Toon posts:

Windows XP en Samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik samba 2.2.0a en wil graag een windows XP machine toevoegen aan het domein maar dit wil niet lukken.
Met Windows 2000 lukt me dit wel.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Microsoft heeft in win2000 sp1 en windows XP een andere versie van het smb protocol gezet. Vanaf versie 2.2.1 van samba zijn ze druk bezig om ook support hiervoor bij samba te integreren.. probeer het dus een met de allerlaatste cvs versie of zo. Je hebt nog geen garantie dat het werkt, dat kan misschien nog wel ff duren.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:32 schreef niorg81 het volgende:
Microsoft heeft in win2000 sp1 en windows XP een andere versie van het smb protocol gezet.
Bedoel je misschien win2k service pack 2? Win2k sp1 in combinatie met samba heeft bij mij probleemloos gewerkt. Vreemd genoeg werkte na een upgrade naar sp2 alles goed. Ik heb wel de password encryptie in win2k uitgeschakeld.

Verwijderd

Win XP heeft net als SP2 wat nieuwe/veranderde RPC's in het SMB protocol gestopt.
Win2k met SP2 kan met de CVS versie gewoon gejoined worden. XP is me tot op heden nog niet gelukt met samba2.2 CVS. Het is overigens wel 1,5 week gelden dat ik het met de laatste CVS versie geprobeerd heb.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
sig test

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

sig test? je sig kan je ook in andere postings zien :)
dus... laat dat voortaan maar, wil je? okee, geweldig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1