Toon posts:

Negatieve BKR, mogelijk anti kraak wonen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vraag. Ik kom er onlangs achter dat ik een negatieve BKR heb omdat ik te goedgelovig ben geweest in de eerlijkheid van mijn ex vriend. Omdat mijn ex vriend nooit mijn post heeft doorgestuurd en ik meerdere malen bij deze instantie heb aangegeven mijn adres te wijzigen maar dit niet is gebeurd loop ik nu tegen dit probleem aan.

Ik wil graag gaan huren maar word op veel plekken geweigerd. Word je wel toegelaten tot anti kraak wonen als je een negatieve BKR hebt?

Ik heb een betalingsregeling lopen met de desbetreffende instantie zodat deze betaalachterstand snel is opgelost.

Wie weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bel de antikraak organisatie en je hebt je antwoord......

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Een BKR registratie staat los van huur. Een verhuurder is geen financiële instantie en kan daarom ook niet je BKR registratie inzien.

Als je geweigerd wordt voor huur dan komt dat door andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:26:
Ik wil graag gaan huren maar word op veel plekken geweigerd.
Dit vind ik wel heel interessant. Sociale verhuur of particulier? Voorzover ik weet mag een verhuurder helemaal geen BKR-toets doen, dus ben wel benieuwd hoe zij het weten. Heb je het zelf gezegd?

Verder verschilt het heel erg per verhuurder. Particuliere verhuurders mogen in principe zelf bepalen aan wie zij een woning willen verhuren. De ene vind je inkomen/vermogen heel belangrijk, de ander minder. Daarvoor moet je contact opnemen met de verhuurder

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Hi,

Ik heb een vraag. Ik kom er onlangs achter dat ik een negatieve BKR heb omdat ik te goedgelovig ben geweest in de eerlijkheid van mijn ex vriend. Omdat mijn ex vriend nooit mijn post heeft doorgestuurd en ik meerdere malen bij deze instantie heb aangegeven mijn adres te wijzigen maar dit niet is gebeurd loop ik nu tegen dit probleem aan.

Ik wil graag gaan huren maar word op veel plekken geweigerd. Word je wel toegelaten tot anti kraak wonen als je een negatieve BKR hebt?

Ik heb een betalingsregeling lopen met de desbetreffende instantie zodat deze betaalachterstand snel is opgelost.

Wie weet hoe het zit?
Had je natuurlijk ook zelf op kunnen googlen. Is vrij eenvoudig en er is best veel info te vinden.

Maar zoals de rest ook al zegt: Er is geen BKR check. Dat mogen enkel geldverstrekkers doen.
Waarom word je overal geweigerd? Word er nog een rede opgegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 09-08-2017 15:33 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het geen weigering op basis van de informatie die jij geeft? Aanvraagformulier waarop je moet aangeven of je schulden en/of BKR registratie hebt? Afaik mogen verhuurders geen BKR toetsing doen, enkel kredietverstrekkers.

Lijkt me eerder dat obv je inkomen of anders gegeven die jij invult je een afwijziging kijgt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik wil graag gaan huren maar word op veel plekken geweigerd.
Omdat je een negatieve BRK hebt? Absoluut niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

blaatschaaap

schaap

Bij antikraak zullen ze niet naar het BKR stappen, ze willen wel bewijs zien dat je genoeg inkomen hebt. Afhankelijk van het soort antikraak hoeft dat niet veel te zijn. Kijk vooral naar antikraak in kantoorgebouwen/bedrijfspanden, die zijn vaak goedkoop qua huur. ( ik heb zelf een jaar antikraak gewoond voor €200,- incl gas/water/licht/internet)

Veel antikraak bedrijven werken ook op basis van voordragen, als je mensen kent die antikraak wonen zou ik die eens vragen of zij je niet bij de beheerder kunnen introduceren voor een mogelijk plekje.

[ Voor 22% gewijzigd door blaatschaaap op 09-08-2017 17:55 ]

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:51

DropjesLover

Dit dus ->

Ik denk dat het lastiger is om tegenwoordig iets anti-kraak te vinden dan iets te vinden waar geen BKR-toets wordt gedaan :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Ik deel het gevoel van bovenstaande posters: er moet meer aan de hand zijn.

Een betalingsregeling is een goede zaak. Als je deze nakomt en volledig inlost, verandert je code in H (hersteld, en ben je vijf jaar later helemaal clean.

Ik vrees dat TS echter ook op een signaleringslijst van huurders staat. De verhuurder die je weigert, moet kunnen aangeven waarom.
Pagina: 1