Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romano128
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-04 20:51
Beste,

Ik wil een GTX690 aansluiten op een HDMI monitor. Ik heb een blokje gekocht maar deze werkt niet. (Blijft aangevel no signal, ook niet op het juiste kanaal).

Nu las ik ergens dat het niet mogelijk is om HDMI > DVI vanuit je beeldscherm naar de kaart te laten gaan. Maar dat het wel mogelijk is om bijvoorbeeld een HDMI kaart op een DVI beeldscherm aan te sluiten.

Klopt dit?

Iemand any thoughts?

Thanks

Beste antwoord (via romano128 op 10-08-2017 00:16)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb dezelfde monitor, waarom gebruik je geen DisplayPort?

Je videokaart heeft een Mini-DP aansluiting, dus een basale MDP > DP kabel is afdoende: pricewatch: Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welk blokje heb je momenteel en welke monitor wil je aansturen?

HDMI <> DVI (Ongeacht de richting) zou prima moeten werken, tenzij een Dual DVI connector vereist is of een hoge HDMI standaard.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 09-08-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

romano128 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:59:
Beste,

Ik wil een GTX690 aansluiten op een HDMI monitor. Ik heb een blokje gekocht maar deze werkt niet. (Blijft aangevel no signal, ook niet op het juiste kanaal).

Nu las ik ergens dat het niet mogelijk is om HDMI > DVI vanuit je beeldscherm naar de kaart te laten gaan. Maar dat het wel mogelijk is om bijvoorbeeld een HDMI kaart op een DVI beeldscherm aan te sluiten.

Klopt dit?

Iemand any thoughts?

Thanks
Ten eerste. Je signaal gaat van de video kaart naar de monitor en niet andersom.
Ten tweede, een DVI -> HDMI connector moet goed werken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet beter gewoon direct een hdmi-naar-dvi kabel kopen ? Kost geen bal en is alles in 1 :

https://www.allekabels.nl...81056/hdmi-dvi-kabel.html

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

romano128 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:59:
Nee, dit klopt niet.

DVI kan twee soorten signalen overdragen: analoog en digitaal. Er bestaan dan ook drie soorten DVI-connectoren: DVI-D (alleen digitaal), DVI-A (alleen analoog), en DVI-I (beide).

Het digitale signaal is zelfs volledig elektrisch compatibel met HDMI: alleen de pinout is anders. Een verloopje van DVI (-D of -I) naar HDMI is dus heel makkelijk te realiseren.

Aan de andere kant is DVI-A naar HDMI weer niet mogelijk, omdat DVI-A geen digitaal signaal draagt. Maar ik heb nog nooit een videokaart met een DVI-A-uitgang gezien. Wel is het voor recente videokaarten gebruikelijk dat er geen analoge uitgang(en) meer opzitten (want geen RAMDAC), dus DVI-uitgangen (als ze erop zitten) zullen DVI-D zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/1588.DVI.JPG

Plaatje bij uitleg van Compizfox

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romano128
Compizfox schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Nee, dit klopt niet.

DVI kan twee soorten signalen overdragen: analoog en digitaal. Er bestaan dan ook drie soorten DVI-connectoren: DVI-D (alleen digitaal), DVI-A (alleen analoog), en DVI-I (beide).

Het digitale signaal is zelfs volledig elektrisch compatibel met HDMI: alleen de pinout is anders. Een verloopje van DVI (-D of -I) naar HDMI is dus heel makkelijk te realiseren.

Aan de andere kant is DVI-A naar HDMI weer niet mogelijk, omdat DVI-A geen digitaal signaal draagt. Maar ik heb nog nooit een videokaart met een DVI-A-uitgang gezien. Wel is het voor recente videokaarten gebruikelijk dat er geen analoge uitgang(en) meer opzitten (want geen RAMDAC), dus DVI-uitgangen (als ze erop zitten) zullen DVI-D zijn.
Bedankt voor je comment! Hier onder heb ik aangegeven welk beeldscherm er nu is en welk blokje ik heb. Dit werkt dus niet, wat moet ik nu dus kopen? (Just to be sure, sorry :p )
D4NG3R schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:01:
Welk blokje heb je momenteel en welke monitor wil je aansturen?

HDMI <> DVI (Ongeacht de richting) zou prima moeten werken, tenzij een Dual DVI connector vereist is of een hoge HDMI standaard.
Op het moment heb ik een DVI-I Dual link blokje. En dit beeldscherm: AOC g2460vq6.
GPU= GTX690.

Maar helaas werkt dit niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je videokaart heeft een Mini-DP aansluiting, dus een basale MDP > DP kabel is afdoende: pricewatch: Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort

• romano128
D4NG3R schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:36:

Thanks man! Ga deze direct even bestellen. Helemaal over heen gekeken dus!! :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vaak is de oplossing simpeler dan je denkt. Laat het even weten of het nu werkt. :)

Pagina: 1