Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
Ik heb een heel raar probleem en kan er niets over vinden op het internet.
Enkele dagen geleden is mijn laptop plots rare klik-/krasgeluiden beginnen maken op de plaats van mijn cpu. Ik heb een ASUS k501ux.
Ik heb een extern beeldscherm van 2560x1080 pixels (21:9) aangesloten met de hdmi kabel. Als ik het beeld op uitbreiden (extend) zet, is het geluid enkel te horen als mijn bureaublad (achtergrond) te zien is op mijn laptop-scherm. Zodra ik een programma open op het scherm van mijn laptop zodat mijn bureaublad niet meer zichtbaar is (dus in gemaximaliseerd) stopt het geluid. Als mijn bureaublad zichtbaar is op mijn laptop en er staat een programma gemaximaliseerd open op mijn extern beeldscherm is het geluid er toch nog steeds. In alle andere modi zoals "alleen pc-scherm", "dupliceren" of "alleen tweede scherm" is het geluid nooit te horen.
Het klinkt een beetje als een hdd die telkens opnieuw probeert op te starten. Het geluid is aan een zelfde tempo. Ik ben zeer zeker dat het de HDD niet is want die zit aan de andere kant van mijn laptop. De processor zit aan de kant van de "escape"-toets waar het geluid ook vandaan komt. Mijn hdmi aansluiting is aan dezelfde kant van de laptop.
Er is ook geen verschil als mijn laptop werkt op de batterij of aangesloten is aan het netstroom.
Ik heb het hier ook niet over geluid uit het scherm of uit de geluidsboxen van mijn laptop. Het gaat hier wel degelijk over een hardware-geluid.

Heeft iemand misschien enig idee of enkele tips of mogelijke oplossingen die ik eens kan proberen.

(Nog even ter info: Mijn laptop heeft altijd stil gestaan op mijn bureau, het kan dus niet liggen aan een val of een heviger verplaatsing of wat dan ook.)

(Dit is misschien niet de beste plaats om deze vraag te stellen. Je mag dan ook altijd een tip geven waar ik dit ook nog zou kunnen vragen. Ik heb het ondertussen ook hier al gevraagd:
https://superuser.com/que...ackground-visible-not-hdd)

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door MattiVM op 12-08-2017 22:01 ]