Afspelen van Youtubefilmpjes en films via Netflix lukt wel.
Het lijkt dus meer op een connectieprobleem, softwarefout of een probleem met de server?
Werkt jouw Xbox weer en/of heb je 'm inmiddels laten repareren?

Iemand anders met een goed idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 20:30 ]

Verwijderd

Hallo Gamers,

Ook wij precies hetzelfde probleem, xbox one valt alleen uit tijdens game call off duty, fortnite, gewoon bij de zwaardere games.
Box is net buiten garantie, microsoft al gebeld maar daar krijg je een levend antwoordapparaat aan de lijn die alleen kan vertellen dat je xbox buiten de garantie is en dat zij niets meer voor je kan betekenen.

Echt...wat een fantastische service! Xbox eruit,.. playstation erin. Al zoveel filmpjes op youtube gezien omtrent de Xbox met dit probleem, en niemand die een oplossing heeft.
Dit product is gewoon niet in orde

2 jaar en 3 maanden oud, toch een vrij dure hobby vind ik zelf.

Mocht iemand toch een oplossing hebben dan hoor ik het graag, misschien dat ik het ding nog kan verkopen dan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd er zijn zat mensen die een defecte Xbox willen kopen; ik zie ze regelmatig op V&A en andere sites staan. Verder zijn er een aantal YT-videos te vinden die wel bespreken hoe je het kan oplossen (ipv alleen roepen dat je het ook hebt).

Aangezien je al een PS4 hebt; ik zou de Xbox dan gewoon verkopen "as is" en je verlies nemen; er zijn duurdere produkten in NL die ook maar 2 jaar garantie / support hebben en helaas is het nu je Xbox die het begeven heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
je hebt in Nederland langer dan 2 jaar garantie op deze producten.
Dat de meeste bedrijven zeggen 2 jaar garantie is leuk maar niet de waarheid.
In Europa is het minimaal 2 jaar. Nederland wijkt daarvan af met het verwachte levensduur van het product met een minimum van 2 jaar...

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Aangezien je mag verwachten dat een Xbox langer meegaat dan 2 jaar heb je recht op garantie.
Dus gewoon een advocaat of je rechtsbijstand inschakelen en via die manier regelen.
Wel kunnen ze vragen om een gedeelte mee te betalen.
Bijv verwachte levensduur is 6 jaar en het product is 2 jaar gebruikt dan zal de koper 1/3 van de reparatie kosten zelf moeten betalen om een voorbeeld te geven.

p.s
1 ik weet.... recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.
2 ook is de bewijslast na deze periode omgedraaid en zal de koper moeten bewijzen dat het een ondeugdelijk product was/is

Verwijderd

Dankjewel Elmo,

Inmiddels heb ik contact gehad met rechtsbijstand, deze willen me wel helpen maar gaat enorm lastig worden. Nu ik wist dat ik geen hulp kreeg van Microsoft heb ik de Xbox helemaal schoon laten maken bij een elektroshop, wat volgens "kenners" de oplossing moest zijn. Helaas, bij dit apparaat heeft het niets geholpen, wel is nu de zegel verbroken, dus Microsoft zal nu helemaal niets voor me doen.

Jammer, maar helaas.

Toch bedankt voor je reactie.
Pagina: 1