Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Gaming/Streaming build met 144hz monitor. Advies welkom!

Pagina: 1
Acties:

• projezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-01 21:46
Hi! Aangezien ik na twee jaar een laptop toch te crappy vind om te gamen heb ik wat gespaard om een flinke game PC te bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om games zoals Overwatch en andere shooters te gaan spelen & deze ook te streamen, dit wil ik op max settings en 144hz doen. Daarnaast wil ik ook zwaardere games op maximale settings kunnen spelen, denk aan The Witcher 3, BF1 etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de build zelf zal rond de 1200-1300 liggen. Ik verwacht dat ik hier wel genoeg aan heb. Qua randapparaatuur wil ik zo'n 600 uitgeven. Mijn maximum budget voor beide ligt op 2000. Ik weet dat deze budgetten bij elkaar geen 2000 kosten, maar ik wil wat kunnen rekken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil alles nieuw kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 302,95€ 302,95
1Asus Prime B350-Plus€ 94,50€ 94,50
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,-€ 84,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 163,95€ 163,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 883,35

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer XF270HU Zwart€ 540,-€ 540,-
1AOC AG271QX Zwart, Rood€ 488,50€ 488,50
1Asus VG248QE Zwart€ 276,-€ 276,-
1Corsair Gaming K65 LUX RGB (Qwerty US-layout)€ 134,90€ 134,90
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 64,95€ 64,95
1Corsair Gaming MM800 RGB Polaris€ 54,95€ 54,95
1Kingston HyperX Cloud II Gun metal€ 78,28€ 78,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,58

Zoals je ziet staan er nu twee schermen in. Ik wil zeker een 144 hz scherm, maar de twijfel zit hem tussen IPS en TN. Qua gaming is TN net iets beter, maar aangezien ik ook af en toe een film wil kijken is IPS ook aantrekkelijk. Het probleem is dat de prijs twee maal zo hoog is. Daarnaast weet ik niet of het waard is om een resolutie van 2560x1440 t.o.v. 1920x1080 te nemen. Maakt dit voor gaming veel uit?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Ryzen van AMD vind ik érg aantrekkelijk, in talloze threads lees ik ook dat op dit moment de Ryzen serie een goede keus is. Ook als je naar de toekomst kijkt verwacht ik dat de meerdere cores in de Ryzen nog beter van pas komen Ik wil wachten tot 14 augustus om een AMD Vega 56 te kopen, verscheidene bronnen geven aan dat de verwachtingen hoog zijn. Als jullie het hier niet mee eens zijn hoor ik het graag. Wel verwacht ik dat de AMD Ryzen en de AMD Vega goed samen zullen gaan.

Daarnaast twijfel ik nog tussen de Trident.Z RGB ram kaarten en de Corsair RGB ram kaarten. De Trident.Z heeft een prachtig uiterlijk, maar qua software is slecht gesteld lees ik.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte maakt het niet veel uit, ik heb plek zat. Natuurlijk is een overbodig grote case zonde. Daarnaast wil ik wel wat RGB inbouwen, maar dit is bijzaak. Performance is het belangrijkste.

Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken, maar ik wil hier wel mee gaan beginnen. Een kleine overklok moet goed te doen zijn. Vandaar ook dat ik overweeg om een Ryzen 1600X te halen, met een aparte CPU koeler van BeQuiet, en hier uiteindelijk een performence te behalen die in de buurt komt van de 1700, met een stillere voeding.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of de build die ik heb samengestel erg overkill is voor mijn eisen. Daarnaast wil ik advies over de keuze monitor. Ook hoorde ik dat de Ryzen CPU's goed samen gaan met hoog geklokte werkgeheugen,
vandaar de 3200mhz RAM sticks. Is dit overkill, en kan ik net zo goed voor 3000mhz gaan? Daarnaast zijn alle tips van harte welkom! _/-\o_

Ik ben trouwens niet van plan om nog tot Q4 te wachten op nieuwe componenten die dan toevallig uitkomen, maar gewoon over een kleine twee weekjes te gaan bouwen.

Thanks voor het lezen van deze lap tekst!

EDIT: Budget aangepast, tevens staan er nu drie schermen in de randapparatuur lijst. Ik neig erg naar de AOC AG271QX omdat deze zo ongeveer alles heeft wat ik graag wil.

[ Voor 31% gewijzigd door projezz op 10-08-2017 00:27 ]

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Het is altijd aan te raden om een lijstje met basis componenten te maken en alle andere randapparatuur/meuk in een aparte lijst want nu kan ik moeilijk je 1300 euro PC budget en 500 euro randapparatuur budget uit elkaar houden.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

projezz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:57:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om games zoals Overwatch en andere shooters te gaan spelen & deze ook te streamen, dit wil ik op max settings en 144hz doen. Daarnaast wil ik ook zwaardere games op maximale settings kunnen spelen, denk aan The Witcher 3, BF1 etc.
Voor gamen op 1440p 144hz is een gtx 1080 inderdaad een mooie keus. Dit combineren met streamen op gelijke settings is daarentegen verre van realistisch.

Het streamen kost net als het gamen de nodige rekenkracht. Die rekenkracht kan daardoor logischerwijs niet gebruikt worden voor de game ansich.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• projezz
Switchie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Voor gamen op 1440p 144hz is een gtx 1080 inderdaad een mooie keus. Dit combineren met streamen op gelijke settings is daarentegen verre van realistisch.

Het streamen kost net als het gamen de nodige rekenkracht. Die rekenkracht kan daardoor logischerwijs niet gebruikt worden voor de game ansich.
Sorry, ik wil niet 1440p streamen. De stream mag prima 720p zijn.

• projezz
Tim2010 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:31:
Het is altijd aan te raden om een lijstje met basis componenten te maken en alle andere randapparatuur/meuk in een aparte lijst want nu kan ik moeilijk je 1300 euro PC budget en 500 euro randapparatuur budget uit elkaar houden.
Je hebt gelijk. Ik heb de randapparatuur en de basis componenten nu in twee verschillende lijsten gezet.
Ik zie nu ook direct dat die 500,- randapparatuur redelijk krap is. Dit moet alleen geen probleem zijn. Zolang ze tezamen maar ongeveer op 1800 uitkomen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

projezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb de randapparatuur en de basis componenten nu in twee verschillende lijsten gezet.
Ik zie nu ook direct dat die 500,- randapparatuur redelijk krap is. Dit moet alleen geen probleem zijn. Zolang ze tezamen maar ongeveer op 1800 uitkomen.
Ik mis alsnog de grootste kostenpost, namelijk de GPU.
Al zou je kiezen voor de 1080p monitor, dan kom je alsnog op een GTX 1070 a 500 euro, met jouw 144hz wens.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• projezz
Switchie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:16:
[...]

Ik mis alsnog de grootste kostenpost, namelijk de GPU.
Al zou je kiezen voor de 1080p monitor, dan kom je alsnog op een GTX 1070 a 500 euro, met jouw 144hz wens.
Klopt, ik wil voor een AMD Vega 56 gaan, maar aangezien deze nog niet in de Pricewatch staat kan ik hem nog niet toevoegen. Als het niet lukt om deze te krijgen zit ik er ook aan te denken om een 2e hands 980Ti op de kop te tikken. Of denk je dat een nieuwe GTX 1070 een betere keuze is?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

projezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Klopt, ik wil voor een AMD Vega 56 gaan, maar aangezien deze nog niet in de Pricewatch staat kan ik hem nog niet toevoegen. Als het niet lukt om deze te krijgen zit ik er ook aan te denken om een 2e hands 980Ti op de kop te tikken. Of denk je dat een nieuwe GTX 1070 een betere keuze is?
Blijft natuurlijk koffiedik kijken. Op dit moment lijkt mij een 1070 een prima kaart om aan jouw wensen te voldoen.
Bij de introductie van Vega zijn er 2 opties:
1: de kaarten bieden significant meer bang for buck dan de huidige 1070. In dat geval zal de prijs van een 1070 logischerwijs (drasisch) dalen. Neemt verder niet weg dat in de basis, een 1070 alsnog voldoet voor jouw wensen. Je kan hem dan hooguit voor een betere prijs oprapen.
2. de kaarten bieden niet significant meer bang for buck. In dat geval is het stuivertje wisselen en kun je net zo goed nu de 1070 kopen zodat je morgen al lekker aan het gamen kunt slaan :)

Enfin. Ik bekijk het altijd lekker simpel. Als jij nu een bepaalde wens hebt waarin een gtx 1070 kan voorzien en de prijs valt binnen het budget, dan moet je hem gewoon lekker kopen
En ja, ongetwijfeld is hij morgen goedkoper en komt er overmorgen een nieuw model uit. Nou en? Neemt toch niet weg dat diezelfde 1070 nog steeds aan jouw wensen voldoet? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 10-08-2017 00:40 ]

• projezz
Switchie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:31:
[...]

Blijft natuurlijk koffiedik kijken. Op dit moment lijkt mij een 1070 een prima kaart om aan jouw wensen te voldoen.
Bij de introductie van Vega zijn er 2 opties:
1: de kaarten bieden significant meer bang for buck dan de huidige 1070. In dat geval zal de prijs van een 1070 logischerwijs (drasisch) dalen. Neemt verder niet weg dat in de basis, een 1070 alsnog voldoet voor jouw wensen. Je kan hem dan hooguit voor een betere prijs oprapen.
2. de kaarten bieden niet significant meer bang for buck. In dat geval is het stuivertje wisselen en kun je net zo goed nu de 1070 kopen zodat je morgen al lekker aan het gamen kunt slaan :)
Alright! Ik hef niet per se morgen aan het gamen te gaan slaan, aangezien ik sowieso tot de 24e moet wachten met de complete build bestellen (Ietst met stufi :9~). Daarnaast zullen de AMD Vega kaarten redelijk slecht verkrijgbaar te zijn in Nederland, dus het is op de release date beslissen. Om te wachten op benchmarks is lastig, aangezien hij dan waarschijnlijk al is uitverkocht.

Dan ben ik het met je eens dat een 1070 een verstandigere keuze is. Welke versie en welk merk raadt jij aan? De Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming heeft een hoge rating en een redelijk lage prijs vergeleken met andere 1070's. Deze trekt mij wel aan.

En over de CPU, zou een Ryzen 1700 of 1600 slimmer zijn? Ik lees dat de 1600 overklokbaar is naar evenredige performance als de 1700. Dus dat zou wat geld schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door projezz op 10-08-2017 00:41 ]

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Neem 1440p met IPS-scherm en een GTX1080 (MSI Gaming X). Asus MG279Q. Rond de 500-600 euro.

Is een enorm verschil in beleving, 1440p en IPS.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Ik ben erg benieuwd naar jouw monitorkeuze. Ik zit in een soortgelijk keuze probleem. IPS of TN.
Alleen heb ik maar 1 monitor. Wil wel op kunnen gamen en films kijken.
Jouw gekozen headset, is deze ook voor pc bruikbaar? IK krijg bij de review namelijk dat het een headset voor PS2 is.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

projezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:39:
Dan ben ik het met je eens dat een 1070 een verstandigere keuze is. Welke versie en welk merk raadt jij aan? De Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming heeft een hoge rating en een redelijk lage prijs vergeleken met andere 1070's. Deze trekt mij wel aan.
Vind ik lastig te zeggen daar mijn kennis niet echt de diepte in gaat. Op het eerste oog lijkt mij dit een leuk kaartje maar ongetwijfeld kunnen anderen hier een meer gefundeerd advies over geven:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
En over de CPU, zou een Ryzen 1700 of 1600 slimmer zijn? Ik lees dat de 1600 overklokbaar is naar evenredige performance als de 1700. Dus dat zou wat geld schelen.
Logischerwijs kun je die 1700 ook naar een hoger niveautje tillen en is een 1500 te tillen naar het niveau van een 1600. Jouw vergelijking gaat dus niet helemaal op. Desalniettemin denk ik dat je met de 1600 een goede keus maakt

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
noud schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:46:
Ik ben erg benieuwd naar jouw monitorkeuze. Ik zit in een soortgelijk keuze probleem. IPS of TN.
Jouw gekozen headset, is deze ook voor pc bruikbaar? IK krijg bij de review namelijk dat het een headset voor PS2 is.
IPS is het echt waard. Ziet er veel levendiger uit. Qua headset kun je de Fidelio X2 nemen (rond 150 eur bij Amazon), deze heeft de grootste soundstage die ik heb gehoord (dus je kunt naast richting van je vijand ook de afstand beter bepalen). Neem er wel een DAC/AMP bij (Fiio e10k, Schiit Fulla 2, of kijk op massdrop voor aanbiedingen).

Je kunt een modmic nemen erbij voor communicatie.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

noud schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:46:
Je moet je keuze niet gaan baseren op de beslissing van een ander. Een monitor kies je op basis van specificaties die aan jouw wensen en eisen voldoen.
We zijn ook meer dan bereid om jou te helpen in deze zoektocht.
Maak dan wel even een eigen topic aan, waarin je duidelijk jouw wensen naar voren brengt.
Dan kunnen we dit topic (blijven) gebruiken om samen met @projezz tot een goede aankoop voor hem te komen
Geef eens een linkje naar een monitor a <250 euro met ips paneel met >100hz refreshrate en 1ms inputlag.
Gaat je niet lukken... Beweren dat de keus voor een IPS "het echt waard is" lijkt me dus niet helemaal juist. Een "professioneel" counterstrike speler zal het namelijk een rotzorg zijn of een muur de juiste tint rood heeft.

Wat betreft de headset. Hier heeft ts momenteel zo'n 90 euro voor begroot. Waar denk je het budget a 150e + kosten voor mic + kosten voor dac vandaan te halen?

Duurdere, luxere, mooiere etc componenten opsommen is niet zo moeilijk. Bottom line zit TS wel met een max budget a 2000 euro. Als je dus adviseert om (flink) extra geld uit te trekken voor een monitor en headset, is het op zijn minst wenselijk dat je ook aangeeft waarop je wilt besparen en waarom jij deze afweging de beste keus vindt.

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 10-08-2017 02:18 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
projezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:23:
Vega is geloof ik weer iets uitgesteld. Hoe dan ook zijn er wel al tests mee gedaan, Hardwarinfo heeft ook een stukje over de kaart geschreven. Het lijkt erop dat het topmodel van Vega zich net aan kan meten met een GTX 1080 en een hoger stroomverbruik zal hebben. Een 1070 of een 1080 nu kopen is dan geen gekke keuze.

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-11 19:41
projezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:39:
[...]

Alright! Ik hef niet per se morgen aan het gamen te gaan slaan, aangezien ik sowieso tot de 24e moet wachten met de complete build bestellen (Ietst met stufi :9~). Daarnaast zullen de AMD Vega kaarten redelijk slecht verkrijgbaar te zijn in Nederland, dus het is op de release date beslissen. Om te wachten op benchmarks is lastig, aangezien hij dan waarschijnlijk al is uitverkocht.

Als we dan in de Nvidia schuit gaan zitten kun je net zo goed voor die meerprijs een GTX1080 pakken, de Gigabyte Windforce OC versie. Degelijke koeling en forse prestatiewinst over die 1070 voor (op moment van schrijven) een klein prijsverschil. 720p zou met een 1600 wel moeten gaan, ga je echter hoger kijken dan is denk ik alsnog meer rekenkracht nodig.

• projezz
Als ik het zo lees is gezien mijn budget op dit moment een IPS scherm nogal te duur. Die flinke headset laat ik sowieso even liggen, met eentje van 70-80 ben ik atm al tevreden.

Die GTX1080 Gigabyte Windforce OC versie heb ik in mijn wenslijst toegevoegd, inderdaad niet veel duurder van de 1070.

Is het gamen op een resolutie van 1440p tov 1080 een wereld van verschil?
Ik zou ook kunnen beginnen met een 1080p 144hz scherm, en over een aantal maanden een upgrade maken als ik niet tevreden ben.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 302,95€ 302,95
1Asus Prime B350-Plus€ 94,50€ 94,50
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 537,28€ 537,28
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,-€ 84,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 163,95€ 163,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.420,63

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC AGON AG241QX Rood, Zwart€ 374,16€ 374,16
1Corsair Gaming K65 LUX RGB (Qwerty US-layout)€ 134,90€ 134,90
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 64,95€ 64,95
1Corsair Gaming MM800 RGB Polaris€ 54,95€ 54,95
1Kingston HyperX Cloud II Gun metal€ 81,33€ 81,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,29

Als ik jullie advies in mijn achterhoofd hou zou dit ongeveer ideaal zijn en zeker aan mijn wensen voldoen.
Het enige jammere is dat het wel buiten mijn budget zit, maar dan heb ik wel een rete fijne setup.

Lastige keuzes.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Met 1440p op 144hz en de hoogste instellingen kom je al bijna bij een 1080Ti uit in de nieuwste games.
In onderstaande link zie je dat GTA V en The Witcher rond de 100FPS zitten op die resolutie.
reviews: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti: op eenzame hoogte met de Titan X

Als je dan een scherm met G-Sync wil hebben ben je aardig wat geld kwijt.
categorie: Monitoren

Of je moet wachten wat de Vega benchmarks doen, FreeSync schermen zijn goedkoper.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
Voor iemand die knap tegen budget aan zit, of liever niet erboven zit,
Vind ik dat je best dure rand apparatuur heb.

Je zou eventueel gewoon een simpel muismatje a 1 euro kunnen aanschaffen.
Die RGB muismat van 55 euro is natuurlijk wel prijzig :D
Ook zou je nog kunnen besparen op toetsenbord.
Vind 135 euro wel knap geld, geld wat je ook in je build kan stoppen.
Dan heb je ook wel gelijk een goede setup kwa spullen.
Tijd geleden een hele PC+randapparatuur voor mijn broertje gezocht.
Toen heb ik gekozen voor t meeste geld in build+beeldscherm en flink bespaard op randapparatuur.
(ook gezegd dat je over half jaar als je weer extra gespaard heb je toetsenbord+muis kan vervangen.

Hij heeft deze gekocht
pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo
+een muismat (gratis op laten sturen van een League of Legends ) was voor weinig geld snel klaar.
En zijn muis en toetsenbord bevallen prima.
Ik heb zelf ook een Logitech muis en toetsenbord van 200 totaal. Maar ook met zijn apparatuur gespeeld en dat viel echt reuze mee. Je betaald natuurlijk ook beetje voor naam+RGB

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Zijn uitgezochte toetsenbord is mechanisch, die CM Storm is dat niet.
En persoonlijk zou ik ook geen setje willen van 2 verschillende merken :+ Maar dat is eerder mijn eigen gebrek.

• projezz
Ik zou de muismat en muis in principe nog kunnen laten liggen tot volgende maand. Deze heb ik nog wel liggen, maar zijn niet meer in super goede staat. Een scherm is inderdaad wel een belangrijkere investering dan een RGB muismat. Deze 100 euro zou ik dan kunnen investeren in een beter scherm. Dat toetsenbord vind ik toch wel erg aantrekkelijk. Een mechanische wil ik sowieso, en RGB is nodig aangezien ik veel 's-nachts game.

Een 1080Ti is iets té voor mij. Het is geen ramp om sommige games op high te spelen ipv max, je moet een keertje tevreden zijn, hè.

Ik lees verder wel dat 1440p 144hz echt de sweet spot is, dus hier wil ik ook voor aimen. De monitor die ik nu in mijn lijst heb heeft dat beide, voor een prijs van 375 euro, dat is een stuk lager dan de andere schermen met die specs. Komt doordat hij 24 inch, en geen 27 inch is. Maar aangezien mijn ogen goed zijn verwacht ik dat dat geen probleem moet zijn.

Die monitor heeft echter wel Free-sync, omdat ik eerst aimde op een AMD Vega. Misschien toch maar even wachten tot die uit zijn.

Vanuit gaande van de geruchten zijn die kaarten meer bang for buck, plus de Free-sync monitoren zijn goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door projezz op 10-08-2017 14:47 ]

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ik zou trouwens andere RAM repen nemen want B350 heeft momenteel nog kuren met 3200Mhz C16 RAM en krijg je hem niet aan de praat op 3200Mhz, je kunt beter 3000Mhz C15 RAM nemen zoals pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 want deze wel gewoon op B350.
Verder zit je naar mijn mening teveel te focussen op luxe, ik zou momenteel meer prioriteit stoppen in het samenstellen van een goede PC en later je randapparatuur aanvullen met leuke dingen zoals mechanische toetsenborden en RGB muizen.
Overigens denk ik dat een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler meer dan voldoende is voor gaming + streaming.

• projezz
Thanks voor de tip! Dat zal al een hoop schelen qua prijs. Die RGB muis en muismat laat ik inderdaad even liggen. Een toetsenbord en monitor heb ik sowieso nodig aangezien ik die nog niet heb. Liever een goede investering voor een aantal jaar nu ik er heb voor gespaard. Anders geef ik mijn geld uit aan nog nuttelozere dingen.

Die 1600 zat ik ook al naar te kijken, die 1700 is meer bedoeld voor het uitvoeren van meerdere zware taken tegelijk als ik het goed begrijp? Vond de keuze tussen die 2 nog lastig. Maar als een 1600 goed genoeg is voor gaming & streaming ga ik daar voor.
Pagina: 1