DIY NFC Betaalterminal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Hoi,

Bij onze sportclub kan je drankjes kopen, echter heb ik nooit cash geld op zak maar wel mijn smartphone.
Nu schrijf ik via mijn mobile banking app telkens het bedrag over maar ik vroeg me af of het mogelijk is om zelf iets in elkaar te steken waardoor het mogelijk is om een of ander tap-to-pay systeem op te zetten.
Je tapt met je telefoon, en dan kan je ineens betalen zonder een echter overschrijving te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit kostenloos te doen, zijnde geen transactiekosten?
Kan dit uitgebreid worden zodat je eerst kan kiezen welk drankje je wil en dan betalen?

Alvast bedankt!
Groetjes

Beste antwoord (via Homewrecker op 10-08-2017 13:02)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Homewrecker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Dat zuigt wel enorm. We zijn een kleine sportclub en het aantal transacties is zo beperkt dat het absurd is om een systeem in huis te halen. Daarom dacht ik, DIY, maar dat lijkt toch niet te lukken.
Nee, DIY gaat inderdaad niet lukken als je kaartbetalingen wilt doen. En als je niet wilt vastzitten aan een maandbedrag zul je uitkomen bij iets als https://sumup.nl/betaalautomaat. Kost wel eenmalig €79 en zo'n 2,75% per transactie bij een lage omzet, maar je hebt wel minder geld in kas waar een graai uit genomen kan worden door een dief en je krijgt er meteen rapporten bij. Ook hoef je geen wisselgeld te regelen voor zulke apparaten.

En vergeet niet: cashgeld is niet gratis en een gewone overschrijving ook niet (al zit dat in je abonnementsgeld als het goed is)
.

Trouwens, mensen kunnen ook meer uitgeven als ze naar de club zijn gekomen met hun betaalkaart/telefoon ipv met een los tientje in hun zak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

"Je tapt met je telefoon, en dan kan je ineens betalen zonder een echter overschrijving te doen."

Hoe bedoel je dit precies? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Switchie op 09-08-2017 18:45 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 22:48
Hoe dan ook er moet een overschrijving komen, anders krijgt de sportclub niet het geld. Ik zou adviseren om zoals @Switchie vermeld een NFC te adviseren bij de sportclub.

Zover ik weet is er geen een mogelijkheid om direct een transactie met een x bedrag over te maken zonder de toestemming/bijkomst van de gebruiker dit zou namelijk kunnen betekenen dat iemand een simpele website in elkaar kan knutselen, of alleen je mobiel aanraakt met een NFC reader en zo een x bedrag verdwijnt van de rekeninghouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:50
Www.izettle.com, aansluiten via een telefoon of tablet. En natuurlijk zijn er transactiekosten, want voor niets gaat de zon op.

• Homewrecker
Misschien heb ik het slecht uitgelegd.
Ik bedoelde met 'zonder overschrijving' gewoon dat je niet alle stappen moet doorlopen om de begunstigde in te vullen, het bedrag en de vermelding. Maar dat wanneer je bijvoorbeeld via NFC tapt, je enkel nog je pincode of fingerprint moet geven om te bevestigen.

De dingen die ik al had gegoogeled, en die ook vooral bij de search van @Switchie naar boven komen kosten echter wel wat geld en transactiekosten. Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld een NFC-tag kunt programmeren zodat je bij het tappen rechtstreeks kan betalen 'zonder overschrijving'.

Ik snap niet waarom ik transactiekosten zou moeten betalen gezien een gewone overschrijving gratis is.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43

Rmg

Tikkie kan een qr code generen, die zou je op de bar kunnen plakken, zal een uri zijn dus qr code uitlezen en in een tag zetten moet ook kunnnen.

Eigenlijk kunnen alle banken apps tegenwoordig wel betaalverzoeken genereren. Dus je kan ook nog een bankspecifieke doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rmg op 10-08-2017 12:52 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: IDeal QR nu beschikbaar voor alle bedrijven en instellingen lijkt daar wel op. Alleen zal je altijd input nodig hebben van de POS ('kassa'), hoe weet je anders welk bedrag, transactienummer etc. je nodig hebt.

Alternatief hebben ze ook nog deze dingen uitgevonden hiervoor: Afbeeldingslocatie: https://www.abnamro.nl/nl/images/Content/030_Private_banking/000_Afbeeldingen/020_Service/Nieuwe_betaalpas_-_contactloos.jpg ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Homewrecker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:28:
[..]

Ik snap niet waarom ik transactiekosten zou moeten betalen gezien een gewone overschrijving gratis is.
Alle zakelijke transacties kosten geld. Dus geld overmaken is voor jouw gratis, de ontvanger betaalt er wel voor.

En veel bedrijven rekenen die kosten gewoon door. Bestel maar eens op thuisbezorgd, en je ziet dat er 1 euro aan ideal-kosten voor jouw zijn ;)

Vroeger moest je zelfs extra betalen als je een klein bedrag wilde afrekenen met je pinpas.

Ey!! Macarena \o/

• Homewrecker
RaZ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Alle zakelijke transacties kosten geld. Dus geld overmaken is voor jouw gratis, de ontvanger betaalt er wel voor.

En veel bedrijven rekenen die kosten gewoon door. Bestel maar eens op thuisbezorgd, en je ziet dat er 1 euro aan ideal-kosten voor jouw zijn ;)

Vroeger moest je zelfs extra betalen als je een klein bedrag wilde afrekenen met je pinpas.
Dat zuigt wel enorm. We zijn een kleine sportclub en het aantal transacties is zo beperkt dat het absurd is om een systeem in huis te halen. Daarom dacht ik, DIY, maar dat lijkt toch niet te lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf iets in elkaar steken gaat je niet lukken. Wat je wel kan doen is een modern pinapparaat gebruiken voor contactloos betalen. Dan kan je via de app op je mobiele telefoon betalen. In ieder geval bij ING en ABN al mogelijk.

Dat gaat echter wel geld kosten. Enig alternatief is dus zelf handmatig overschrijven. Wellicht nog met een vooruitbetaling waarbij je een vorm van tegoed hebt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Homewrecker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Nee, DIY gaat inderdaad niet lukken als je kaartbetalingen wilt doen. En als je niet wilt vastzitten aan een maandbedrag zul je uitkomen bij iets als https://sumup.nl/betaalautomaat. Kost wel eenmalig €79 en zo'n 2,75% per transactie bij een lage omzet, maar je hebt wel minder geld in kas waar een graai uit genomen kan worden door een dief en je krijgt er meteen rapporten bij. Ook hoef je geen wisselgeld te regelen voor zulke apparaten.

En vergeet niet: cashgeld is niet gratis en een gewone overschrijving ook niet (al zit dat in je abonnementsgeld als het goed is)
.

Trouwens, mensen kunnen ook meer uitgeven als ze naar de club zijn gekomen met hun betaalkaart/telefoon ipv met een los tientje in hun zak.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Of bedoel je een eigen betaalsysteem? Iets als je koopt een aantal consumpties in (via cash of overboeken) en krijgt daar "consumptiepunten voor" die je op je NFC van je telefoon laad, vervolgens worden die punten weer van je telefoon afgehaald bij iedere consumptie tot het saldo weer nul is.

Soort van Pre-Paid consumpties dus met een eigen intern betaalsysteem?

• Homewrecker
Brabix schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:31:
Of bedoel je een eigen betaalsysteem? Iets als je koopt een aantal consumpties in (via cash of overboeken) en krijgt daar "consumptiepunten voor" die je op je NFC van je telefoon laad, vervolgens worden die punten weer van je telefoon afgehaald bij iedere consumptie tot het saldo weer nul is.

Soort van Pre-Paid consumpties dus met een eigen intern betaalsysteem?
Neen, zonder pre-paid.
Pagina: 1