Windows 10 upgrade werkt verre van verwachtingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:44
Hello Tweakers,

Na een hele tijd koppig niet te upgraden naar windows 10 heb ik vandaag besloten om dat toch te doen. Ik heb een upgrade gedaan van windows 7 naar windows 10. Echter is dit nu niet helemaal wat ik had gehoopt. Ik ging er vanuit dat het grootste deel gewoon zou werken, echter kan ik niet bij mijn 2 harde schijven omdat de toegang word geweigerd. Ik kan op het moment nergen bij. Ik wil nu graag terug naar 7, maar ik heb geen idee hoe. Als ik doeo wat op het internet staat dan staan er geen herstel punten in.

Daarbij probeer ik naar windows 10 pro te upgraden maar hij blijft zeggen dat de productcode niet juist is.

Weet iemand wat ik nu het beste zou kunnen doen? Dit is niet echt optimaal... Ik kan momenteel niets met de PC. Windows 7 draaien met een I7-6700 en gtx 1080 zou niet meer moeten. Maar als dit is wat ik krijg met windows 10 dan zet ik hem liever terug.

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Dan meer info aangeven.
Welke versie van windows 7 heb je. En hoe ben je naar W10 gegaan.
Wil je nadat je naar W10 bent gegaan daarna nog veranderen naar de Pro versie??

En waar heb je je sleutel vandaan? En weet je zeker dat je een Pro key gekocht hebt.

Toegang tot je HD's zou gewoon moeten werken. Anders Take Ownership doen.
En hoewel een upgrade vanaf w7 naar w10 inprinciepe probleemloos moet gaan. Is het soms verstandig om gewoon een clean install te doen.

Juiste versie van W10 installeren via de Media Creation tool. En met de juiste code activeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

peize9 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:13:
Na een hele tijd koppig niet te upgraden naar windows 10 heb ik vandaag besloten om dat toch te doen. Ik heb een upgrade gedaan van windows 7 naar windows 10. Echter is dit nu niet helemaal wat ik had gehoopt. Ik ging er vanuit dat het grootste deel gewoon zou werken, echter kan ik niet bij mijn 2 harde schijven omdat de toegang word geweigerd. Ik kan op het moment nergen bij.
Geef ons eens wat meer inzicht als je wilt.
Hoe ziet jouw systeem er b.v. uit?
Worden de schijven herkend in schijfbeheer?
Ik wil nu graag terug naar 7, maar ik heb geen idee hoe. Als ik doeo wat op het internet staat dan staan er geen herstel punten in.
Is toch niet zo moeilijk te vinden?
https://www.howtogeek.com...rade-to-windows-7-or-8.1/
Daarbij probeer ik naar windows 10 pro te upgraden maar hij blijft zeggen dat de productcode niet juist is.
Omdat je logischerwijs de licentie niet hebt?
Weet iemand wat ik nu het beste zou kunnen doen? Dit is niet echt optimaal... Ik kan momenteel niets met de PC. Windows 7 draaien met een I7-6700 en gtx 1080 zou niet meer moeten. Maar als dit is wat ik krijg met windows 10 dan zet ik hem liever terug.
De gratis upgrade voor "normale" windows 7 gebruikers is door Microsoft stopgezet.
Als je momenteel die upgrade uitvoert, heb je logischerwijs een licentie gekocht en een iso gedownload c.q. een install op b.v. usb ontvangen.
Iets zegt mij dat jij dat jij bovenstaande stappen niet helemaal hebt gevolgd. Zeker als jij ineens over een upgrade naar 'pro' hebt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:44
Laat maar, het was mijn eigen fout. Was op een of andere manier elke keer automatisch in het verkeerde acount gekomen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke