Hallo,
Ik heb al eerder geinformeerd voor FREENAS en de hardware en wil hier graag weer een vervolg aangeven omdat ik (denk ik) tegen een mooie hardware config ben aangelopen.
Via marktplaats wordt onderstaande config aangeboden.
Supermicro Moederbord Intel Xeon IPMI
Supermicro X10SRi-F inclusief Intel Xeon E5-1620v3 processor en 32GB RAM
Het geheugen is DDR4 ECC geheugen (4x 8Gb) en het moederbord kan max 256Gb aan.
Ik heb op het FREENAS forum gezocht en via google naar issues met dit moederbord maar heb geen negatieve berichten kunnen vinden. Ik kan alleen niet goed bepalen of deze configuratie sterk genoeg is voor wat ik er mee wil gaan doen.
Freenas inzet
SMB data aanbieden / NFS of iSCSI voor VMWare ESXi / Couchpotato / Sonarr / SpotWeb / Crashplan en ik wil er 2 VM's in draaien. (alles is nog in test en ontdekking)
De opslag zal een Z2 pool zijn van 12x 4Tb
Ik hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven
Dank voor de reacties
Ik heb al eerder geinformeerd voor FREENAS en de hardware en wil hier graag weer een vervolg aangeven omdat ik (denk ik) tegen een mooie hardware config ben aangelopen.
Via marktplaats wordt onderstaande config aangeboden.
Supermicro Moederbord Intel Xeon IPMI
Supermicro X10SRi-F inclusief Intel Xeon E5-1620v3 processor en 32GB RAM
Het geheugen is DDR4 ECC geheugen (4x 8Gb) en het moederbord kan max 256Gb aan.
Ik heb op het FREENAS forum gezocht en via google naar issues met dit moederbord maar heb geen negatieve berichten kunnen vinden. Ik kan alleen niet goed bepalen of deze configuratie sterk genoeg is voor wat ik er mee wil gaan doen.
Freenas inzet
SMB data aanbieden / NFS of iSCSI voor VMWare ESXi / Couchpotato / Sonarr / SpotWeb / Crashplan en ik wil er 2 VM's in draaien. (alles is nog in test en ontdekking)
De opslag zal een Z2 pool zijn van 12x 4Tb
Ik hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven
Dank voor de reacties