Temp Asus V6600 Deluxe: 71 graden ??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Is dat te veel onder normale omstandigheden dus zonder een spel te spelen?
Draai 1280x1024x32K @ 100Hz.

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Ik zelf heb een Voodoo3 kaart zonder actieve koeling o.i.d. maar dat ding wordt dus ook debiel heet zonder dat je er iets mee doet. Voor de mijne schijnt het normaal te zijn.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Verwijderd

Dit is dus echt niet normaal !!!!

Ik heb ook een Asus V6600 Deluxe en die is zo rond de 45 graden in windows.

Als ik uit een spel kom is ie een paar graden hoger, zo rond de 55 graden.

Alleen als ik um bruut overklok komt ie wel eens rond de 70 graden maar dus niet als alles op default staat.

• NightMare
Hmmm, wat kan ik eraan doen? (simpel)??

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10

Dark

who tweaked the light?

Ik heb een V6600-SG, die wordt ruim 80 graden als ik 'm een tijdje op 142/195 draai (met asus drivers en tooltje). Als ik dan het monitortje start staat er nog: your vga card is OK! Hij is ook ok hoor, want hij doet het prima zonder hangen, are kleurtjes of pixels. Het leek mij ook een nogal hoge temp. maar het schijnt normaal te zijn. Wat ik verder vreemd vond was dat er in de handleiding een plaatje stond van het monitortje waaruit je kan opmaken dat de NVvio op 1.5 volt zou moeten staan, maar bij mij staat die op 3.5 volt, zoals te zien is onder het hoofstukje 'abnormal events'. Misschien dat dit iets met de hoge temperatuur te maken heeft. Ik vind het wel gek, want ik zie niet hoe ik dat NVvio voltage zou kunnen tweaken ofzo.

Als iemand hier meer over weet, geneer je niet, post ook!

Verwijderd

Heb je in een pci slot naast je GeForce kaart misschien een kaart hangen die ook enorm veel warmte produceert? Of zit die kaart zo dicht bij je GeForce dat de lucht stroom verhinderd wordt?

Anders zou ik er zo'n cooler naast hangen die je in een pci/isa/agp slot kan schroeven. Dus in het slot naast je GeForce natuurlijk. Dit werkt uitstekend bij een vriend van mij.

• NightMare
Ja misschien zit mijn Adaptec 2940UW er te dicht op. Zal em eens verplaatsen. Genereert zo'n kaart ook veel warmte?

Verwijderd

Is het niet zo dat volgens Intel P3's doodgaan bij temperaturen boven de 75 C?

Hoe zit dan met die videokaarten?

Verwijderd

Oh maak je maar geen zorgen hoor, het silicium waarvan dus die chip gemaakt is kan max 130 graden hebben!
Hij smelt dan wel waarschijnlijk weg in de print maar ja.
flink koelen die zooi

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb de pci kaarten zover mogelijk weg zitten de standaard koeler eraf gehaald een processor heatsink en blower erop gezet en het fannetje wat eraf kwam op achterkant gezet op pootjes (van die prikbord dingetjes pinnetjes in de gaatjes van de fan) met 2 zijdig tape op de kaart. Asus v6600 SGram 143/193 dag en nacht draaiend 43 48 graden gesloten kast

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• NightMare
Ik heb de Adaptec 1 slot lager gezet. Het afdekplaatje eraf gelaten zodat daar ook wat lucht naar binnen kan. De temp zit nu tussen de 50 en 55 (bij afspelen van DVD). Dat zal dan wel goed zijn denk ik of niet soms?

• Hielko
  • Nu online
Dat lijkt me een prima temp. als ik mijn asus geforce deluxe op 140/195 mhz heb lopen is ie in windows 50-52 graden en na he spelen van Q3 zo'n 55-60 graden dus jouw temp lijkt me wel OK.
Pagina: 1