Beolab speakers in combinatie met Sonos Connect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieFace
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-06-2024
Beste Audiofielen,

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een audio-oplossing waarbij ik Spotify-muziek via mijn Android telefoon rechtstreeks via WiFi op twee B&O Beolab 6000 of 8000 geluidsboxen stream. De Sonos Connect (ZP90) lijkt mij hiervoor uitermate geschikt. Of deze apparaten compatibel zijn en hoe ik ze met elkaar aansluit weet ik niet. Ook al wat gezocht via google maar ieder zijn eigen vak.

Volgens de manual van de Beolab 6000 speakers is het mogelijk om speakers met elkaar te connecten (B&O 6000 manual) geen idee wat dit voor mij concreet betekent.

Mijn bevindingen;
- De Beolab 6000 en 8000 boxen beschikken over build in active loudspeaker technology. (geen losse amplifier nodig)
- The phono socket marked LINE must be used instead of the Power Link sockets if the Beolab 6000 is tob e connected to a non-Bang & Olufsen product. Anders was het mogelijk om een 8-pin Power Link cable te gebruiken.
- De Sonos Connect manual, info omtrent connectors Sonos Connect manual

Een bijkomende pre zou zijn om de geluidsboxen ook te koppelen met mijn smart-tv.

Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Het lijkt me erg simpel:

1. Sluit de analogue out aan op de audio in vd Sonos.
2. Koop een lange tulp kabel en trek deze uit elkaar. De ene draad gaat van de Sonos audio out left naar de line van de linker b&o, de ander naar rechts.
3. Bij beide speakers moet het schakelaartje naar line gezet worden!
4. De speakers schakelen zelf in en uit wanneer er signaal komt of niet.
5. Het volume moet via de app van sonos geregeld worden. De speakers hebben geen volume regeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:54
Als ik jou was zou ik even naar de Bluesound Node 2 kijken. Deze heeft naast een veel betere geluidskwaliteit (heb ze beide gehad) dan de Sonos ook nog een infraroodpoort zodat je je afstandsbediening van de tv aan de blussound kan koppelen + een optische en coaxiale ingang voor je TV. Een Sonos op die Beolabs zou echt zonde zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door MikeL op 10-08-2017 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan prima, maar je moet wel even een juist verloopje hebben. Die connect is een technisch prima voorversterker en die beolabs zijn actief. Ik zou even naar je B&O dealer gaan en er een kabeltje voor laten maken en dan komt het helemaal goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PieFace
@PageFault
@JvS
@MikeL
Dank voor jullie reactie :) wordt ten zeerste gewaardeerd!

De Bluesound Node 2 is een gaaf apparaat! Hoe ik deze Wireless HiFi Music Player in mijn zoektocht over het hoofd heb gezien is voor mij nog steeds een raadsel. Goede tip! Zeer positieve 'geluiden' in vrij veel reviews.

Kan ik dit apparaat ook met behulp van een tulp kabel aansluiten op de Beolab 6000 of 8000 boxen? En wat voor kabel heb ik nodig om aan de tv te koppelen?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Zo te zien is het gewoon line in, dus tulp erin en klaar. Tv hangt af van wat deze aan audio out heeft. Soms tulp, soms minijack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieFace
Dank jullie allemaal voor de hulp!
Het is een Sonos Connect geworden, voor 220 euro een zgan exemplaar kunnen bemachtigen.

Mag een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoi PieFace,

Het is al enige tijd geleden dat het laatste bericht is geplaatst.
Maar ik zoek precies wat jou gelukt is.
Ik wil ook mijn B&O Beolab 6000 aansluiten op een Sonos set.
Ik heb nog niets gekocht, maar zie bij jou dat je de speakers hebt aangesloten mbv een Connect. Wat voor verloopstuk heb jij gebruikt? Want de 8 pins speakeraansluiting past niet in de connect.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok de tulpingang ipv de powerlink die jij bedoelt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet elke beolab 6000 heeft een tulpaansluiting.

Zoals erder in dit topic gezegd, ga naar een speciaalzaak en haal een verloopkabeltje, dan gaat het lukken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148327

Ik heb een beocenter 2300 met twee keer BEOlab 2500, verbonden met sonos connect, echter nu komt muziek via Aux kanaal alleen uit rechter speaker.... heeft iemand een idee waar dit in kan zitten of opgelost kan worden
Pagina: 1