Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 21:28
Mijn vraag
Het is een nieuw samengestelde PC. De PC start helemaal niet op van zodra ik op de knop druk. Er zijn geen leds die gaan branden, er is geen fan die gaat draaien en er zijn ook geen beeps waar te nemen. Het lijkt alsof de PC gewoon nog steeds uit staat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • De PC met alle hardware erin getest.
  • Moederbord uit de case gehaald en enkel de 24pin connector en de CPU connector aangesloten. (CPU en CPU-fan zaten er ook nog wel op.) De PC vervolgens proberen te starten met de pinnetjes te jumpen.
  • De PSU getest. Ik had een PSU tester liggen en wanneer ik deze aansluit op de voeding gaan de LEDs van het blokje wel branden. Ook de fan van de PSU begint te draaien. Deze lijkt dus in orde te zijn.
  • Met en zonder RAM geprobeerd. Elk latje apart geprobeerd.
Edit: de lijst met mijn hardware is er blijkbaar niet bijgekomen. En dit nadien toevoegen lijkt niet meer mogelijk.
Hardware:
  • Mobo: Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming
  • CPU: Intel Core i5-7400
  • RAM: HyperX 8GB DDR4-2133 Kit HX421C14FBK2
  • Graka: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G
  • PSU: CoolMaster G750M
  • Case: Sharkoon BW9000

[ Voor 16% gewijzigd door CoNsPiRaCyBE op 09-08-2017 23:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Mischien is je moederbord dood, maar het kan ook nog de knop van je kast de boosdoener is. Ik ga er even van uit dat je de power butten op de juiste manier hebt aangesloten op de juiste pinnen. Maar je zou ook nog je computer aan proberen te zetten door de powerbutton pinnen even kort te sluiten met een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Hoe oud is die voeding? Het feit dat de psu-tester een disco-show opvoert zegt niets over de stabiliteit.
Moederbord op een geïsoleerde ondergrond getest?
Lord Thunder schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:25:
Maar je zou ook nog je computer aan proberen te zetten door de powerbutton pinnen even kort te sluiten met een schroevendraaier.
Ehm...
CoNsPiRaCyBE schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:14:
Mijn vraag

• Moederbord uit de case gehaald en enkel de 24pin connector en de CPU connector aangesloten. (CPU en CPU-fan zaten er ook nog wel op.) De PC vervolgens proberen te starten met de pinnetjes te jumpen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 09-08-2017 23:31 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 20:55
Bios reset al geprobeerd? D.m.v. de cmos batterij er 5 minuten uit te halen.

[ Voor 50% gewijzigd door McFastFood op 10-08-2017 00:23 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

CoNsPiRaCyBE schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:14:
Mijn vraag
Het is een nieuw samengestelde PC. De PC start helemaal niet op van zodra ik op de knop druk. Er zijn geen leds die gaan branden, er is geen fan die gaat draaien en er zijn ook geen beeps waar te nemen. Het lijkt alsof de PC gewoon nog steeds uit staat.
Wat zit er allemaal rechtstreeks aangesloten op de PSU?
Zet bv eens een fan rechtstreeks op een 12v lijn om te kijken of deze wel opspint.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Moederbord uit de case gehaald en enkel de 24pin connector en de CPU connector aangesloten. (CPU en CPU-fan zaten er ook nog wel op.)
De GTX 1060 heeft ook extra prik nodig.
Met en zonder RAM geprobeerd. Elk latje apart geprobeerd.
Zonder ram doet je PC sowieso weinig.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Switchie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:43:
[...]

Wat zit er allemaal rechtstreeks aangesloten op de PSU?
Zet bv eens een fan rechtstreeks op een 12v lijn om te kijken of deze wel opspint.

[...]

De GTX 1060 heeft ook extra prik nodig.

[...]

Zonder ram doet je PC sowieso weinig.
Zonder RAM gaat de PC wel aan, in de zin van ventilatoren gaan draaien, LED's gaan branden en je krijgt een jankconcert van de speaker. Zelfde geldt voor de videokaart, als daar geen kabel aan zit blijft niet gelijk de hele PC uit.

I reject your reality and substitute my own

• CoNsPiRaCyBE
Thx voor de reacties al!

Ik heb inderdaad eerst de PC aangesloten met alle nodige kabels. Dus ook voor de grafische kaart en dergelijke.
Toen dat niet werkte heb ik beetje bij beetje alles er uit gehaald en opnieuw geprobeerd.
Ik weet dat de PC zonder ram niet veel gaat doen, maar op zijn minst gaat hij wel een poging doen om op te starten. Al het materiaal is spiksplinternieuw en alles is besteld via alternate.be

Een fan en verder niets aansluiten op een voeding gaat sowieso niet werken denk ik. Dan moet er op de 24pin connector ergens een brugje gemaakt worden, maar daar heb ik me niet mee bezig gehouden.

Zo dadelijk het BIOS batterijtje eens eruit halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
Opgelost! Vreemd, Maar blijkbaar doet het BIOS batterijtje eruit halen wonderen!
Pagina: 1