internet snelheid smart tv samsung

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-01-2020
Mijn vraag

Ik heb een internet aansluiting van ziggo 155 mb
Na een speedtest heb ik 132mb op mijn pc gemeten maar op mijn smart tv maar 38 mb
hoe is dat mogelijk.

technicolor modem tc7200u
ziggo kabel 155mb
Samsung ue55ks7000 suhd tv
tv heeft een kaart tot 100mb
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 4% gewijzigd door blade99 op 09-08-2017 18:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Waarmee heb je de speedtest uitgevoerd op je tv ?

[ Voor 128% gewijzigd door HKLM_ op 09-08-2017 18:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
op allebei met ookla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verbonden via Wifi of kabel?
De tv heeft overigens maar een 100Mbs poort dus die 132mb ga je theoretisch gezien sowieso niet halen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Inderdaad hoe is tv aangesloten en hoe is je pc aangesloten ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
via de kabel met wifi haalde ik net 0,2mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
Ja die 100mb klopt ik heb het al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Waarom is dit interessant voor je om te weten? Doet je tv iets niet oid? Bij mij komt het niet eens in mijn hoofd op om een speedtest op een tv te doen omdat het ding niet is bedoeld om volop te internetten.

Hij is bedoeld om series en films af te spelen al dan niet via het netwerk/internet en daarvoor is die snelheid prima. Er is geen enkele streaming dienst die daarboven komt, laat staan dicht in de buurt van die snelheid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 12:17
Je kan de kabel nog even vervangen, maar het is ongetwijfeld een limiet van de hardware of de software van de tv die niet helemaal geoptimaliseerd is. Maar idd, waarom zou je dit willen weten? Doet de tv iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
Nou het is in zoverre interessant dat ik via wifi op de pc 68mbs haal en op de tv 0,2 wat resulteerd in zeer slecht beeld of hangen van netflix of YouTube.
dus van wege het grote verschil was dit mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade99
Je zou denken dat de netwerkkaart in de tv niet goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

blade99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:49:
Nou het is in zoverre interessant dat ik via wifi op de pc 68mbs haal en op de tv 0,2 wat resulteerd in zeer slecht beeld of hangen van netflix of YouTube.

Je zou denken dat de netwerkkaart in de tv niet goed functioneert.
Leg je mobiel eens naast de tv en kijk eens dmv bij een app als Fing hoe het bereik op de telefoon is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Is niet zo moeilijk om hier achter te komen,je hebt netflix ga naar instellingen en controleer je netwerk wat deze je aangeeft , heeft 3 servers waarvan alles is aanvinkt als zijnde goed,zoniet zit er een storing in dit geheel.

ook je dataverbruik kan bij netflix checken

en gebruik fast.com voor je snelheid via de browser van je TV

En als laatst netflix opstarten/film of whatever en via dje ab de knop info deze laat ook zien je informatie tbv content in mbps en bv 1080 enof 2160

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:34
kfaessen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:45:
Waarom is dit interessant voor je om te weten? Doet je tv iets niet oid? Bij mij komt het niet eens in mijn hoofd op om een speedtest op een tv te doen omdat het ding niet is bedoeld om volop te internetten.

Hij is bedoeld om series en films af te spelen al dan niet via het netwerk/internet en daarvoor is die snelheid prima. Er is geen enkele streaming dienst die daarboven komt, laat staan dicht in de buurt van die snelheid.
Ik stream alles draadloos vanaf mijn server in de meterkast maar als je een keer een 4k film met HDR en HD audio hebt dan komt hij toch echt wel vaak veel hoger uit.

@blade99 TV al een paar minuten van de stroom gehad?
Probeer ook eens met andere speedtests, ookla is ook niet altijd even goed.

https://fast.com/nl/
http://speedtest.googlefiber.net/

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Idanue schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 04:18:
Ik stream alles draadloos vanaf mijn server in de meterkast maar als je een keer een 4k film met HDR en HD audio hebt dan komt hij toch echt wel vaak veel hoger uit.
Hoger dan 38mb/s? :X
Gokje, de PC staat een halve meter van het AP en is verbonden op 5ghz en de TV staat 100 meter verder, tussen 3 meter dikke muren van gewapend beton en probeert met man en macht nog net verbinding te maken over 2.4n

Je vraag is begrijpelijk maar zonder verdere info kunnen wij er echt niets zinnigs over zeggen.

[ Voor 51% gewijzigd door Switchie op 10-08-2017 05:31 ]

• Idanue
We hebben het hier over Mb/s en niet MB/s neem ik aan?

Ik heb net even een film aan gezet (Avatar) die zit zo rond de 50-70 Mb/s met uitschieters naar 100+.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k0KjJaN.jpg

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Idanue schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 05:40:
[...]

We hebben het hier over Mb/s en niet MB/s neem ik aan?

Ik heb net even een film aan gezet (Avatar) die zit zo rond de 50-70 Mb/s met uitschieters naar 100+.

[afbeelding]
Bedoel uiteraard Mb/s en zeker geen hoofdletter B.

Ik weet inderdaad dat 100Mb/s aan te tikken is met een deftige film. Deze snelheid is ook prima te behalen over wifi. Maar met een Technicolor in de meterkast als AP en een TV die enkele meters verderop niet verder komt dan 2.4ghz N om dit signaal op te pakken, ga je deze snelheden nooit halen.
Ik geloof je direct als je zegt dat jij dit wel vlekkeloos kunt streamen maar dan heb je waarschijnlijk wel een iets andere setup dan TS ;)

• Idanue
Switchie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 06:03:
[...]

Bedoel uiteraard Mb/s en zeker geen hoofdletter B.

Ik weet inderdaad dat 100Mb/s aan te tikken is met een deftige film. Deze snelheid is ook prima te behalen over wifi. Maar met een Technicolor in de meterkast als AP en een TV die enkele meters verderop niet verder komt dan 2.4ghz N om dit signaal op te pakken, ga je deze snelheden nooit halen.
Ik geloof je direct als je zegt dat jij dit wel vlekkeloos kunt streamen maar dan heb je waarschijnlijk wel een iets andere setup dan TS ;)
Klopt, accesspoint op 5GHz een meter van de TV.
Voor gekozen omdat mijn TV ook een 100Mb/s aansluiting heeft. }:|

Maar er is zo idd niet veel over te zeggen, maar even wachten tot TS er weer is.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@blade99
Indien je wat toe te voegen hebt dan graag je post wijzigen via de Wijzig-knop en niet meerdere malen achter elkaar posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-08 11:15
Die internet browser is gewoon heel erg traag, dat ligt niet aan de netwerkkaart in de TV.
Ik heb dat ook getest op mijn KS9000 test exemplaar, drama op Ookla, en ook een simpele webpagina openen ging tergend traag. Maar een UHD film via NAS streamen over netwerk ging prima. Dus de snelheid wordt niet beperkt door de netwerkkaart.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 10-08-2017 12:03 ]

Pagina: 1