Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
Eergister heb ik een Corsiar Hydro H100i V2 gekocht en daarmee mijn i5 4690K overgeclockt. Nu heb ik hem stabiel draaien op 4.4Ghz en de voltage niet aangepast op 65 graden full load. Omdat dit mijn allereerste overclock was heb ik geen idee of dit nu echt goed is.

Mijn vraag
Wat zijn goede temperaturen voor deze processor met deze cooler? Is het verstandig hem nog verder overteclocken? En zijn er truucjes om hem nog verder overteclocken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Gigabyte Z97p d3
Processor: i5 4690K
Cooler: Corsair Hydro H100i V2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet van toepassing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zolang je temperaturen en voltages niet heel hoog worden kun je altijd kijken of je verder kunt overclocken. Of dat verstandig is.... tja, wat is verstandig. De levensduur wordt korter, je hebt altijd de kans om 't ding te slopen dus je moet kijken of de snelheidswinst dat kleine risico waard is.

OCen is vooral testen en meten, en meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 16:25
Hoe lang heb je 'm full load laten draaien? Over het algemeen zegt men dat je 'm +12 uur full load moet draaien voor je de overclock stabiel kunt verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
Bennnie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:56:
Hoe lang heb je 'm full load laten draaien? Over het algemeen zegt men dat je 'm +12 uur full load moet draaien voor je de overclock stabiel kunt verklaren
Ongeveer 18,5 uur nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als je je voltage niet hebt aangepast staat ie op AUTO. Dan gokt je moederbord het benodigde voltage. Heeft dus totaal 0% te maken met golden sample. Eerst maar eens een screenshot onder p95 load, coretemp en cpu-z open.. dan praten we verder. ;)

1.16v @ 4600mhz is een golden sample.. 1.25v @ 4400 is volstrekt normaal..

Daarnaast vraag ik me af waarom hier een apart topic voor gemaakt is.. kan gewoon in s1150 topic?

[ Voor 26% gewijzigd door millman op 09-08-2017 17:50 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
O ja als volt op AUTO staat kan hij flink te veel voltage in chip zetten. Weet nier precies waar de grens zit. Dus een monitor programma gebruiken is NODIG.

Wat Millman zegt... post ff a screenshot van je system als hij op full load draait.

Try more

Pagina: 1