Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring gezocht bij nieuwe aankoop laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden.
Paar dagen geleden is mijn laptop overleden helaas. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop met de volgende vereisten:

Simpel programmeren PHP/MYSQL back-end en front-end en dergelijke (afwachting van client)

Adobe photoshop/Adobe after effects.

Simpele game's kunnen spelen op middelmatige resolutie zoals Flash & JS game's.

visual studio (VS)

Alle programma's moeten snel tot redelijk snel kunnen draaien. Het is volledig gericht op het programmeren van website en applicaties en game applicaties. Ik heb een budget tot ongeveer 700€.

Ik was eerder uitgekomen op de HP 17-W000ND van mediamarkt. Maar dat lijkt me een beetje teveel van het goede.

Ook heb ik genoeg opslag ruimte nodig had eerder een 128SSD maar ben geen fan van de SSD dus het liefs een HDD zo dat ik projecten kan opslaan en grote programma's kan downloaden zoals photoshop en visual studio etc.

Met vriendelijke groeten, Forza

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 08:45 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ook 0 ervaring met lezen toevallig?

Handleiding Pricewatch
LAA beleid
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2017

Daarbij, de applicaties die jij noemt, hebben allemaal best duidelijke websites waarop ze aangeven wat je PC minimaal moet hebben en "liever" moet hebben. Als je die specificaties netjes naast elkaar zet in een Excel-sheet ofzo, kom je in ieder geval al zelf tot bepaalde conclusies.

Verder is "web applicaties maken" wel erg ruim; is dat in Javascript boter-kaas-eieren programmeren of zijn dat JOGL-ports van Doom3?

Pas over een uurtje ofzo je startpost eens aan met wat extra (verplichte) info; hopelijk kunnen we dan iets gerichter denken aan een laptop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast, sorry voor de onduidelijkheid zit namelijk op mijn mobiel en kan niet makkelijk navigeren naar verschilde web links momenteel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:30:
Aangepast, sorry voor de onduidelijkheid zit namelijk op mijn mobiel en kan niet makkelijk navigeren naar verschilde web links momenteel.
Wat je zoal zelf al gevonden? Ik heb even snel gekeken...heel snel...en kom hierop uit:

categorie: Laptops

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:46:
[...]
Wat je zoal zelf al gevonden? Ik heb even snel gekeken...heel snel...en kom hierop uit:

Zou dit niet goed genoeg zijn? https://tweakers.net/pric...80tl000qmh/specificaties/

Of denk je dat een i7 en gforce noodzakelijk is?

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Zou dit niet goed genoeg zijn? https://tweakers.net/pric...80tl000qmh/specificaties/

Of denk je dat een i7 en gforce noodzakelijk is?
Ik zou adviseren om minimaal voor een full HD resolutie te gaan, dat geeft een hoop extra werkruimte.

Verwijderd

Topicstarter
r_v_94 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Ik zou adviseren om minimaal voor een full HD resolutie te gaan, dat geeft een hoop extra werkruimte.
Ik heb vrij weinig verstand van hardware vandaar dat ik een account heb gemaakt op tweakers. Heb al een aantal miskopen gedaan helaas. Zou fijn als jullie me konden helpen naar de juiste richting onder 700€.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Visual Studio is doorgaans disk I/O intensief en tamelijk geheugen hongerig. Op mijn eigen PC met 8GB is dat krap zat (en de conventionele harddisk een crime). Daarom, een SSD (minimaal 256GB) en minimaal 8GB geheugen lijkt me wel handig.

Als je niet al te mobiel hoeft te zijn, is een groter scherm wel handig (15 of 17"). Wel, zoals iemand anders al zei, full HD, anders heb je nog niet veel aan je grotere scherm. En ivm kijkhoeken, is een IPS scherm te prefereren boven een TN scherm.

Al met al denk ik niet dat je het voor 700 euro redt.

[ Voor 4% gewijzigd door kdekker op 10-08-2017 09:16 ]

• r_v_94
Je zou voor deze kunnen gaan.

pricewatch: Lenovo Ideapad 310-15 80TV00WQMH

Zelf heb ik geen ervaring of after effects goed werkt op een igpu, maar binnen het budget van €700,- is een aparte videokaart niet mogelijk.

Verwijderd

@Verwijderd Ik denk echt dat jij je budget op moet gaan rekken zoals @kdekker ook al aangeeft. Een i3 processor zou volstaan, maar qua geheugen en een fatsoenlijke igpu moet je investeren en inderdaad voor een Full HD scherm gaan. IPS is niet noodzakelijk en ook niet altijd aan te raden, want niet alle IPS scoren beter dan een TN scherm qua RGB en zwart waardes. Je moet je afvragen hoe vaak je 'scheef' op een scherm kijkt. Voor iemand die mee wil kijken is IPS dan wel weer leuk, maar voor jezelf geen noodzaak want je klapt je scherm op totdat jij vindt dat je prima beeld hebt en gaat dan aan het werk....toch? ;)

Verwijderd

Topicstarter
kdekker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:15:
Visual Studio is doorgaans disk I/O intensief en tamelijk geheugen hongerig. Op mijn eigen PC met 8GB is dat krap zat (en de conventionele harddisk een crime). Daarom, een SSD (minimaal 256GB) en minimaal 8GB geheugen lijkt me wel handig.

Als je niet al te mobiel hoeft te zijn, is een groter scherm wel handig (15 of 17"). Wel, zoals iemand anders al zei, full HD, anders heb je nog niet veel aan je grotere scherm. En ivm kijkhoeken, is een IPS scherm te prefereren boven een TN scherm.

Al met al denk ik niet dat je het voor 700 euro redt.
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad voor thuis gebruik. Iets boven de 700€ is ook niet erg. Ik had eerder mijn zinnen gezet op de HP variant die vermeld staat in de hoofd context. Niet voor het game gedeelte vooral voor het grafische gedeelte en het geheugen en beeld kwaliteit. Maar voor een game laptop (budget) ben je al minimaal 850/900€ kwijt. Ik hou me ogen open misschien komt nog iemand met een suggestie die binnen het budget valt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:28:
@Verwijderd Ik denk echt dat jij je budget op moet gaan rekken zoals @kdekker ook al aangeeft. Een i3 processor zou volstaan, maar qua geheugen moet je investeren en inderdaad voor een Full HD scherm gaan. IPS is niet noodzakelijk en ook niet altijd aan te raden, want niet alle IPS scoren beter dan een TN scherm qua RGB en zwart waardes. Je moet je afvragen hoe vaak je 'scheef' op een scherm kijkt. Voor iemand die mee wil kijken is IPS dan wel weer leuk, maar voor jezelf geen noodzaak want je klapt je scherm op totdat jij vindt dat je prima beeld hebt en gaat dan aan het werk....toch? ;)
Klopt, het is ook vooral voor thuis gebruik.
Bestanden worden doorgaans gewoon verstuurd via de mail naar de client.
Die client ziet er vrij weinig van.

Ik denk toch dat ik tussen een i3 -i7 ga zitten dus een i5 zou normaal gesproken moeten kunnen toch? Een i5 met Full HD scherm? En hoe zit het met de grafische kaart is die niet nodig bij het maken van photoshop afbeeldingen en grafische gedeelte in unity?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Klopt, het is ook vooral voor thuis gebruik.
Bestanden worden doorgaans gewoon verstuurd via de mail naar de client.
Die client ziet er vrij weinig van.

Ik denk toch dat ik tussen een i3 -i7 ga zitten dus een i5 zou normaal gesproken moeten kunnen toch? Een i5 met Full HD scherm? En hoe zit het met de grafische kaart is die niet nodig bij het maken van photoshop afbeeldingen en grafische gedeelte in unity?
i5 is prima en een Full HD scherm inderdaad wel een pree.

Verwijderd

@Verwijderd Zoals @MAX3400 al aangeeft; Zoek even zelf op hoe belangrijk/essentieel een dedicated GPU is voor Adobe & Unity. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Adobe Photoshop:

Intel® Core 2- of AMD Athlon® 64-processor; 2 GHz of snellere processor
Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8.1 of Windows 10
2 GB of meer RAM (8 GB aanbevolen)
Minimaal 2,6 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 32-bits installatie; minimaal 3,1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 64-bits installatie; tijdens de installatie is meer vrije schijfruimte vereist (kan niet worden geïnstalleerd op een volume met een hoofdlettergevoelig bestandssysteem)
1024 x 768 beeldscherm (1280 x 800 aanbevolen) met 16-bits kleuren en minimaal 512 MB VRAM; 2 GB aanbevolen*
Systeem dat OpenGL 2.0 ondersteunt
Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van abonnementen en toegang tot online services.**

Adobe after effects:

Multicore Intel processor with 64-bit support
Microsoft® Windows® 7 with Service Pack 1 (64 bit), Windows 8 (64 bit), Windows 8.1 (64 bit), or Windows 10 (64 bit)
8GB of RAM (16GB recommended)
5GB of available hard-disk space; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
Additional disk space for disk cache (10GB recommended)
1280x1080 display
Optional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated ray-traced 3D renderer
Internet connection and registration are necessary for required software activation, validation of subscriptions, and access to online services.*

Unity:
GPU: Graphics card with DX9 (shader model 3.0) or DX11 with feature level 9.3 capabilities.

Suggesties?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ben een Asus fan, voor 800-950 krijg je deze opties.
jij wilt een extra opslag. Check dus of die 2e HD erin zit of dat je hem zelf erin kunt zetten (dat laatate zit niet in het filter van Tweakers! als voorbeel: bij de Asus UX410 is dat het geval, een 14 inch type)

deze Vivo bookheeft een 128 GB SSD (alleen booten) en een mooie 1 TB dataschijf:
pricewatch: Asus VivoBook R753UA-T4571T

Ik heb i5 en i7 aangeklikt als keuze. Obv de programma eisen (zie tips van anderen) en die dedicated video kaart kun je zelf dat aanpassen....

Tusa heeft het nog nauwer gedaan, levert maar 2 laptops op.
Het is maar wat je zelf ook wilt...
Toch maar even iets regelen om dit niet op je mobiel te hoeven doen... lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch het beste voor me eerste keuze kan gaan. https://www.mediamarkt.nl...PDAxN6gzNUCFUOadwodGnEBuQ

Hier zou het mee moeten lukken neem ik aan.

• r_v_94
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-DM665T

Hierbij zit een ssd + hdd. Zelf vind ik een SSD toch wel aan te raden in 2017, het maakt de laptop een stuk sneller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:34:
Ik denk dat ik toch het beste voor me eerste keuze kan gaan. https://www.mediamarkt.nl...PDAxN6gzNUCFUOadwodGnEBuQ

Hier zou het mee moeten lukken neem ik aan.
Dit zou moeten lukken lijkt me. ;)
Pagina: 1