Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze setup wordt een thuis server die ergens weggestopt gaat worden.
Hij zal voornamelijk Plex media server draaien. Ik wil tussen de 4 en 6 streams tegelijk kunnen transcoden met de CPU mocht dat nodig zijn. (transcode van 1080p/10Mbps kost ongeveer 2000 PassMarks, ik zou graag een CPU willen met minimaal 12000 passmarks).
edit: Deze server gaat meer doen dan alleen Plex, ,maar ook als algemene thuisserver dienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 500 euro, maar echte max is 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD liggen die ik kan gebruiken voor OS. HDD's hoeven verder niet, mijn NAS voorziet daar al in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem, minus harddisk dus dan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, maar ik irriteer we als een kast niet stevig genoeg is en goedkoop plastic gebruikt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel een beetje lettend op stroomverbruik, modernere CPU's hebben daardoor lichte voorkeur.
Graag een (dual) CPU met minimaal 12000 passmarks. Liefst ook 65w
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Zou dit genoeg zijn als server voor dit doel? Of is bijvoorbeeld een 2e hands Intel Xeon setup interessanter (maar dan meer stroomverbruik...). Zijn er opties die ik kan aanpassen om stroomverbruik verder te beperken?
Zou er een compactere kast zijn die kwalitatief nog wel goed is?
Mijn huidige idee is deze AMD Setup
Deze setup wordt een thuis server die ergens weggestopt gaat worden.
Hij zal voornamelijk Plex media server draaien. Ik wil tussen de 4 en 6 streams tegelijk kunnen transcoden met de CPU mocht dat nodig zijn. (transcode van 1080p/10Mbps kost ongeveer 2000 PassMarks, ik zou graag een CPU willen met minimaal 12000 passmarks).
edit: Deze server gaat meer doen dan alleen Plex, ,maar ook als algemene thuisserver dienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 500 euro, maar echte max is 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD liggen die ik kan gebruiken voor OS. HDD's hoeven verder niet, mijn NAS voorziet daar al in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem, minus harddisk dus dan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, maar ik irriteer we als een kast niet stevig genoeg is en goedkoop plastic gebruikt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel een beetje lettend op stroomverbruik, modernere CPU's hebben daardoor lichte voorkeur.
Graag een (dual) CPU met minimaal 12000 passmarks. Liefst ook 65w
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Zou dit genoeg zijn als server voor dit doel? Of is bijvoorbeeld een 2e hands Intel Xeon setup interessanter (maar dan meer stroomverbruik...). Zijn er opties die ik kan aanpassen om stroomverbruik verder te beperken?
Zou er een compactere kast zijn die kwalitatief nog wel goed is?
Mijn huidige idee is deze AMD Setup
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 80,60 | € 80,60 |
| 1 | Sapphire HD 6450 1GB DDR3 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Cooler Master N200 + B2 400W 80+ | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/8 | € 69,94 | € 69,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 460,49 | |