Toon posts:

Computer gaat wel aan, maar monitor en muis niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
0---

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 19:04 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-08-2017 14:30)

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10 13:51
Voor de volgende keer:

Als er een onderdeel stuk is zal je computer hoogstwaarschijnlijk wel proberen op te starten en dan crashen of niet verder komen dan de bios. 9 vd 10 keer ligt het aan je ramgeheugen is mijn ervaring.

Als je hele computer niks doet, is het enige dat stuk kan zijn de voeding en anders zit er gewoon een stroomkabel niet vast. Naja of misschien je moederbord.. Maar die begint ook meestal wel met foutmeldingen.

Als een specifiek randapparatuurding het niet doet, is het dat ding, of is er een kable niet goed aangesloten, of staat in de bios de aansluiting uitgeschakeld.

Over het algemeen kom je er wel als je dit een beetje aanhoudt. Gewoon logisch blijven nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Timba- op 10-08-2017 14:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:01

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Denk dat het even belangrijk is dat je een lijst van onderdelen en gebruikte Windows versie geeft. Zonder die informatie is het heel lastig voor ons om vast te stellen wat het probleem is.
Stel dat je nog een oude harde disk hebt uit het jaar nul en je knalt hard tegen je kast aan dan kan die beschadigen als hij in beweging is.

Zit de videokaart goed in zijn slot? Dus dat het klipje aan het einde van het PCI-E slot ook goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-----------------------------------------------------

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 02:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Iets zal problemen geven in je systeem, nu moet je alleen uitvogelen wat dat precies is.

Als iets niet meer werkt na een klap, dan is de kans groot dat er ergens iets is afgebroken. Zie je niets los liggen in de kast?

Verwijderd

Topicstarter
-------------------------------------------------------------------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 02:44 ]

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-10 21:13

Lappieboy

voltijd nerd

Is de SSD wel aangesloten met zowel data en stroom?
Als jij 'iets met bios' kan zien dan krijg je dus wel beeld.....

Truth is, the game was rigged from the start.

Verwijderd

Topicstarter
-----------------------------------------------------=------------------------------------

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 18:47

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:48:
Nee, ik bedoelde in dat topic van 'hangen en opstartproblemen' dat er iets over bios enzo staat. Maar mijn monitor en muis doen het niet.

En hoe kan ik weten of de SSD is aangesloten met zowel stroom en data?
Andere zijkant van je pc loshalen en dan even kijken of er 2 stekkers op aangesloten zitten.
Zitten je muis en toetsenbord nog wel aangesloten achterin de pc met USB?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:26:
Ik snap er helemaal niks van 😭, ik zie wel iets met bios. Maar daar kan ik niet in, omdat mijn monitor en muis niet werkt.
Heb je jouw toetsenbord en muis rechtstreeks op het moederbord aangesloten of b.v. op de USB poorten aan de bovenkant van de case?
Ik zie wel dat er 3 kabels los zijn, maar ik weet niet waar ik ze moet koppelen
Op het eerste oog lijkt mij niets aan de hand.

]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord. Heb je dan wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
-=-==-=-=-=-=--==--==-=--=-=-=-==-=-=--=-==-=-=-=--==-=-=-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 02:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=

Verwijderd

Topicstarter
-==-=-=-=-=-=-=-=--==-=-=-=-=-=-=--==-=-=-=-

Verwijderd

Topicstarter
-=-==--==-=-=------------------------------------

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:50:
Wow, hij doet het opeens weer. Ik heb niks gedaan, alleen gecheckt of de kabels los zitten

Hoe kan dit?
Pas in het vervolg even je laatste post aan door op de 'Edit' knop te klikken in plaats van een nieuwe post te maken. Dit staat duidelijk vermeld als je een nieuwe reactie wilt plaatsen en jij degene was die de laatste reactie heeft geplaatst.

Hoe dit kan? 1+1=2: Jij geeft zelf aan dat je keihard met je stoel tegen de kast hebt gestoten... vervolgens controleer je of alle kabels wel vast zitten en .. tadaaa... alles werkt weer.
Ergo, waarschijnlijk heb jij met je stoel actie een kabel los weten te krijgen.. Wat overigens dubieus is want hoe goed zit je systeem dan verder in elkaar als je zomaar kabels eruit kunt stoten.. maar goed. Hij werkt weer. Veel plezier er van.

*sowieso

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10 13:51
Voor de volgende keer:

Als er een onderdeel stuk is zal je computer hoogstwaarschijnlijk wel proberen op te starten en dan crashen of niet verder komen dan de bios. 9 vd 10 keer ligt het aan je ramgeheugen is mijn ervaring.

Als je hele computer niks doet, is het enige dat stuk kan zijn de voeding en anders zit er gewoon een stroomkabel niet vast. Naja of misschien je moederbord.. Maar die begint ook meestal wel met foutmeldingen.

Als een specifiek randapparatuurding het niet doet, is het dat ding, of is er een kable niet goed aangesloten, of staat in de bios de aansluiting uitgeschakeld.

Over het algemeen kom je er wel als je dit een beetje aanhoudt. Gewoon logisch blijven nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Timba- op 10-08-2017 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
--------------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 02:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:26:
Hallo Terw_dan,

Ik snap er helemaal niks van 😭,
Waar loop je vast?

Er staat een gigantische bult info in dat topic, kan me voorstellen dat dat overweldigend is, maar als je 't stapje voor stapje doet is 't goed te doen. Dus wat is er wel gelukt, en wat niet?
Pagina: 1