IceCast met LiveIce/LAME

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik ben hier bezig met het opzetten van een ShoutCast "radio"-station....Het schiet al aardig op, het lukt me al om met Shout (wat bij icecast zit) een stream aan te maken. Het enigste nadeel van Shout is, dat hij niet kan re-encoden, oftewel de bitrate van de stream is de bitrate van de MP3 die je op dat moment streamed, dus 192kbps MP3 => 192kbps stream. Dit is een nadeel, want in de toekomst wil ik meerdere streams (een High Quality voor hier in huis en een wat lagere kwaliteit voor naar buiten toe te streamen...) maken.
Ik heb Lame al gecompileerd/geinstalleerd en ook LiveIce staat op mijn HD. Lame werkt volgens mij, en ook LiveIce start op. LiveIce stuurt ook info door naar Icecast (in Control-panel van Icecast zie je dat er een stream word aangemaakt, je ziet zelfs welke MP3 er op dat moment gestreamed word, en als ik de bitrate verander, zie je dat ook, er word dus wel iets gedaan door Liveice....) maar het grote probleem is, dat als ik met Winamp probeer te connecten (192.168.0.99:8000) dan komt er alleen te staan :
code:
1
[ICY 200 OK] http://192.168.0.99:8000

En op dat punt blijft 'ie hangen. Hij krijgt geen muziek binnen, het enigste wat er gebeurt is dat dat blijft staan. Hij connect wel, want als dat [ICY 200 OK] er staat dan zie ik in de Icecast-logs dat er geconnect word. Wat is mijn probleem ???

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Zijn er hier wel mensen die LiveIce gebruiken ? ;)
Ik denk niet dat heel veel mensen hier ervaring mee hebben, maar om nog ff aandacht te trekken ( >:) ) gooi ik dit topic nog ff omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ok, ik vraag het voor de laatste keer:
Wie heeft er ervaring met de LiveIce/LAME combi, en hoe komt het dat ik geen audiostream maar een [ICY 200 OK] foutmelding op de client krijg ???

Toch nog bedankt :)

• Mextreme
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-07 05:48
Wellicht zit de toegepaste poort in je firewall nog dicht?
Gebruik je een voor streaming audio geschikte poort, of zit je op port 80 (dat net als poort 8080) niet altijd even ideaal werkt.
Heeft je spelertje de goede codec aan boord? (Lijkt me wel, maar ik ben weleens verrast op dit punt).

Verder even geen ideeën.

Succes!

• deHakkelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-07-2024
@Mextreme , je reageert op een meer als 20 jaar oud draadje!
Plus het "ICY 200 OK" antwoord geeft al aan dat dit niet de firewall is:
$ curl -I https://tweakers.net
HTTP/2 200
[..]

En je kunt elk willekeurig poortje gebruiken om te streamen zolang dit niet conflicteer met andere processen.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX

Ik denk dat het 20 jaar later wel opgelost of opgegeven is...

@Mextreme Gelieve niet onnodig oude topics op te graven, let op de datum van de post waar je op reageert, ook al is het behulpzaam bedoeld. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 28-12-2023 10:39 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.