Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco RPS2300 (Redundant Power Supply) @ HP Procurve 2626PWR

Pagina: 1
Acties:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Weet iemand of een Cisco RPS2300 (Redundant Power Supply) ook op HP Procurve 2626PWR's aangesloten kan worden?

Het gaat om zo'n beestje:
Afbeeldingslocatie: https://www.cisco.com/c/dam/en/us/products/switches/ps5718/ps7148/ps7130/prod_large_photo0900aecd805bcb6e.jpg

https://www.cisco.com/c/e...sheet0900aecd805bbef6.pdf

De Procurve heeft (achter een schroefklep) exact zo'n zelfde aansluiting als onze Cisco 3650G's. Voltage klopt ook. Maar voordat ik die RPS in de Procurve prik en aan een van beide kanten een knal hoor...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Dit is PN&S. Ik zou het zeker proberen.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:01

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Zo'n RPS is ook niet de wereld overigens. Het support maar 2 switches die volledig op DC draaien áls je 2 powersupply's hebt in de RPS. Bij uitval van 1 powersupply, zal er maar 1 switch blijven draaien op DC.

Dus 6 aansluitingen, alle 6 covered (willbackup) maar als AC van alle 6 wegvalt, heb je er slechts 2 die blijven draaien en dus overgeschakeld zijn naar DC spanning. Valt netspanning daarna dan ook weg op de 1 feed/groep van je RPS, dan helaas; 1 switch actief, de andere switch valt ook weg.

Of het op je HP werkt, geen idee. Er gaat wel communicatie over de kabels heen over het type switch, informatie over de RPS zelf en status ervan en ik denk niet dat dit een universeel soort communicatie/protocol is. Ik verwacht dat het Cisco proprietary is.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Meestal weet je bij dit soort zaken in je achterhoofd al wel dat het niet netjes is om dit te doen.
Mijn advies zou zijn om gewoon op supported hardware te draaien. Wanneer je dit soort zaken toelaat in je omgeving dan is vaak het hek van de dam en komen steeds meer van dit soort situaties waardoor je omgeving van professioneel naar hobby uit kan groeien.

Of het werkt? Misschien wel. Het zal in ieder geval niet stuk gaan verwacht ik, hooguit dat het niet goed blijkt te werken.

• unezra

unezra

Topicstarter
@Barreljan
Verdomd...
The Cisco RPS 2300 can provide complete internal power supply redundancy for up to two attached networking devices.
Daar heb ik dus een suf denkfoutje gemaakt. :(

Fin, ik heb er gelukkig 2 en maar 2 switches die ik het liefst door laat draaien dus het valt mee, maar da's wel ff een tegenvaller. (Andere switches zijn minder belangrijk of hebben zelf dubbele voedingen.)

Qua HP, ik heb me niet gerealiseerd dat de switches er zelf ook mee kletsen, dacht dat het echt een domme RPS was. Dat sluit de HP's eigenlijk al uit. :)

@jimbo123
Yep. Zie ook boven, op de eoa manier dacht ik dat die dingen een stuk dommer en universeler waren. Een beetje zoals PC voedingen en APC RPSen dus. APC RPSen zijn wel heerlijk dom en daar prik je gewoon alles op dat je er op wilt prikken.

Ach ja, ook weer helder. :)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

unezra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:34:
@Barreljan
Verdomd...

[...]

Daar heb ik dus een suf denkfoutje gemaakt. :(

Fin, ik heb er gelukkig 2 en maar 2 switches die ik het liefst door laat draaien dus het valt mee, maar da's wel ff een tegenvaller. (Andere switches zijn minder belangrijk of hebben zelf dubbele voedingen.)

Qua HP, ik heb me niet gerealiseerd dat de switches er zelf ook mee kletsen, dacht dat het echt een domme RPS was. Dat sluit de HP's eigenlijk al uit. :)

@jimbo123
Yep. Zie ook boven, op de eoa manier dacht ik dat die dingen een stuk dommer en universeler waren. Een beetje zoals PC voedingen en APC RPSen dus. APC RPSen zijn wel heerlijk dom en daar prik je gewoon alles op dat je er op wilt prikken.

Ach ja, ook weer helder. :)
Het is inderdaad een luxe maar logge en dure externe 2e voeding voor je Cisco switch. Meer niet ;)

Wil je feed/groep switching, dan is een APC ATS misschien wat (AP7723), 2x aparte input en seemless overswitchen automatisch van groep 1 naar 2 of vice versa.

Dat lost niet je single voeding van je apparaat op maar wel redundancy over je feeds/groepen.

• unezra

unezra

Topicstarter
@Barreljan Scheelt dat ze niet nieuw zijn. :)
Ach ja, kleine oops in het project. Als dit de ergste vergissing is die ik de komende maanden ga maken ben ik helemaal gelukkig.

Misschien dat ik inderdaad eens ga kijken naar een goede (2e hands) APC ATS. Eens zien wat die kosten en of dat nut heeft. (Het belangrijkste spul komt toch in het DC te staan en dat heeft dubbele voedingen EN is volledig redundant uitgevoerd. DC heeft net even wat betrouwbaarder stroom dan hier op kantoor.)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

unezra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:34:
@Barreljan Misschien dat ik inderdaad eens ga kijken naar een goede (2e hands) APC ATS. Eens zien wat die kosten en of dat nut heeft. (Het belangrijkste spul komt toch in het DC te staan en dat heeft dubbele voedingen EN is volledig redundant uitgevoerd. DC heeft net even wat betrouwbaarder stroom dan hier op kantoor.)
Juist de simpelere spullen zijn vergeten en pas als je een feed kwijt bent (wat echt wel kan in een datacenter) is dat ene apparaat toch in eens wel belangrijk.. Denk aan een switch met 1 voeding. Dan is wel prachtig dat storage en servers dubbel uitgevoerd zijn om dataverlies tegen te gaan maar je kan er niet meer bij omdat je switch plat ligt. Laten andere servers via SMB of NFS nu met de storage praten en dat lukt niet meer, je applicatie raakt offline en gebruikers de dupe.

Just sayin' :Y)

• unezra

unezra

Topicstarter
@Barreljan Ja, maar in het DC is werkelijk alles behalve ILO dubbel uitgevoerd. :) ILO kwijt raken is vervelend, maar verstoort de server verder niet.

Switches, servers en zelfs de firewalls hebben dubbele voedingen. (Het is niet heel veel spul, we hebben alles bij elkaar iets boven de 50U in gebruik schat ik.)

Pagina: 1