Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Noob zkt Gaming setup (inclu. monitor) budget +/- 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben op zoek naar een gaming setup (inclu. monitor), budget ong. 900 euro.
Uitzicht liefst vrij basic zodat er wat meer geld in prestaties kan gaan? Als dat een logische denkwijze is...

Ik heb geen enkele kennis van Hardware! 8)7 Graag simpele uitleg aub!
De bashing dat ik voorlopig op een Macbook game is uiteraard toegelaten! ;) ;w

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Enkel gaming (en surfen). Ik hou mijn huidige MacBook voor films,series, surfen, ...
Games als PubG, LoL, CS: GO, Borderlands, ... mainly shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ong. 900 euro (speling van 50-tal euro). Mag uiteraard goedkoper, zeker niet de bedoeling om voor extreme gaming te gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Reeds gaming muis van Steelseries en headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Volledige setup (inclu. monitor)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik sta voor alles open, ik las reeds dat Ryzen blijkbaar the new big deal is, mag er zeker in!
Qua merk ben ik erg tevreden over steelseries (Qua uitizicht als kwaliteit) maar ik sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is bedoeling om een standaard goede prijs/kwaliteit gaming pc aan te kopen die een eindje mee kan.
Monitorgrootte mag eventueel iets meer dan 24 inch.

(Ik game nu op een MacBook pro 13 inch, pls don't shoot me!)

Ga je overklokken?
Moeilijke vraag! I guess so?

Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste voor mij is m'n hobbygamen naar een hoger level te tillen op alle vlakken. Qua uitzicht ben ik persoonlijk vrij basic aangelegd, liever besparen in een simpel uitzicht (geen regenboogkleuren maar gewoon wit of blauw, tower met raam) om wat betere prestaties te kunnen hebben.

Doorverwezen na lang gesukkel op pc-building websites.
Ik ben totaal niet mee in vakjargon, please keep it simple guys (and girls?) :) 8)7

Mijn persoonlijke uitwerking (ik maakte wat gebruik van de BBG's)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 106,95€ 106,95
1ASRock AB350M-HDV€ 69,95€ 69,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 160,93€ 160,93
1BitFenix NOVA Zwart Window€ 32,50€ 32,50
1LG 25UM58-P Zwart€ 157,51€ 157,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,85

Grootste vragen hierbij, is deze volledig? Is er iets teveel aan? Is alles samen compatibel?

Alvast super bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 17:59 ]

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 13:04

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

@Verwijderd , heb je t DAA beleid gelezen?
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

"~~Linux is only free if your time has no value"

Verwijderd

Topicstarter
Oops! Didn't know that, werd hier vlug doorverwezen om iets te posten.. Sorry!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 13:04

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:49:
Oops! Didn't know that, werd hier vlug doorverwezen om iets te posten.. Sorry!
Geen probleem.
Dit forum is echter voor aankoopadvies, niet een 'ik wil, zoek het maar voor me uit' forum. Als je zelf even zoekt naar wat jou een leuke set lijkt en deze hier deeld. Zullen wij er naar kijken en kan je feedback uit allerlei hoeken verwachten

"~~Linux is only free if your time has no value"

Verwijderd

Topicstarter
0stone0 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Geen probleem.
Dit forum is echter voor aankoopadvies, niet een 'ik wil, zoek het maar voor me uit' forum. Als je zelf even zoekt naar wat jou een leuke set lijkt en deze hier deeld. Zullen wij er naar kijken en kan je feedback uit allerlei hoeken verwachten
Ik hoop dat deze nu volledig is? Hoofd is letterlijk ontploft van het uiteenlopende aanbod!

• Hidde._
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-11-2024
Als ik jou was zou ik voor een Ryzen 5 1400 gaan! Is toch net wat beter! Verder niet heel veel op aan te merken!

Je pc werkt het best als je hem met liefde behandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:07:
Als ik jou was zou ik voor een Ryzen 5 1400 gaan! Is toch net wat beter! Verder niet heel veel op aan te merken!
'Wat' is dan precies beter? Hoe zie of voel je dat?
Kleine vraag ook erbij, die samsung850, is dat ssd en waarom is dat precies nodig? Dit onderdeel vond ik bij de ene BBG niet en bij de andere wel?

Bedankt!

Verwijderd

Systeem ziet er netjes uit hoor!
Behuizing misschien een pricewatch: Fractal Design Focus G Mini of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window.
Ssd een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. Voor praktisch dezelfde prijs 10% meer capaciteit.
Monitor zou ik ook anders doen. Een 25" ultrawide heeft een erg beperkte hoogte in cm, vergelijkbaar met een 21" 1080p scherm. Een pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart heeft een veel groter schermoppervlak. Desnoods een pricewatch: LG 24BK550Y-B Zwart als je IPS wil.

• Hidde._
Bedankt!
[/quote]
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Kleine vraag ook erbij, die samsung850, is dat ssd en waarom is dat precies nodig? Dit onderdeel vond ik bij de ene BBG niet en bij de andere wel?

Bedankt!
Een SSD is sneller ^ neem wel de gene die @Verwijderd aangaf. Als je nog een iets betere processor wilt zou ik voor de 1300x gaan!

Maar jouw geld is jouw keuze!

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:18:
Bedankt!
[/quote]

[...]

Een SSD is sneller ^ neem wel de gene die @Verwijderd aangaf. Als je nog een iets betere processor wilt zou ik voor de 1300x gaan!

Maar jouw geld is jouw keuze!
Dat is dan een processor tussen de Ryzen 1200 en 1400?
Thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Een Ryzen 5 1400 heeft SMT. Simpel gezegd heeft elke core een subcore, een extra thread. Een 5 1400 heeft 8 threads, een 3 1200 heeft 4 threads. De Ryzen 5 kan veel meer data verwerken dan een Ryzen 3 wat een hogere stabielere framerate in games oplevert.

Bedankt!
Door een ssd voelt het syteem heel snel aan. Windows laadt snel, bestanden laden snel, een game laadt snel. Je knippert met je ogen en je kan weer verder. Als je nog nooit een ssd hebt gehad weet je niet wat je mee maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Een Ryzen 5 1400 heeft SMT. Simpel gezegd heeft elke core een subcore, een extra thread. Een 5 1400 heeft 8 threads, een 3 1200 heeft 4 threads. De Ryzen 5 kan veel meer data verwerken dan een Ryzen 3 wat een hogere stabielere framerate in games oplevert.

[...]

Door een ssd voelt het syteem heel snel aan. Windows laadt snel, bestanden laden snel, een game laadt snel. Je knippert met je ogen en je kan weer verder. Als je nog nooit een ssd hebt gehad weet je niet wat je mee maakt.
Thanks, ik veronderstel dat ik 'Windows' dan nog apart moet kopen? (Bij mac staat automatisch het recenste systeem erop...vandaar de vraag)

• Hidde._
@Verwijderd

Een Ryzen 5 is misschien iets te duur voor zijn budget? Is de 1300x dan een goede tussen oplossing voor hem? (Ben benieuwd :p)

[ Voor 56% gewijzigd door Hidde._ op 09-08-2017 18:45 ]

• flubberwang
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:32:
[...]

Thanks, ik veronderstel dat ik 'Windows' dan nog apart moet kopen? (Bij mac staat automatisch het recenste systeem erop...vandaar de vraag)
Er zijn ook manieren om het illegaal te verkrijgen, maar het is beter als je een Windows-licentie koopt. Je kan op twee manieren Windows (pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM) op je pc krijgen, de eerste is om het via een DVD waar Windows al op staat te installeren, de tweede is om het op een schijf naar keuze die groot genoeg is (USB, DVD) te zetten en het dan vanaf deze schijf te installeren.

Het installeren via de tweede manier is vele malen goedkoper, omdat de download van de Windows installer gratis is en de licentie op z'n goedkoopste 20 euro is, alleen het is wel lastiger te installeren. Mocht je Windows via een DVD willen installeren, dan heb je ook een optische drive nodig, waarmee je DVDs en CDs kan lezen. Deze zit (vrijwel altijd) niet bij je behuizing, dus moet je die er apart bij kopen en er in zetten.

Mocht je voor installatie via een DVD gaan dan zou ik de pricewatch: Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart kiezen, omdat hij out-of-the-box werkt en een SATA 600 verbinding heeft, waardoor hij lekker snel werkt.

Verwijderd

Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:44:
@Verwijderd

Een Ryzen 5 is misschien iets te duur voor zijn budget? Is de 1300x dan een goede tussen oplossing voor hem? (Ben benieuwd :p)
Nee, een 1200 klokt vrij makkelijk over naar 1300X snelheid.

• Hidde._
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Allright, Thanks voor de verbetering!

Wist ik niet (weet meer af vanaf de 1500 van Ryzen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Is 400 WATT genoeg voor de voeding, een vriend merkte op dat hij ergens had gelezen dat 500 WATT een minimum is..?

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

Allright, Thanks voor de verbetering!

Wist ik niet (weet meer af vanaf de 1500 van Ryzen)
Moet ik ook een aparte geluidskaart voorzien (indien ja, welke is aan te raden)? en 400 Watt genoeg voor voeding?

Alvast bedankt!

• Hidde._
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Moet ik ook een aparte geluidskaart voorzien (indien ja, welke is aan te raden)? en 400 Watt genoeg voor voeding?

Alvast bedankt!
400w is zeker weten genoeg voor dit systeem!

Een aparte geluidskaart is niet nodig, er zit een in je moederbord!

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

400w is zeker weten genoeg voor dit systeem!

Een aparte geluidskaart is niet nodig, er zit een in je moederbord!
Thanks, nog een vraagje, de bovenstaande link van windows, dat is het enige om het besturingssysteem van de pc te hebben? dat lijkt me nogal goedkoop of ben ik hierin mis?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Is 400 WATT genoeg voor de voeding, een vriend merkte op dat hij ergens had gelezen dat 500 WATT een minimum is..?
Systeem verbruikt nog geen 200w, dus ja, 400w is zeker genoeg.
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:03:
[...]

Thanks, nog een vraagje, de bovenstaande link van windows, dat is het enige om het besturingssysteem van de pc te hebben? dat lijkt me nogal goedkoop of ben ik hierin mis?
Mijn keys koop ik altijd bij https://www.g2play.net/ca...-10-professional-oem-key/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Systeem verbruikt nog geen 200w, dus ja, 400w is zeker genoeg.
Bedankt voor de info, wil je de vraag hierboven omtrent je windowslink ook eens bekijken aub?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Noob zkt oe om zoekt goed te kunnen schrijven

• Hidde._
Snap het zelf ook niet meer!

[ Voor 90% gewijzigd door Hidde._ op 09-08-2017 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Als het goed is koop je een activatie code, vervolgens ga je naar de site van Microsoft en zet je Windows 10 op een stick, vervolgens doe je diezelfde stick in je pc, voer je activatie code in, en Windows staat erop!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 21:29 ]

• Hidde._
Foutje dit!

[ Voor 95% gewijzigd door Hidde._ op 09-08-2017 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:37:
[quote]Hidde._ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Oeps, snap het zelf ook niet echt meer (heb zelf de legale van 130 Dusja)
Ik was verkeerd, my mistake!:D komt er een soort handleiding bij één van de zaken om dit alles in elkaar te steken of zal het youtube filmpjes worden?
Pagina: 1